South Dakota State Census 1915, 2

Startet af Erling Agesen, 19 Dec 2010 - 01:18

Forrige emne - Næste emne

Erling Agesen

Hjælp til mellem-navn ønskes gerne.
Jpg-fil fra FamilySearch er vedhæftet.

I FamilySearch´s transscriberede udgave kaldes han Otto S* Jacobsen.
I andre census har jeg fundet ham som Otto L. Jacobsen, men ikke med det fulde mellemnavn.

Venlig hilsen
Erling Agesen

[vedhæfting slettet af admin]
Med venlig hilsen
Erling Agesen

Niels Bjøreng

Også her tror jeg, der står Lucian.

Prøv at sammenlign det første bogstav med Lutheran.

Hilsen

Niels   9400

Karsten Damén

#2
På Ancestry finder man:

Harry Lucian Jacobsen (1893-1945)

Jeg burde have svaret i den anden tråd, men det klarer du nok ;)

Otto kaldes her Ludwig som mellemnavn.  Håber, at jeg fangede den rigtige familie.

hilsen
Karsten


[vedhæfting slettet af admin]

Erling Agesen

Goddag Niels og Karsten,

Tak for bidragene. Efter fornyet eftersyn er jeg enig i, at der står Lucian som mellemnavn ved både far og søn. Jeg kender ikke navnet Lucian og umiddelbart kan jeg ikke se det som en amerikaniseret udgave af Ludvig.
Mit problem med Otto (faderen) har været, at jeg ikke har fundet danske kilder med hans mellemnavn. Fødslen er indført i kb. uden navn og dåb (forældrene baptister), og p.t. har jeg kun hans navn fra FT 1870 som Otto. FT 1880 er ikke fundet.

Karsten,
En særlig tak for kopien af Ancestrys familieoversigt. Den har bragt mig et skridt videre.
Bl. a. oplysningerne om hustrus fødested og forældre, samt børneoplysninger.
Mine oplysninger om børn (fra Ancestry Library og FamilySearch) er ikke fuldt ud identiske med familieoversigtens. Bl. a. skal der ifl. census 1910 være 6 børn, herf 2 levende.
Hvis du har mulighed for at linke videre til hvert af børnene, og sende mig de evt. supplerende oplysninger, det kan give, vil jeg være meget taknemlig.

Med venlig hilsen
Erling
Med venlig hilsen
Erling Agesen