Den Kgl. Fødselsstiftelse

Startet af Bente Jeberg Thygesen, 01 Nov 2012 - 10:11

Forrige emne - Næste emne

Bente Jeberg Thygesen

Hej

Er der nogen der ved lejlighed vil søge efter nogle oplysninger på Rigsarkivet for mig. Det drejer sig om min oldefar som er født på fødselsstiftelsen i Kbh.

Her er de oplysninger jeg selv har fundet:

                             Carl Ludvig Sørensen
                              født 13.10.1858 - døbt 26.10.1858 
        KB Den Kongelige Fødselsstiftelse opslag 202

Hans fødselsnr. er 6749
Moderens nr. 6441/27



Med venlig hilsen

Bente Thygesen




Bente Jeberg Thygesen

Hej Henning
Jeg beklager men jeg  fik vist desværre ikke udtrykt mig klart nok. Min oldefar er født på fødselsstiftelsen, men jeg ved intet om hans forældre og hvor de kommer fra. Det er det jeg gerne vil have hjælp til hvis det er muligt.

Hilsen Bente

Stina Kirkegaard Hansen

#3
Hej Bente
Jeg kan desværre ikke hjælpe med opslag, men dette kunne være Carl Ludvig i 1860:

København, Sokkelund, Herlev, Herlev Skoledistrikt, Et Hus, 25, FT-1860, D5202
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christiane Margrethe Larsdatter 63  Enke Husmandsenke, Almisselem  Sengeløse Sogn, Københavns Amt
Frederikke Sørensdatter 29  Ugift Hendes Datter  Herlev Sogn, Københavns Amt
Carl Ludvig Sørensen 2  Ugift Dennes Datter  København

Venlig hilsen
Stina
 


Stina Kirkegaard Hansen

Han er konfirmeret i Herlev:
Herlev, 1860-1891, opslag 145
Venlig hilsen
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

Bente Jeberg Thygesen

Tusind tak til Stina & Henning fordi de har brugt tid på at finde oplysninger til mig. Det er noget nemmere at finde evnt. slægtninge når man kan bevæge sig udenfor Kbh. Det er i hvert fald min erfaring.
Mange hilsner
Bente 

Susan kirkeberg Johansen

Hej Bente.

Jeg går udfra du har fået alle de oplysninger du skal bruge ?? For og komme vidre i din slægtforskning ??
Hilsen Susan

Bente Jeberg Thygesen

Hej Susan
Jeg er kommet noget længere i min søgen idet jeg har fundet et par halvbrødre samt hans bedsteforældre på mødrene side men måske du kan fortælle mig hvor man kan finde noget om plejetilladelser, idet jeg ikke kan spore min morfar fra han bliver født til han bliver gift med min mormor.
Derfor treor jeg han måske er sat i pleje. Han er født i Hellerup 10.12.1887 og døbt 4.3.1888 ifølge
-KB Skt Jakob sogn 1878-1890 opslag 264-
Mange hilsner Bente

Susan kirkeberg Johansen

Hej Bente.

Lige pt ved jeg ikke hvor du kan finde noget om pleje, men jeg kan kigge i en bog på stadsarkivet på Torsdag hvis det er ???. Så kan det være jeg har et svar til dig på Torsdag.

Hilsen Susan

Susan kirkeberg Johansen

Hej igen Bente.

Jeg kan se din morfars forældre er gift, hvorfor tror du han er i pleje ??? Har du fundet ham og forældrene på en FT i 1890 ???

Hilsen susan

Bente Jeberg Thygesen

Hej Susan
Jeg har søgt i folketællinger, hvor hans forældre står, men min morfar står der ikke selvom der står nogle søskende, derfor tror jeg han måske er sat i pleje. Ifølge politiets registerblade har forældrene boet mange steder i KBH, men jeg kan ikke finde alle adresser i FT. Jeg vil blive meget glad, hvis du har tid og lyst til at se om du kan finde noget på torsdag.
Hilsen Bente

Susan kirkeberg Johansen

Hej Bente.

Ok, jeg ser om jeg kan finde noget på dine oldeforældre, som kan føre os vidre til din morfar.

God Aften.  Hilsen Susan

Susan kirkeberg Johansen

Hej Bente.

Det gav desværre ikke noget og kigge i de sorte bøger på stadsarkivet :-[. Men efter at din oldefar var glasmester, er de nok ud af et bedre borgeskab. De andre børn du har fundet på FT er de ældre end din morfar ??? Hved du om din morfar måske har været syg og af den grund har boede et andet sted ???

Hilsen Susan

Bente Jeberg Thygesen

God morgen Susan
Tak for at du har lyst til at hjælpe mig, men jeg har desværre ikke andre oplysninger end dem der er på politiets registerblade under min oldefar Carl Ludvig Sørensen, og jeg ved ikke om han har været syg, så det bliver nok svært at finde mere om min morfar ihvert fald lige nu.
Hilsen Bente