Bortadoption og fødselsregistrering

Startet af Tove Thullesen Sørensen, 20 Nov 2012 - 16:35

Forrige emne - Næste emne

Tove Thullesen Sørensen

Jeg er stødt på et problem som jeg håber, at der er nogen som kan hjælpe mig med.
Jeg har en slægtning, hvis bror er blevet bortadopteret. Forældrene har i forvejen 3 børn, så nummer 4 bliver bortadopteret. Barnet en dreng ved navn Leif er født den 17, oktober 1948 og død den 22.6.1967. Der hvor forældrene bor (Hvidovre) findes fødslen ikke registreret. Har nogen kendskab til om der i København har været steder, hvor børn til bortadoption blev født. Jeg har set under Fødselsstiftelsen og Rigshospitalet og der er han ikke. Jeg har selvfølgelig forældrenes navne.
På forhånd tak
Tove

Anne Mortensen

Forældrenes adresse ved fødslen ?
Deres efternavn ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Chr. Baagøe

Han kan også være født på et sygehus eller på en fødeklink et helt andet sted i landet, selv om Københavnsområdet er det mest oplagte. Så vil registreringen formodentlig være sket der, lige som dåben, hvis den er foretaget, vil være registreret hvor adoptivforældrene fik ham døbt.

Konfirmationen får du nok ikke lov til at se, men med lidt held, så er fødselssognet også oplyst i dødsindførslen.

Der var noget, der hed Bjerggårdens Fødehjem på Frederiksborgvej 137 (Bispebjerg sogn), men der er ingen drenge på den nævnte dato.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Lis B. Jensen

Hej

Det er fint nok du er påpasselig med så nye data.

Hvsi du ved hvor han er død - kan du på det tilhørende landsarkiv se denne - der vil sandsynligvis stå hvor han er født.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anett Jensen

Hej Tove

Kan det være ham her - Sundby sogn - 1947-1948 opslag 110?

Hilsen Anett Jensen

Tove Thullesen Sørensen

Tusind tusind tak for din hjælp.
Jeg har ledt efter ham gennem længere tid, så nu bliver hans bror glad for oplysningerne. Han havde forsøgt, at få oplysninger på folkeregistret, men kunne ikke få andre end de give oplysninger.
Mange hilsner Tove


Anett Jensen

Hej Tove

Velbekommen.

Hans bror har nok ikke kunnet få nogen oplysninger om ham, idet han døde før 1968 hvor vi alle sammen fik CPRnr.

Hilsen Anett

Tove Thullesen Sørensen

Hej Anett
Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan du fandt ham?
Hilsen
Tove

Anett Jensen

Hej Tove

Nok bare at jeg var heldig - første så jeg i Helligkors sogn (sct. Josefs sogn), og derefter i Sundby, da jeg selv har fundet rigtige mange af mine slægtninge i dette sogn, og bingo, så stod han der. :D

Hilsen Anett