Niels Lassen fra Lyne sogn 1796.

Startet af Jess Per Hildebrandt-Eriksen, 19 Dec 2010 - 18:50

Forrige emne - Næste emne

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Kirkebogen for Ringkøbing amt, Nørre Horne herred, Lyne sogn, fødte 1796, opslag 74 og 76, NIELS.
Jeg hat temmelig svært ved at læse tekste, men hans far og mor skulle gerne vær Las Jensen og Maren Frandsdatter.
Måske er det for meget at bede om, men jeg er lidt på bar bund, så jeg håber der en som finder en udfordring i at tyde teksten.  På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Jess Per Hildebrandt-Eriksen.   

Arne Feldborg

På opslag 75 ca. midt i venstre spalte læser jeg:

10de Søndag efter Trinit, d. 9de Augustij i
Lyhne-Kirke, Laus Østergd. og Maren Franz
datr. af Nørhede en Søn, Niels, osv.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Hej Arne.

Mange tak for det. Desuden må I allesammen undskylde, det er ikke opslag nr. 74 og 75, men 75 og 76.

Med venlig hilsen

Jess P.

Jess Per Hildebrandt-Eriksen

Som nævnt var det en fejl med opslag 74, det skulle værer 76.  Det er Niels Lassens forældre jeg søger. En tidligere oplysning har nævnt for mig, at deres navne var Las Jensen født ca. 1745 og Maren Frandsdatter født ca.1754. I Arnes meddelelse til mig, fra opslag 75 er de Laus Østergård og Maren Franzdatter.  Kan det være de samme som Las Jensen og Maren Frandsdatter ?  Måske er der en venlig sjæl, som vil tyde opslag 76, venste side: 1795 NIELS (BLOX ?) højre side 1796 NIELS, og se om disse forældre passer bedre.

Med venlig hilsen

Jess