Hjælp: Hvem har stødt på Ane Marie Skovsdatter, som var bosat i Bierre i 1822.

Startet af Peter Jørgen Otto, 15 Dec 2012 - 15:04

Forrige emne - Næste emne

Peter Jørgen Otto

Ane Marie Skovsdatter får 3 børn med  Tjenestekarl Lars Christensen, også bosat i Bierre, medens hun er gift med Musketer ved første Livregiment, Hendrik Hendriksen.

Ane Marie Skovsdatter og Hendrik Hendriksen bliver gift i Butterup i 1814 (Holbæk amt, Merløse herred)
herefter er der ingen oplysninger om dem før i 1823 i Sdr. Jernløse sogn, Holbæk Amt, Merløse Herred, hvor Hendrik Hendriksen får en datter med en anden kvinde ( de blev ikke gift) men kirkebogen oplyser at han lige er blevet skilt fra konen.
Skilsmisse bevillingen er ikke fundet, men et brev til amtmanden for Holbæk amt oplyser i 1822:
at Ane Mareie Skovsdatter skal afsone sin straf (For at have fået de 3 børn med Lars Christensen, medens hun var gift med Hendrik Hendriksen) på 2 x 5 dages fængsel på vand og brød, (Lars Christensen blev ikke straffet)

Jeg har gennemgået alle kirkebøger i Holbæk amt fra 1812 til 1822 uden at finde  Ane Marie Skovsdatter og de 3 børns fødsler.
Jeg har været inde på:digdag.dk og søgt alle de steder (Bierre), som denne foreslår, uden resultat. Krabsen.dk er også forsøgt, uden resultat.

Så er der er nogen som ved hvor Bierre er og har stødt på Ane Marie Skovsdatter  fra Bierre og hendes 3 børn.
Med venlig hilsen
Peter Jørgen Otto

Gitte Johansen

Prøv Svallerup, Holbæk.


Jeg tror der er et barn

Svallerup, 1813-1838, opslag 111, nr. 10
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Judith Olsen

Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk