KB Rind-Herning 1723-1814

Startet af Leo Veie, 20 Dec 2010 - 18:09

Forrige emne - Næste emne

Leo Veie

Hvem kan tyde KB Rind-Herning 1723-1814 opslag 211
Midt på siden står der: dom 4----Jørgen Christensen ---------- Datter Mette Kirstine

Jeg håber, at de personr der er anført, er identiske med personerne i FT Ringkøbing, Hammerum, Rind 1801

mvh  Leo Veie

Arne Feldborg

#1
Det er jo et par af de fremtrædende Rind-rakkere der får nr. 2 (ud af 3) Mette Kirstine døbt. Jeg tror det er hende fra 1796 der overlever. Bemærk iøvrigt, at det sognets gode gårdmandsfolk der står faddere. Præsten har simpelthen 'bedt' dem om det.

1794:
Dom 4.p. Pasc, Jørgen Christensen og Hus-
true Mette Kjerstine i Møruphuus 1 Datter Mette kier-
stine. Susc: Sophie Ochels. Fideij: Jep og
Michel Schierbæk, Michel Nielsen,
Johanne Mørup.

Fkt-1801; Rind - Mørup ; 2;
506; Jørgen Christensen; m; 50; gift,1; huusbond / huusmand med jord
507; Mette Kirstine; k; 50; gift,1; hans kone
508; Christen Jørgensen; m; 25; ugift; hans børn
509; Niels Jørgensen; m; 22; ugift; hans børn
510; Anne Kirstine Jørgensdatter; k; 17; ugift; hans børn
511; Kristine Jørgensdatter; k; 14; ugift; hans børn
512; Mette Kirstine Jørgensdatter; k; 5; ugift; hans børn

Mette Kirstine (hende der overlevede altså) blev senere gift med Morten Andersen Rønbjerg.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Leo Veie

Tak for hjælpen - Jeg havde ægteskabet mellem Mette og Morten, men manglede Mettes fødsel

mvh  Leo Veie

Leo Veie

Jeg har stadig problemer med at tyde kirkebogen Rind-Herning, Hammerum  Ringkøbing 1723-1814, opslag 218, hvor Mette Kirstine Jørgensdatter fødes. Jeg kan ikke tyde datoen for fødslen, hvem kan hjælpe?

Arne Feldborg

Dom. 1. p. Epiph. =  1. søndag efter Hellig Tre Konger. Det var den 10 januar det år.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.