Pich i Grenå

Startet af Hans Ørsøe Juul, 07 Dec 2012 - 11:21

Forrige emne - Næste emne

Hans Ørsøe Juul

Hej

Nu er jeg nød til at krybe til korset

jeg mangler at finde fødsel/dåb på Anders Christensen Pich i Grenå

Har fundet nogle oplysninger på hans fødsel/dåb og skulle ifølge dem være født mellem 1682 og 1688. Jeg ved at han bliver gift den 4 marts 1708 og alle hans børn hans død i 1752 har jeg også.
Så det er lige den sidste brik jeg mangler

Hans


Jane Valkær

Hej
Mangler lige nogle oplysninger:
-konens navn
-hvor er han begravet
-har du kigget efter skifte

Og velkommen til slægt&data's forum.

Mvh
Jane

Eli Lothardt Dahl

#2
Hej Hans

Vielsen er på opslag 36, og trolovelsen er 4. marts og vielsen er 13 maj :D

Der er døbt en Anders Christensen 24 november 1688 i Grenaa (Gammelsogn) - opslag 108.

Jeg har mange aner her på Djursland, men jeg er aldrig stødt på navnet Pich ;), men på Family Search er der mange :D

Jeg henviser til din tidligere tråd: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,83854,84078
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Hans Chr. Baagøe

Hej Hans

Anders Christensen Pich's fødsel/dåb ser ikke umiddelbart ud til at være indført i kirkebogen fra Grenå. Desværre går de omkringliggende sogne ikke så langt tilbage, bortset fra Ålsø-Hoed, der har en stor mangel i det ønskede tidsrum.

Det er dog set flere steder i området, at nogle personer har fået flere forskellige tilnavne/kaldenavne, så jeg vil dog ikke helt afvise Eli's forslag.

Til Eli:
Ham på side 108 er Christen Hiorts søn Anders.
Anders Peter Christensen Pich dør 86 år gammel i Ålsrode den 29. april 1829.
Datteren Maren Andersdatter Pich dør den 27. december 1847 i Ålsrode. Hun var gift med Jørgen Hansen Puus, der var en broder til min tip tipoldefar Anders Hansen Puus.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe