PC Tools/PC Doctor - pas på

Startet af Christian Konstmann Autzen, 16 Dec 2010 - 14:17

Forrige emne - Næste emne

Christian Konstmann Autzen

I slutningen af 2009 havde jeg fået virus på min pc'er, og som mit normale antivirus-program ikke kunne klare.

Jeg bestilte så et abonnement på programmet PC Doctor fra PC Tools - via nettet, og ved betaling med mit VisaDankort. Pris ca. 40 euro.

Programmet løste mit problem, og derfor var prisen og programmet fint nok.

Jeg er nu afkrævet abonnement for næste år - og PC Tools har trukket 39,99 euro fra mit Visakort.

Jeg fik en mail fra dem med fakturaen - og her gav de mig mulighed for at annullere opkrævningen/abonnementet. De trak dog pengene straks og jeg har så ifølge deres betalingsbetingelser mulighed for at få annulleret fakturaen og få pengene tilbageført - men først om 60 dage.

Jeg har så anmodet min bank om at få annulleret Visa-betalingen/overførslen, og jeg kan så påregne at få beløbet indsat på min konto i løbet af 30 (ekspeditions-)dage - og fint nok.

Men udestående er, at PC Tools rent faktisk "blot" opkræver pengene up front - og ikke lige afventer mit svar på deres mail med fakturaen. Ifølge deres betingelser skulle jeg have afmeldt mit abonnement inden 35 dage før fornyelse.

Og det er her jeg gerne vil gøre opmærksom på, hvad det er man rent faktisk skal være opmærksom på, hvis man abonnerer på noget via betaling med sit Visa-kort.

PS: Næste gang vil jeg nok få udstedt et nyt Visa-kort - og dermed lukket det gamle kort; men det burde jo ikke være normalen !

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne Feldborg

Citat fra: Christian Konstmann Autzen Dato 16 Dec 2010 - 14:17
Men udestående er, at PC Tools rent faktisk "blot" opkræver pengene up front - og ikke lige afventer mit svar på deres mail med fakturaen. Ifølge deres betingelser skulle jeg have afmeldt mit abonnement inden 35 dage før fornyelse.
Hvis du har bestilt et fortløbende abonnement er det da logisk nok, at du selv skal melde fra, hvis du ikke ønsker at fortsætte.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Henrik Poulsen

Hej Christian...

Jeg bruger Avast og Malwarebyte til beskyttelse mod virus. Det er begge gratis programmer som jeg selv har været meget begejstret for.

Vibeke Hansen

Hej Christian
I 2006 købte jeg også et et årigt abonnement hos dem, troede jeg.
Indtil de bare trak næstge års ab. på  min konto.
Det viste sig, at man skulle afmelde abonnentet 3o dage inden udløb af ab: at det stod med meget småt er jo indlysende.
Jeg havde kun den mulighed at straks afmelde ab. og så æde det års abonnement.
Så de kører altså stadigvæk den politik. :-[
programmet er ikke værd at skrive hjem om, jeg har norton internet security nu, og er meget glad for det.
venlig hilsen
VIbeke
venlig hilsen 
Vibeke

Christian Konstmann Autzen

Tak for jeres besvarelser

Mit ønske var alene at give en advarsel mod firmaet - og så kan man da sagtens sige, at man bare kan læse betingelserne.

Når man har en virus - eller flere/mange - så gør man faktisk hvad som helst.

Og kommer man så i kontakt med et firma, hvis produktet som sådan er ok, men hvor firmaet så benytter sig af lidt lysskyhed i deres væremåde, ja så er der et og andet som siger mig, at et sådant firma bør man undgå fremover. Og Malmarebytes/Anti-Malware kunne heller ikke fjerne det - så gode råd var jo dyre dengang, og derfor forsøget med PC Doctor.

Selv benytter jeg Bullgaard, som antivirusprogram - og normalt så fanger den vel det meste; men der var så smuttet noget ind alligevel.

Jeg afventer nu, at firmaet sender mine 39,99 euro retur - og hvis ikke, så vil Visa godtgøre beløbet. Og formentlig med en orientering til firmaet om, at de har gjort dette - hhv. at firmaet bør tænke sig bedre, hvis de fortsat vil kunne benytte Visa-systemet til at opkræve betalinger hos kunder.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Arne Feldborg

Citat fra: Christian Konstmann Autzen Dato 17 Dec 2010 - 12:38
Og kommer man så i kontakt med et firma, hvis produktet som sådan er ok, men hvor firmaet så benytter sig af lidt lysskyhed i deres væremåde, ja så er der et og andet som siger mig, at et sådant firma bør man undgå fremover.

Jeg er helt enig i at der er ingen grund til at handle med det pågældende firma. De leverer ikke noget man ikke kunne få ligeså godt andre steder.

