Efterslægt til Ane Cathrine Ganderup, f. 25. dec. 1875 i Gram søges

Startet af Jytte Ravn-Jensen, 22 Nov 2012 - 16:26

Forrige emne - Næste emne

Jytte Ravn-Jensen

Anes forældre er Caroline Ganderup, f. Ravn 30. okt. 1846, død 27. sept. 1916 i Gram og Chresten Hansen Lauesen Ganderup, født omkring 1846 i Thiset og som arbejdede på Gram Slot.

(Caroline blev efterfølgende blevet gift med Peter Petersen Vig)

v.h. Jytte Ravn

Gitte Johansen

Ane Cathrine bliver viet med Marius Hansen i

Ribe, Slavs, Vorbasse, 1892-1904, opslag 228, nr. 7.


De får en datter i

samme bog, opslag 124 i 1901.

Jeg har ikke ledt efter flere.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette R Francke

Hei

Datteren . Marianne , som Gitta har funnet blir konfirmert i Ribe Vorbasse 1905-1915 , oppslag 206.

Mette
Mette R Francke

Gitte Johansen

#3
http://www.horsboel.dk/fkt/FKT_Vorbasse_1901.pdf


Jeg blev lige afbrudt af min svigerdatter, der syntes jeg lige skulle få et barnebarn til at sove,
men jeg ville lige give dig dette link, da det var der, jeg fandt hende.



Når du lukker det op, kan du rette 1901 til 1906 osv, og derefter finde Marius Hansen.




Marius Hansen, m, 21/05/1869, g, Husfader, Landbrug
Ane Kathrine Hansen, k, 25/12/1875, g, Husmoder
Marianne Hansen, k, 17/09/1901, u, Barn
Karoline Hansine Hansen, k, 20/06/1907, u, Barn

Dette er fra 1916
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Ravn-Jensen

Hej Mette og Gitte tusinde tak for jeres hjælp, så er jeg da noget det længere. Kan muligvis finde videre via FT. Jeg har dog et lille problem, idet jeg ikke kan åbne den side, du anbefaler Gitte. 1901 gik fint og jeg har gemt den, men nu kan jeg ikke åbne siden igen og finde 1906 o.s.v. Disse FT ligger ikke på statens arkivers arkivalieronline.

v.h. Jytte >:(

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Ravn-Jensen

Hej Gitte
tak for alle dine links - problemet er min computer tror jeg, idet den er ny med windows 7 og jeg har ikke lært alle funktioner endnu. Jeg kan gå ind i FT fra AO og har været der  og fundet familien, men det tager jo tid. Håber at finde ud af at bruge dine link.

Ved at gå ind i FT fandt jeg også Peter Petersen Vig, der blev gift med Anes mor Caroline, der er født Ravn, der står dog, at han er gift med Maren. Så jeg har fået noget at arbejde videre med.

vh. Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Fundet Peder Madsen Pedersen, f. 28.2.1847 i Ribe, Slavs, Vorbasse og der fik navneændring 28.12.1905 til Pedersen Vig.

Jeg mangler stadig fødsel på Chresten Hansen Lauesen Ganderup og hans dødsdato.

v.j. Jytte

Jytte Ravn-Jensen

 :)Fundet Chresten L. Ganderups fødsel, 28.8.1848 Thiset, Gram og hans forældre er Christen Lauritsen Ganderup og Ane Kathrine (Ronet?).
Hvor døde han? Han var død ved datterens vielse 1.11.1897.
Fik Caroline Vig, født Ravn og Peder Vig børn sammen?

Jytte

Jytte Ravn-Jensen

RETTELSE. Dette er den rigitge Peder Pedersen Vig født 18.1.1855 Ribe, Malt, Føvling, Thirslund. Forældre Peder Hansen og Dorthea Pedersen en morfar hedder Pedersen Vig. Peder Vig dør 1907 og er 52 år. Dette stemmer med fødselsåret. Fundet i FT 1855.

Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Jeg forsøger igen med denne post og håber efterslægt kan findes ad denne vej. Hele familien findes i FT 1916 og ikke senere, så de må være flyttet, men hvorhen og hvem bliver de 2 piger Mariane og Karoline gift med - det er svært at finde "Hansen" alene.

v.h. Jytte

Jytte Ravn-Jensen

jeg sætter lige den efterlysning frem igen, idet den har relation til Karoline og Marianne Hansen efterslægt fra forleden dag.
vh Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Karoline og Chresten får også en datter født ca. 1873 Andrea Katrine Christine Ganderup født ca. 1873 som får en datter   Karoline Margrethe Ganderup. f. 21.3. 1895:Kan ikke spore hende?

Hvor bliver hun af?

vh  Jytte

Torben Bank Sørensen

jeg har fundet en, Ane Cathrine Ganderup, men hun er født 7.9.1882 i Gram, og død 19.9.1963 i Ølgod, gift i Gram kirke 17.6.1904 med, Christian Ehmsen, f. 4.7.1880 og døde 9.11.1971.
så er spørgsmålet om det er den samme?