hvilket kirkesogn tilhørte troldhede før 1907.

Startet af Gerda Christensen, 21 Dec 2010 - 18:05

Forrige emne - Næste emne

Gerda Christensen

 

goddag her på dis danmark!! jeg finder at troldhede først får sin kirke i 1907.
hvor tilhørte sognets  beboer kirke mæssig,

før dengang!!! en rigtig god jul til alle her på d.d.

1000 tak for alt den hjælp jeg har fået i 2010. en taknemlig medlem. gerda christensen 7323.


             

Flemming A. Aasklint

Hej

Troldhede hørte tidligere under Assing og Nr. Vium Sogne.
http://sepper.dk/troldhede/
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Hans Poulsen



Hej Gerda

KRABSEN har et stednavn, Troldhede, i

Ramme sogn, Vandfuld herred, Ringkøbing amt

og et sogn, der hedder

Troldhede sogn, Bølling herred, Ringkøbing amt.

Skaber det klarhed hos dig - ellers må du komme tilbage og spørge videre.

Glkædelig jul.

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Arne Feldborg

#3
Tholdhede er oprindelig en stort set ubeboet del af Nr. Vium sogn i Bølling herred.

I 1910 blev det udskilt, sammen med mindre dele af Assing og Sdr. Felding, som et kirkedistrikt (ikke et sogn).

Af forskellige grunde ønskede beboene ikke af forblive en del af Nr. Vium sogn, og området blev så til et kirkedistrikt i Sdr. Felding sogn i Hammerum herred. Men formelt og kirkeligt set blev det stadigvæk regnet til Bølling herred.

Ps.
For nu at svare på dit egentlige spørgsmål, så det efter al sandsynlighed Nr. Vium kirkebog du skal søge i.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Kirsten Ørum

Hej

Troldhede er Sdr. Felding Sogn, Hammerum Herred, Ringkøbring Amt. Sdr. Feldig og Assing er sammenlagt i perioden 1723-1815.

Venligst
Kirsten Ørum

Gerda Christensen

 tak til hans arne kirsten og flemming!!
  det  er et svar der vil noget et spredt sogn op i tiderne. tak for eders præsice  svar !!!         nu er jeg ikke  i tvivl  om dette.          god jul til jer alle .venligst gerda christensen 7323.

Arne Feldborg

Citat fra: Kirsten Ørum Dato 21 Dec 2010 - 21:24
Troldhede er Sdr. Felding Sogn

Nej. Ikke før 1907.!

Henimod slutningen at 1800 tallet ligger der nogle få husstande i del del af Troldheden der ligger i Assing sogn, men selve byen Troldhede ligger i Nr. Vium (se iøvrigt det tidligere indlæg vedr. forbindelsen til Sdr. Felding efter 1907 / 1910).
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Gerda Christensen

 kære arne feldborg!!! tusind mange tak for dennne oplysning da dette kunne være en faldgrubbe, uden denne oplysning. mvh. gerda christensen7323.

Hans Poulsen



For eftertiden vover jeg kun at kommentere forhold i Ringkøbing amt, når jeg véd, at Arne Feldborg er på en flere måneder lang jordomrejse - uden internetopkobling til Danmark og især til DIS-grupperne, AO etc.

Glædelig jul til alle i denne tråd!

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Gerda Christensen

 kære hans!! jeg håber da du trods arne vil hjælpe mig fremover ??? ja arne er en globetropper i ringkøbing amt. glædelig jul til dig og tak for din hjælp i 2010. venligst.´gerda christensen 7323.