Hjælp til opslag Kgl. Fødselstiftelses arkiver, 1831

Startet af Litta Olsen, 04 Nov 2012 - 11:37

Forrige emne - Næste emne

Litta Olsen

Jeg søger hjælp til at finde moderen til en dreng, Peder Hans (senere kaldt Hansen).

Hendes navn er Anne Jensdatter, men andet ved jeg ikke.

Jeg håber at der står mere i arkivet om hende.

Sønnen har nummer 565 og moderen 562. han er født 17. juli 1831 (opslag 409)

Er der nogen som har mulighed for at hjælpe med dette ? Jeg har læst om arkivet og ser at der kan være vise muligheder for at finde ud af lidt mere  ;)

Jeg hjælper en amerikaner med slægt og Peder som er hans oldefar udvandrede og døde i Racine, Wisconsin i 1897.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Susan kirkeberg Johansen

Hej Litta.

Har været på arkivet i dag. Omkring udsætterprotokoller som er meget nyttige ,over børn født på stiftelsen. Er ved og blive filmet og er derfor ikke tilgængelige lige nu. De vil blive lagt på nettet på et tidspunkt. Så lige pt er der nok ikke den store mulighed for og få oplysninger på forældre eller hvor de er kommet i pleje  :'(. Jeg kan se at Peter Hans er født på afd A, også er han døbt på stiftelsen. Der står også et nr du ville kunne bruge når protokollerene bliver lagt ud. Jeg har taget nogle billede jeg kan sende til dig på mail hvis du vil have det ??

Hilsen Susan K Johansen

Litta Olsen

Det var pænt af dig at kigge efter det :-)

Gad vide hvor lang tid det tager, før det kommer på nettet ? Jeg vil meget gerne have billederne tilsendt.

Tak skal du have.
Venlig hilsen
Litta Olsen
Vinnes, Fusa, Norge

Susan kirkeberg Johansen

Hej

Det var så lidt  :). Ja, jeg ved ikke hvor lang tid det kommer til og tage, men jeg kunne spøger på arkivet.Jeg sender billeder til dig.
God Aften Hilsen Susan