Jens Nielsen Bang død 1788 i Ejby sogn, Fyn - 51 år gammel

Startet af Christian Konstmann Autzen, 08 Dec 2012 - 11:07

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

Jeg søger oplysninger om Jens Nielsen Bang - hans forældre og fødested samt giftermål.

Han er død januar 1788 i Ejby sogn 51 år gammel, opslag 181.

Ifølge folketællingen for 1787 var han gift med Ane Steensdatter, gift ca. 1765.

Jens Bang's 1. hustru dør april 1765 i Ejby - navn ikke oplyst, opslag 173, men givet Maren Nielsdatter. De blev gift 6. juli 1764, opslag 154. Hun er givet datter af Peder Nielsen i Ejby, født i 1738, opslag 24.

Jeg synes at have set, at Jens Nielsen Bang kan være fra Kierbye - er det så Kærby i Asperup sogn; men ikke fundet som født der.

Hans 2. hustru Ane Steensdatter ønsker jeg også meget gerne oplysninger om - hvor hun kommer fra samt datter af hvem.

Der findes en Niels Bang, som dør i Balslev sogn august 1801, 79 år gammel. Han kunne jo være en broder til Jens Nielsen Bang.

På forhånd tak

Christian




 
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Nu fandt jeg Jens Nielsen født - i Kærby i Asperup sogn; døbt 12. marts 1738 opslag 194, som søn af gårdmand Niels Jensen.

Ungkarl Niels Jensen ses gift 20. september 1730 i Asperup sogn med Anne Hansdatter, opslag 34.

Desværre ses ingen med tilnavnet Bang for disse personer, men hvis Jens Nielsen, som bliver gift i Ejby sogn med Maren Pedersdatter er en Bang, så passer "pengene"  !

Spørgsmålet om Ane Steensdatter udestår stadig.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Det ser nu ud til, at jeg muligvis har fået et gennembrud til Bang-slægten.

Anne Hansdatter er datter af Hans Andersen og Karen Jørgensdatter - og det er så nok Karen Jørgensdatter som er en Bang, fra Nørre Åby sogn.

http://www.geni.com/people/Jens-J%C3%B8rgensen-Bang/6000000013717311259

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henrik Brandt

Det er en gammel tråd, men jeg kan oplyse, hvor Jens Nielsen Bangs hustru Ane Steensdatter kom fra.

Hun var datter af møller Steen Sørensen og Maren Simonsdatter i Viby Mølle, Udby Sogn, Odense Amt. Her kan du se, hvad jeg har fundet om hende:

https://www.geni.com/people/Anne-Steensdatter/6000000205062668960?through=6000000205062173927

Hendes far var i 1. ægteskab gift med Anne Jørgensdatter Bang, så der er også en forbindelse til Bang-slægten den vej:

https://www.geni.com/people/Anne-Bang/6000000205063262823

Jeg sender en personlig besked.

Christian Konstmann Autzen

Hej Henrik

Tusind tak for dit svar - selv om det er en ret gammel tråd.

Hilsen
Christian

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.