Men det har du jo altså selv valgt at gøre, og at beskylde firmaet for lyssky metoder bare fordi du ikke selv har læst hvad det var du købte, synes jeg ærlig talt er lige groft nok.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Henrik Poulsen

Vil gerne give Arne ret og den metode de bruger er faktisk meget udbredt på nettet. Betaler selv for Ancestry og det udløber ikke før jeg selv opsiger det.

Christian Konstmann Autzen

Arne

Nu er jeg så desværre ikke så klartseende som du er. Men når firmaet fremsender en mail til mig med en faktura på næste års abonnement, så er det jo som sådan helt fint - men når de så allerede har trukket pengene på min Visa konto før de fremsender denne faktura, så synes jeg da nok, at man kan tvivle lidt på firmaet seriøsitet. Og derfor min advarsel mod firmaet.

- At du så mener, at jeg bare kan betale ved kasse 1, er da fint nok.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Leif Sommerdal

Netkøb kan være tvivlsomt.

Pas altid på med at give firmaer adgang til at trække direkte på din kreditkort (Visa/Mastercard mv). Man bliver næsten retsløs af at gøre det.

Hvid de derimod bliver tilmeldt Nets (det gamle PBS) har man altid mulighed for at stoppe betalingerne.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Arne Feldborg

Citat fra: Christian Konstmann Autzen Dato 18 Dec 2010 - 20:55
- At du så mener, at jeg bare kan betale ved kasse 1, er da fint nok.
Jeg mener bare, at når du selv har bestilt et fortløbende abonnement - og givetvis også har bekræftet at du har læst og accepteret betingelserne - så kan det jo ikke komme som en overraskelse, at du også skal betale næste år.

Så må du jo enten betale, eller melde fra før fristens udløb.

Men det er nu især din brug af udtrykket "lyssky metoder", om en helt legal forretningsgang jeg opponerer imod.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Henrik Poulsen

#10
Så må Christian vist snart have forstå holdningerne ;)

Og helt oprigtigt kan vi andre jo være ligeglad med hvordan Christian opfatter deres metoder. Disse endløse indlæg giver jo ingen mening.


Christian Konstmann Autzen

"Ja - nu må han vel snart kunne forstå det !"

Nu har jeg aldrig været købmand, og således aldrig haft en forretning, som skulle køre rundt. Men det er der så åbenbart andre som er/har været. Og "kanonsælgeren" er vel den, som så er almindeligt accepteret på internettet.

I markedsføring taler man om "god markedsføringsskik" - og hvis det er det, som PCTools udviser, så siger jeg tak for kaffe.

Heldigvis har jeg intet problem i at stå frem - og så får vi den diskussion, som vi enfoldige desværre skal have en gang i mellem.

Og det leder mig egentlig så frem til, at eksperter på området (og dem findes der så heldigvis, viser diskussionen) burde oprette en tråd, hvor så der kan gives forbrugeroplysninger om lyssky internet-sider.

Hilsen
Christian
 
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Henrik Poulsen

Hej Christian ...

Beklager, men jeg har ikke udtrykt mig klart nok og det var slet ikke sådan mit indlæg skulle forstås.

Du har jo fået din mening ud om PC-Tools og den respekterer jeg og lad den så stå som en advarsel for andre brugere her i forum.

Bengt B

Hej Christian,

nu skall jag inte heller spela överklok och det är inte heller min intention  :D

jag frekventerar en del dator-, och software fora och är administrator för några av dem,

jag tycker det är helt ok att man varnar medlemmarna i detta forum, men med det sagt så anser jag vidare att har man "problem" med ett specifikt program/software, i ditt fall den årliga betalningen, så ta upp det med de som är ansvariga för det programmet.

PCTools har sitt eget support forum/community och jag föreslår att du diskuterar dina problem med betalningen där. http://www.pctools.com/support/

Med vänliga julhälsningar,

Bengt

Christian Konstmann Autzen

Hej Bengt

Tak for dit svar - og jo, jeg har skrevet til PC Tools med ønske om at få "abonnementet" slettet, som man jo også angiver i deres faktura til mig at man kan (og få pengene tilbage; i løbet af 60 dage) - men man har så "blot" up front trukket beløbet. Og egentlig er den ikke længere. Men så lidt alligevel - og det er så derfor at jeg har lavet denne tråd med advarsel mod firmaet.

Jeg har da stor respekt for de mange, som ikke har problemer med at købe via internettet - men når man som jeg synes, at et firma benytter lidt for tricky forretningsprincipper, så synes jeg nok at det er værd at advare lidt mod deres metoder.

Og det er så det, som jeg har prøvet med denne tråd - og jeg håber da, at andre tænker sig lidt om, når de vil købe via nettet !

Bengt - mange julehilsener til Sverige
ps: jeg har ikke set resultatet fra dagens håndbold em-finale; men forhåbentlig vandt Sverige

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.