hvordan finder man en persons separation

Startet af Kurt Arne Empacher, 08 Nov 2012 - 07:15

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Jeg skal finde min Mormors separation jeg ved det foregår over Overpræsidiet men hvor dan finder man personen hun blev separeret mellem 1917-1921 hun hed Elisabeth Petra Charlotte Overgaard
Hilsen
Kurt A Empacher

Lise Østerberg Bahr

God morgen Kurt.

Jf. Offentlighedsloven (Forvaltning) - er en separation en "offentlig hemmelighed" - mon ikke det har været det altid ?

Så derfor begås der mange lovovertrædelser rundt omkring i det ganske land, når man spørger på div. skemaer o.l. om personens ægteskabelige status - og kræver disse oplysninger.

Glæder mig til de fine svar på mit input her - måske er der alligevel noget jeg har misset ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Hans Poulsen


Hej Kurt

Et indlæg, der lider under ikke at være så præcist og veldokumenteret, som jeg normalt ellers altid stiler efter:

I foråret 1887 blev min fars storesøster [jo, du læste rigtigt. Store aldersforskelle i min slægt] separeret, mens hun og hendes mand boede i det centrale København. Jeg har kopier af separartionspapirerne; men da de ligger i en kasse i mit depotrum, kan jeg ikke her og nu bringe detaljer.

I efteråret 1887 besindede det unge par sig, brød separationen og levede (ulykkeligt) til deres dages ende.

De døde begge, før de fyldte 30 år - HAN af tuberkulose, HUN sandsynligvis af det samme.

Hvorledes praksis er i dag, tør jeg ikke udtale mig om, men der kommer sikkert hurtigt indlæg, der kan vejlede og rådgive dig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Gå ind på AO - Andre Arkivalier
Københavns Overpræsidium
SJ-Journal
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Kurt Arne Empacher

det er jo fire år man skal lede under ,er der en måde hvor man kan finde navne på de personer det drejer sig om,men tak for dit svar
Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Hej Kurt


Nu skriver du ikke, om det er København.


Hvis det er, gør som Anne skriver, brug din mormors giftenavn, led i registeret.

Det tager ingen tid for de 4 år.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

Det er i København,så tak for svaret det vil jeg så prøve at finde ud af

Mvh Kurt Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher