Folketælling i England ?

Startet af Gerda Nielsen, 10 Okt 2010 - 13:05

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

Er der nogen, der kender til folketællinger eller lign. i England fra starten af 1900-tallet og fremad.

1912 blev Ane Sørine Kjær gift i Brorson kirke i Kbhv. med Harald Oluf Nielsen, der var dansk, men bosat i Bromley, England.

Parret bosatte sig i England, men om det var i Bromley eller et andet sted ved jeg ikke. De levede ihverfald i 1950'erne.

Han var født 22/10 1883 og hun 17/8 1885.

Er der nogen mulighed for at finde nogen om dem ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Hej Gerda.

I dette link kan du læse noget om folketællinger i Storbritannien:
http://www.nationalarchives.gov.uk/search/search_results.aspx?Page=1&QueryText=census&SelectedDatabases=A2A%7cARCHON%7cBOOKSHOP%7cCABPAPERS%7cCATALOGUE%7cDOCUMENTSONLINE%7cEROL%7cMOVINGHERE%7cWEBSITE%7cNRA%7cRESEARCHGUIDES%7cNRALISTS%7cE179%7cTRAFALGAR   

Så vidt jeg kan læse, er 1911-folketællingen den senest offentliggjorte.

Via dette link kan du mod betaling få adgang til 1911-folketællingen:
http://www.findmypast.co.uk/CensusChooseSearchType.jsp   

Via dette link kan du mod betaling få adgang til registreringer om fødsler, vielser og dødsfald op til 2006:
http://www.findmypast.co.uk/BirthsMarriagesDeaths.jsp   


Hvis du er DIS-medlem, kan du bede Rikke om at søge fødsler og dødsfald i England i Ancestry under Hjælp til Opslag.




M.v.h.  Pia.

Gerda Nielsen

Hej Pia

Mange tak for dine henvisninger.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen.

Eva Morfiadakis

#3
 Births Dec 1913  (född okt-dec)

NIELSEN  Inge M K  Kj_r  Bromley  2a 1011    

--------------------------------------------------------------------------------
Births Dec 1915  (född okt-dec)

Nielsen  Anne M K  Kjoer  Bromley  2a 961    

--------------------------------------------------------------------------------
Births Sep 1930  

Nielsen  Patricia E K  Kjoer  Bromley  2a 976    

Det här är antagligen parets barn. Lite osäker på barnet född mellan juli-september 1930. Det kan ju vara ett barnbarn. Siffran efter Bromley är referensen som man ska uppge om man beställer birth certificate. Namnet före Bromley är moderns pigenavn.

Eva M

Eva M

Gerda Nielsen

Hej Eva

Tusind tak for dine oplysninger om børnene.

Har du også mulighed for at finde forældrenes død.

Venlig hilsen
Gerda

Susan Fellows

Citat fra: Eva Morfiadakis Dato 10 Okt 2010 - 15:13
--------------------------------------------------------------------------------

Det här är antagligen parets barn. Lite osäker på barnet född mellan juli-september 1930[/color]. Det kan ju vara ett barnbarn. Siffran efter Bromley är referensen som man ska uppge om man beställer birth certificate. Namnet före Bromley är moderns pigenavn.

Eva M



Det betyder at barnet er registreret mellem juli og sept og ikke at barnet er født mellem juli og sept.
Snoopysue

Gerda Nielsen

Hej Susan

Mange tak for den oplysning.

Tror du jeg kan gå ud fra, at børnene er født i det årstal, der er angivet ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Susan Fellows

Citat fra: Gerda Nielsen Dato 11 Okt 2010 - 12:45
Hej Susan

Mange tak for den oplysning.

Tror du jeg kan gå ud fra, at børnene er født i det årstal, der er angivet ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Med mindre de er omkring årskiftet - det var et tidsfrist, jeg kan ikke husk hvor lang tid, men ikke mere end en måned vil jeg men. Alle min er registreret inden for relativt kort tid, nogle gang samme dag!
Hvis du vil bestille en kopi af en fødselsattest kigge på dette webside :http://www.gro.gov.uk/gro/content/certificates/default.asp
Man kan vist også få det lidt billigere igennem local arkiver.
Jeg håber det hjælper!
Susan


Eva Morfiadakis


Man har 42 dagar på sig att registrera ett barns födelse i England. Så det var fel att jag skrev att barnen var födda inom the "quarter". Året bör stämma om det inte är ett barn född i december. Det kan blir registrerat året efter.

Eva M
Eva M

Gerda Nielsen

Hej Susan og Eva

Mange tak for jeres svar.

Jeg startede min tråd med et spørgsmål om, hvorvidt der har været folketællinger i England ?,

hvor jeg kunne se, hvor eksakt familien boede i Bromley.  Findes der noget sådan ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

#10
Hej Gerda.

Du må have overset mit svar fra i går kl. 13.54, hvor jeg netop besvarede det spørgsmål til dig.

Eller er dit problem, at du ikke forstår engelsk og derfor ikke forstår indholdet af de links, jeg har givet dig?

