den kgl fødselsstiftelse + flere oplysninger om artillerist

Startet af Susanne Petersen, 19 Nov 2012 - 14:43

Forrige emne - Næste emne

Susanne Petersen

Hej,

Er der nogen herinde der evt. kommer ofte på rigsarkivet og kunne hjælpe med et opslag?

Jeg skal finde/ bekræfte forældre på denne pige: Christine Olsdatter/ Olsen f. 28. juni 1820 på den kgl. fødselsstiftelse. Har fundet hende i K.B. den kgl. fødsels stift. 1817-1820 opslag 88. Begge forældre står noteret der, samt moderens nr. 527 barnets nr. 517. Men jeg vil være 100% sikker på det er de rigtige forældre. Har forstået at der findes 3 protokoller 1 til barnet og en til moderen og en til. Er det korrekt? Er der evt. nogle herinde der ofte er i Rigsarkivet og kan slå det op for mig? Kan man hente oplysninger over hvornår barnet blev sat i pleje?

Har store problemer m at finde forældrene. Tænkte de var københavnere? Har søgt i politiregisterbladene ingen af dem dukker op. Øv. Mon kvinden var nordmand? (på familysearch, dukker der en kvinde op som aldersmæssigt kunne være hende). Er gået lidt i stå, hvad kan jeg evt. gøre?

Har også ledt på familysearch hvor et par der, har samme navne (Ole Andersen og Malene Kirstine Hansen) der gifter sig i Garnisons kirke K.B. 1769-1815 Garnisons, Sokkelund, KBH. opslag 218 & K.B. 1814-1826 Garnisons, Sokkelund, KBH. opslag 343 nr 25. Ud fra det kan jeg selvfølgelig lede i Korup i Odense hvor Ole skulle komme fra, men tænkte jeg lige vil bekræfte at det er dem.

Det sidste jeg har brug for hjælp til er Ole Andersen. Han står som afskediget artillerist og jeg ved at man et sted kan finde oplysninger om soldater, men hvor? Kan nogle hjælpe mig her?

På forhånd Tak :-)

Mvh.
Susanne