Telefonbøger på CD

Startet af Bent Jørgensen, 30 Okt 2012 - 14:43

Forrige emne - Næste emne

Bent Jørgensen

Hej alle
Jeg har i flere sammenhænge benyttet mig af telefonbøgerne på nettet, eks. Krak, for at finde ud af hvor slægtens forskellige grene er endt.
Det er delvis lykkedes, men da dataene er nutidige, er det selvsagt ikke altid det virker.

Jeg er kommet i tanke om, at jeg for 15-20 år siden fik en CD i stedet for en telefonbog, jeg har også smidt den væk, år tilbage, da online udgaven blev tilgængelig.

Jeg kunne tænke mig at undersøge muligheden for et projekt, der konverterer sådanne ældre CD´er til et format der er umiddelbart egnet til slægtsforskere.

Jeg har dog et problem. Hvor finder jeg sådanne CD´er.

Er der nogen der kan hjælpe, eller har lyst til at være med.

Med venlig hilsen
Bent Jørgensen

Lis B. Jensen

Mon det er postadressebogen du tænker på?
Så er der et link her: http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/butikken/postadressebogen-1921
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Bent Jørgensen

Hej Lis
Nej det er CD´er der er næsten nutidige.

De blev uddelt i stedet for de dyre telefonbøger engang i 1990´erne, dengang mange havde en PC, men online tjenesterne endnu ikke var slået i gennem.

Det interessante ved dem er, at telefonen på det tidspunkt er blevet næsten hvermandseje, de indeholder derfor en betragtelig del af befolkningen, der er født først i 1900 tallet.

Med venlig hilsen

Bent


Bent Jørgensen

Hej Kaj
Ja det er lige præcis sådan en, eller en lignende, jeg mangler.

Jeg kan se annoncen er fra 1998, så jeg tror ikke det er ulejligheden værd at henvende mig, til nogen af de opgivne firmaer.

Håbet er at nogen stadig har en liggende, bagerst i kassen med CD´er..

Med venlig hilsen

Bent

Finn Frederiksen

Hej,
jeg tror du tager lidt fejl. PC'er var ikke hvermandseje først i halvfemserne, så jeg tror ikke der blev udgivet nogen telefonbogs-CD før senere.

Jeg er i mine gemmer stødt på een 2001 CD fra Teledanmark (den lå faktisk i en sæk med småt brændbart på vej til genbrugspladsen, men er nu taget til nåde). Jeg har ikke fået tid til at kigge på indholdet, men er bange for at der kræves en PC med et ældre operativsystem.

Hilsen
Finn

Jan Østergaard Andersen

Hej Bent.

Der var i slutningen af 1990erne og starten af 2000erne nogle CD`ere der hed Navne og Numre Pro og som jeg mener blev udgivet en gang i kvartalet, kunne de være interessante?

Du kan kontakte mig på: slaegt@ostergaard-andersen.dk
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Bent Jørgensen

Hej alle, Finn og Jan

Finn: ja du har ret, jeg har også fundet ud af det var sidst i 90´erne.
De blev udgivet fra flere sider af, med en opdateret udgave, vist nok en gang i kvartalet.
At det kræver noget ældre grej at kunne læse den må være til at løse.
Jeg kunne godt tænke mig at erhverve den, eller en kopi.
Jeg har tlf. 28-723007 hvis du vil ringe så vi kan aftale nærmere.

Jan: Har haft en hyggelig tlf. samtale med Jan.

For god ordens skyld. Hvis det lykkedes vil resultatet selvsagt blive sendt til DIS.

Med venlig hilsen
Bent