Den nyeste offentliggjorte folketælling fra England er fra 1911, hvor parret således ikke er med. Måske kan brudgommen findes i 1911-folketællingen; men det kræver, at du anvender et af de betalbare og engelsksprogede links, jeg har givet dig. Ancestry indeholder ikke 1911-folketællingen, så du kan ikke bede Rikke om at slå det op.


M.v.h.  Pia.

Gerda Nielsen

Hej Pia

Det er flovt  :-\, jo jeg har set dit svar.

FT 1911 var jo før parret bosatte sig i Bromley, så den kan jeg ikke bruge.

Med hensyn til at få hjælp af Rikke til at finde forældrenes død, så kræver det jo medlemskab.

Hvis jeg melder mig ind nu, så skal jeg betale for hele 2010, så jeg venter til nytår, selv om det ville

være godt at få oplysningen nu.

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Hej Gerda.

Jeg sendte et nyt svar til dig, inden dit seneste svar.

At du ikke kan bruge 1911-folketællingen ændrer jo ikke ved, at der ikke findes nyere offentliggjorte folketællinger. I England er der meget strenge regler for tidsfristen for offentliggørelse af folketællinger.

Hvis du skynder dig nu, kan du lige nå at spørge Rikke under Hjælp til Opslag, idet reglerne er ved at blive lavet om.


M.v.h.  Pia.

Gerda Nielsen

Hej Pia

Jeg skynder mig !

mvh Gerda

Susan Fellows

Citat fra: Niels og Pia Dato 11 Okt 2010 - 17:00


At du ikke kan bruge 1911-folketællingen ændrer jo ikke ved, at der ikke findes nyere offentliggjorte folketællinger. I England er der meget strenge regler for tidsfristen for offentliggørelse af folketællinger.

M.v.h.  Pia.

Efter den 1911 folketælling var reglerne lavet om således at der skulle gå 100 år inden de må ofentliggøres. Så de næste kommer i 2021, og er fra 1921. Folketælling 1931 var vidste brandt under anden verdens krig, og der var ikke folketælling i 1941.

Susan

Gerda Nielsen

Hej Susan og Pia

Tak for de sidste oplysninger.
2021 -da er min slægtsforskning nok slut.

mvh Gerda

Eva Morfiadakis

Record Summary
Scope and content Nationality and Naturalisation: Nielsen, Harald Olaf, from Denmark. Resident in Bromley, Kent. Certificate 1,907 issued 17 May 1916.
Covering dates 1916
Held by The National Archives, Kew 

Former reference (Department) 270492
Legal status Public Record(s)

Han blev brittisk medborgare 1916. Kopia av beslutet kan beställas hos The National Archives.

Eva M
Eva M

Hej Gerda.

Prøv at udvide din forespørgsel til Rikke om, hvorvidt hun i Ancestry kan finde den naturalisering fra 1916, som Eva omtaler.

Så vidt jeg kan se, er der i Ancestry registreret noget korrespondance om naturaliseringer i England. Se vedlagte citat fra Ancestry:

"About UK, Aliens Entry Books, 1794-1921
This data collection consists of correspondence and other documents of the Home Office and the Aliens Office from 1794 to 1921. The majority of the collection consists of out-letters relating to aliens and naturalisations. These are arranged chronologically. Includes some additional miscellaneous documents, such as some registers of applications for denization."




M.v.h.  Pia.

Lene Martens

Citat fra: Gerda Nielsen Dato 11 Okt 2010 - 16:53
Hvis jeg melder mig ind nu, så skal jeg betale for hele 2010, så jeg venter til nytår, selv om det ville
være godt at få oplysningen nu.

Hvis du melder dig ind efter 1/10 betaler du for hele 2011 og får de sidste tre måneder gratis af 2010


mvh Lene

Gerda Nielsen

Hej Lene
Mange tak for den oplysning.
mvh Gerda

Gerda Nielsen

Hej

Jeg har meget svært ved at stave mig igennem den engelske tekst.

Imorgen vil jeg melde mig ind i Dis, det ser ud som om det ellers er umuligt at komme i kontakt med

Rikke.

mvh Gerda

Eva Morfiadakis

I telefonboken för vissa delar av England (finns på ancestry.co.uk) finns det en H.O. Nielsen i Kent fram till 1959. Någon med ancestry-abonnemang kan se adressen.
Death records för Bromley fram till 1983 är inte digitaliserade på person ännu. Från 1984 kan man söka på person. Före 1984 måste man söka i microfichekorten (finns på findmypast.com men även på ancestry.co.uk).

Eva M
Eva M

Susan Fellows

Gerda,
jeg ved ikke om du er klar over det, men du kan få 14 dags gratis abonnement på ancestry - man skal godt nok opgive kredítkort nummer, men andre jeg har snakkede med siger det fungere fint. Jeg er selv på ancestry og synes deres prøve medlemskab var godt.

Find my past, har også noget lignende - men hvis jeg husker rigtig får man nogle credits og dem bruger man alt for hurtigt ind man endelig finder ude af hvordan det fungere.

Susan

Gerda Nielsen

Hej
Jeg er nu blevet medlem af DIS og vil derefter spørge Rikke om hjælp.

Venlig hilsen
Gerda