At finde dødsårsage og adoptionspapir...

Startet af Camilla Barslund Knudsen, 15 Nov 2012 - 18:29

Forrige emne - Næste emne

Camilla Barslund Knudsen

Hej alle.
Nu har jeg i ca et år arbejdet i slægtsforskning og vil meget gerne have hjælp til at finde dødsårsager på nogle forskellige personer i min slægt.
Fx kan nogle forklarer mig hvordan man bl.a. finde dødsårsagen hvis en person er død på rigshospitalet i KBH? Den står jo ikke i kirkebogen men kun at døden træt ind der ovre.
På samme måde vil jeg gerne hører til hvor henne man kan finde adoptionspapirerne på et barn hvis man ved hvornår adoptionen er fundet sted samt til hvem og hvor barnet er adopteret hen ? (alle er døde nu)
På forhånd tak.
Med venlig hilsen Camilla Barslund Knudsen

Kay-Verner Christiansen

Du kan bestille dødsattesterne i Daisy og så bare sidde og se dem i gennem... Dem jeg har set er i kassen opdelt efter købstæder og bagefter landsogne.. Rimeligt enkelt og let at gå til

Ja altså bestille dem i Daisy og så se dem på RA fx

mvh

Kay-Verner
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Camilla Barslund Knudsen

Hej Kay-Verner.
Er det noget du kan hjælpe mig med at lære og forklare hvordan man gør med en bruger på Daisy?
Hvis det skal findes på noget landsarkiv skal det vist være i Viborg.
Med venlig hilsen Camilla Barslund Knudsen

Kay-Verner Christiansen

Hej igen  :)

Ja prøv at komme med eks på en du vil finde en dødsattest på

mvh

Kay-Verner
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Camilla Barslund Knudsen

Hej igen Kay-Verner
Jamen det er en ved navn Anna Nielsine Barslund, begravet på Sdr. Bork kirkegård i 1913 - se vedhæftet fil.
Håber du kan hjælpe - på forhånd tak.
mvh Camilla

[vedhæfting slettet af admin]

Inger Toudal

#5
Hej Camilla

Når en person er død i ét sogn og begravet i et andet, findes der optegnelser i kirkebøgerne for begge sogne. Du finder Anna Nielsine Barslunds død i kirkebogen Rigshospitalet, Sokkelund, København 1910-1913, opslag 180, nr. 53. Her kaldes hun Anna Nielsine Madsen.

Under Anmærkninger står der Tubercul. renis, hvilket, så vidt jeg har efterforsket, betyder 'nyretuberkulose'.

Adoptionssager kan du læse om her:

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/adoption_-_en_vejledning

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Camilla Barslund Knudsen

Hej Inger Toudal.
Mange tak for svar !
Ang navnet Madsen, er det fordi hun var gift med en Iver Madsen.
Jo tak for oplysningen om hendes død, viste ikke den også var der.
Jeg tjekker linket ud så, dejligt !
Med venlig hilsen Camilla Barslund Knudsen