Horsens Vor Frue Sogn?

Startet af Kirsten Ørum, 20 Dec 2010 - 18:28

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

Hej

Jeg har fået oplyst, at der skal findes et sogn, som hedder Horsens Vor Frue Sogn - det findes ikke på AO, men er det en fejl, eller er der ikke noget, der hedder sådan i Horsens??

Venlig hilsen
Kirsten Ørum

Leif Sommerdal

Er du sikker på at du ikke tager fejl af Horsens Vor Frelser, Nim, Skanderborg?
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kirsten Ørum

Hej

Ja - jeg tager ikke fejl - men jeg tror, der er en anden, som gør, fra hvem jeg har fået oplysningerne.


Venlig hilsen
Kirsten

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Kirsten

Jeg har sakset dette fra Nationalmuseets side om Vor Frelsers Kirke i Horsens - og her nævnes Vor Frue Kirke - som en nu nedrevet sognekirke - håber det hjælper

"Vor Frelsers Kirke, der oprindelig var viet til Skt. Ib (Jakob), havde i størstedelen af middelalderen en underordnet kirkelig status som kapel med begrænsede liturgiske pligter i forhold til byens ældre - senere nedrevne - sognekirke, Vor Frue Kirke, i områdets østlige udkant.

God Jul

Elizabeth i Vermont (USA)

Kirsten Ørum

Hej

Det giver jo et fingerpej, men det ændrer ikke ved, at den ikke findes på AO f.eks. 1864 og 1908?

Der findes ganske enkelt ikke noget, som hedder Horsens Vor Frue Sogn på AO ???


Ej heller hvis jeg søger på sogne eller forsøger at google det.


Venlig hilsen
Kirsten

Leif Sommerdal

Du må jo fortælle os - hvem - hvad og ca hvornår du søger nogen. Så må vi andre se hvad vi kan hjælpe med
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kirsten Ørum

Det vil jeg rigtig gerne...

Jeg har f.eks. fået oplyst, at der kirkebogen for det nævnte sogn i 1908 DØDE oplag 128 nr. 16 er
opført en persom med efternavnet Ørum.

Men da det nævnte kirkesogn er ikke-eksisterende, kan jeg jo ikke lave et opslag.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum


Leif Sommerdal

Nu har jeg været et bl.a.Nim Herred igennem med din ref., jeg må give dig ret i at det virker uoverskueligt.

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kirsten Ørum

Hej Alle

Tak for hjælpen. Jeres indsats bestyrkede mig i troen på, at min kilde tog fejl.

Det var og er Horsens vor Frelser Sogn, der er tale om.

Undskyld ulejligheden.

Venlig hilsen
Kirsten Ørum