Hvad blev der af søstrene NORUP

Startet af Gustav Norup, 16 Dec 2012 - 13:10

Forrige emne - Næste emne

Gustav Norup

Forældrene er Carl Sophus Norup og Ane Marie Nielsen, som blev gift i Skannerup sogn, Gjern herred, Skanderborg den 24. maj 1872.
Ane Elisabeth Norup er født den 2. maj 1873 i Eier, Ousted, Skanderborg, kirkebog 1870-91, opslag 69 og konfirmeret i Skannerup den 2. oktober 1887.
Kristine Bolette Katrine Norup er født den 6. november 1878 i Skannerup. kirkebog 1862-80, opslag 73, og konfirmeret den 9. april 1893.
I folketællingerne 1880 og 1890 boede familien i Skannerup
Jeg kan ikke finde de 2 søstres videre færd. Hvor er de kommet hen og er de blevet gift og i givet fald med hvem og hvor ?
Er der nogen der kan lede mig på sporet ?
Gustav Norup

Hans Poulsen



Hej Gustav

- Har du fundet Carl Sophus Norups og Ane Marie Nielsens død og begravelse?

- Dødsannoncer i de lokale aviser?

- Var der et skifte efter dem?

- Der var ca. 5 år mellem de to søstre (født hhv. 1873 og 1878)

- Blev der født andre børn, fx i perioden mellem ft. 1880 og 1890, og i bekræftende fald: Hvorfor var de ikke med i ft. 1890?

- Carl og Ane Marie havde givetvis søskende. Måske skal du via dem og deres børn, før de to søstre dukker op som fx faddere ved kusiners og fætres dåb

- Noget at hente i Nygårds Sedler?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

K. Thidemann

Kun for at vise familien.

Skanderborg, Gjern, Skannerup, Holmstol By, En Gaard, 25, FT-1880, D3773
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Karl Sofus Norup 45  Gift Huusfader og Gaardeier  Søvind Sogn, Aarhus Amt
Ane Marie Norup født Nielsen 33  Gift hans Hustru  Her Sognet [ Skannerup]
Ane Elisabet Norup 6  Ugift deres Datter  Ousted Sogn
Kjerstine Bolette Katrine Norup 1  Ugift deres Børn  Skannerup Sogn, Aarhus Amt
Agnete Kristensen 17  Ugift Tjenestepige  Borres Sogn, Ringkjøbing Amt
Anders Pedersen 70  Enkemand Af***mand der af Gaardens Eier forsørges  Her Sognet [ Skannerup]
mvh K.Thidemann 9000

Gustav Norup

Tak til Hans Poulsen for dit svar. Du stiller mange (relevante spørgsmål). Carl Sophus døde den 17.11.1893 i Silkeborg og blev begravet i Skannerup. Ane Marie døde i Silkeborg den 10.05.1901, hvor hun også blev brgravet.
Der er udstedt en skifteretsattest efter Carl Sophus død - den 7.11.1893 - den har jeg ikke haft mulighed for at se, og hvor dan ved jeg heller ikke.
Der blev født en søn Niels Mogensen Norup i 1881, men han døde i 1887.
Jeg har fundet familien i FT 1901 i Silkeborg, Toldbodgade 11. Her er den ældste datter Ane Elisabeth tilsyneladende flyttet hjemmefra, medens Kirstine Bolette stadig bor hjemme, 22 år gl.
Nygårds sedler siger ikke noget om den familie.
Jeg har heller ikke kunnet finde døtrene som faddere ved andre familiemedlemmers dåb. Carl Sophus brors børn er alle født før 1873.
Også tak til T.Thidemann med din oplysning om FT i 1880
Gustav Norup