opslag i DSB personale -arkiv

Startet af John Fold Carlberg, 13 Dec 2012 - 11:21

Forrige emne - Næste emne

John Fold Carlberg

Hej

Jeg har et ønske om at vide noget mere om min oldefar og hans bror, der begge er stationsforstandere i tiden omkring 1900 og fremad. I en tidligere tråd har jeg læst, at der på Rigsarkivet skulle være en alfabetisk samlet oversigt over personalet ved DSB, som kan lede til et journalnummer, hvorefter det skulle være muligt at få fingre i de pågældende personalemapper. Er der nogen med erfaring i disse ting, der kunne være behjælpelig med et sådant opslag?

Navnene er:
John Emil Carlberg, født 11/10 1852 d. 1935, Stationsforstander ved Fiskebæk station og Sdr. Bjerre station omkring 1903

Gustav Adolf Carlberg født 7/1 1850 d. 1921 i Horsens Stationsforstander ved Troldhede station i Jylland omkring 1909-1913

Hvis det er muligt, vil jeg også gerne bede om et opslag på denne person,
Daniel Lawrence, født 1819 i England, lokomotivfører ved Århus-Randers banen fra omkring 1862 til 1869

Med venlig hilsen

John Fold Carlberg

Regelsen

Hej  Jojn

Gustav, afsked 30.04.1918; personalemappe = Litra nr. C 283

Johan, afsked 31.07.1913 = Litra nr.  C 217
Venlig hilsen
regelsen

John Fold Carlberg

mange tak for hjælpen, Regelsen  :)

Med disse oplysninger burde jeg kunne bestille deres mapper hjem til Odense, omend jeg er vidende om, at der for tiden er "lukket for det varme vand" grundet de frække arkiv-tyve.

Men så er jeg klar, når og hvis det bliver muligt at foretage fjernlån igen

Mvh: John

Lis B. Jensen

Hej

Der er ikke lukket for udlån mellem landsarkiverne - kun for fjernlån til tidligere godkendte biblioteker og lokalarkiver.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

John Fold Carlberg

Hej Lis

Tak for oplysningen, :) så vil jeg straks benytte mig af muligheden for at få "aktindsigt" i mine forfædres liv og leben, er lidt spændt på, hvad deres personalemapper måtte indeholde.

Mvh. John