Vielse i Roager sogn, Tønder amt 1862

Startet af Vagn Hansen, 18 Dec 2010 - 10:08

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Kære "skriftkloge".

Jacob Andersen Nørbye og Ane Margrethe Skou blev viet i Roager kirke den 11.12. 1862 (se AO opslag 88,10).

Jeg kan ikke tyde, hvor Ane Margrethe Skou kommer fra. - Jeg læser bl.a. Brönæs, og så noget som jeg slet ikke kan tyde!

Hvem kan hjælpe?

Mvh, Vagn Hansen, Billund

Nancy Petersen


Thomas Kryhlmand

#2
Et spor kunne være dette: Døbt i Brøns sogn den 29. november 1829 Anna Maria Schou, se kirkebogen for dette sogn i Tønder amt, 1814-1832, opslag 42.

Jer tror, det er hende. Alderen passer - og navnet næsten . . . . .

VH Thomas

tilføjelse: læs her http://www.slesvignavne.dk/scripts/suche.php?detail=388
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Vagn Hansen

Kære Nancy og Thomas.

Tak for hjælpen og tip.

Jeg er næsten flov over, at jeg ikke kunne oversætte Brönæs til Brøns, da jeg selv stammer fra Skærbæk, og ofte kom og stadig kommer i Brøns.

Mvh, Vagn

Carina Brandt

Hej Vagn

Jeg ved ikke, om du allerede har fundet ud af dette, da det er en gammel tråd.
Jeg tror, det er den forkerte Anna Maria Schou, der bliver henvist til. Hun er 10 år for gammel. Iflg. vielsen skal hun være 23år gammel.

Der er født en Anne Margrethe Schou i Brøns 29/12-1838. KB Brøns 1833-1858 opslag 43.
Ved vielsen er der også en N. Nielsen Schou med som forlover, det kunne nemt være Anne Margrethes far Niels Nielsen Schou.

Spændende endelig at finde én, der "forsker" i den samme slægt som mig. 

Mvh.
Carina



Henning Pedersen

#5
Citat fra: Carina Brandt Dato 18 Jul 2011 - 17:24
Der er født en Anne Margrethe Schou i Brøns 29/12-1838. KB Brøns 1833-1858 opslag 43.
Ved vielsen er der også en N. Nielsen Schou med som forlover, det kunne nemt være Anne Margrethes far Niels Nielsen Schou.

Spændende endelig at finde én, der "forsker" i den samme slægt som mig.

Hej Carina og Vagn,

Tak for Jeres oplysninger. Jeg har i dag tjekket kirkebogen for Brøns Sogn (i Hvidding Herred, Tønder Amt), side 76, nr. 1 (AO opslag 43, 1). Fødselsdatoen for Anne Margrethe Schou er angivet som 31-12-1838. (1838 er tilføjet datoen under overskriften "1839").

Venlig hilsen
Henning