mormors skæbne og begravelse

Startet af Steen Andersen, 18 Okt 2012 - 18:25

Forrige emne - Næste emne

Steen Andersen

jeg kan ikke finde min mormor i et bestemt tidsrum 1906-1911 (21)
Hun blev erklæret sindsyg senere end min mors fødsel i 1906 og min morfar har ved folketælling i 21 og 25 erklæret sig hhv enkemand og fraskilt.
Området de levede i er tæt på Brædstrup, Træden og Ring.
Hun blev erklæret sindsyg, havde brænd en gård af et tidspunkt mellem 1906 og 1911.
Gården KUNNE være Porsinggård, der havde matr. 7a og de boede i 8. Den brændte øjensynligt i 06.
Jeg har støvet Viborg Sindsygeanstalt igennem på folketællingen.
Her er fakta jeg har:

Mors dåb:
Skanderb. Amt, Tyrsting, Ring sogn 1902-1912 opsl 36, nr 7 Barbra
Mors ene brors dåb:
Skanderb. A, Voer Herred, Hylke sogn 1892-1916 opsl. 20 nr. 1 Benedikt (senere Bendiks)
Anden brors dåb:
Skanderb. A., Tyrsting H., Voerl.gaard sogn 1892-1911 opsl. 15 nr 11 Niels Rasmus Nielsen
Morfars dåb:
Skanderb. A., Tyrsting H., Voerladegaard s. 1845-1864 opsl. 36 nr 14 Niels Nielsen
Mormors dåb:
Skanderb. A., Tyrsting H., Voerl.gaard s., 1865-1879 opsl. 63 nr 14 Anne Jensen
Mormor og morfars vielse:
Skanderb A., Tyrsting H., Voerladeg. sogn 1892-1911 opsl 170 nr. 3
Folketælling - eneste jeg kunne hitte:
Niels Nielsen (morfar) Træden sogn 1921 ft. opsl 31
do                                                 1925 ft. opsl. 25
Han døde  i Træden i '29.

nøøøj en smøre

Lis B. Jensen

Hej Steen

Jeg har i forbindelse med skifter i Vordingborg stødt ind i Personer der boede på Sindsygehospitalet Oringe - hvor de var blevet erklæret umyndige - så måske du skulle præve at se om hun findes i disse fro dit område - og på den måde finde ud af hvor hun blev anbragt.

De skifte jeg har lavet ligger på kilder.dis.danmark.dk
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Else Skovbo Jensen

Hej
Her er din morfar som 5 årig

Skanderborg, Tyrsting, Voerladegaard, Hem Bye, et Boelsted, 94, FT-1860, C7543
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Niels Jensen 49  Gift Boelsmand Huusfader  Her i Sognet
Else Nielsen 31  Gift hans Kone  Her i Sognet
Maren Nielsen 13  Ugift deres Børn??  Her i Sognet
Jens Nielsen 7  Ugift deres Børn  Her i Sognet
Niels Nielsen 5  Ugift deres Børn  Her i Sognet
Søren Nielsen 1  Ugift deres Børn  Her i Sognet

og din mormor. Hedder hun mon Ane Marie ???

Skanderborg, Tyrsting, Voerladegaard, Dørup Skov, et Hus, 7, FT-1880, C6554
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Peter Jensen 37  Gift Husfader Fisker  Stilling Sogn
Barbara Eriksen 44  Gift hans Hustru  I Sognet
Erik Jensen 14  Ugift Deres Børn  Tønning Sogn
Maren Jensen 10  Ugift Deres Børn  I Sognet
Ane Marie Jensen 7  Ugift Deres Børn  I Sognet
Mette Marie Jensen 4  Ugift Deres Børn  I Sognet
Jens Jensen Busk under 1 Aar  Ugift Deres Børn  I Sognet
 
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.braedstruparkiv.dk/   Hvis du ikke allerede har kontaktet Brædstrup lokalarkiv, synes jeg du bør gøre det. Måske findes de gamle aviser der ? ( om branden)
 
--------------------------------------------------------------------------------
Der ligger jo også et sindsygehospital i Risskov ved Århus. Det er Vejlby sogn, Hasle herred

med venlig hilsen
Else

Vivi Winther

Hej Steen, ser du din morfar´s død står der Fraskilt fra Anne Buch, som er sindsyg

1892-1929 Træden, Tyrsting, Skanderborg opslag 123

her er lidt opslag vedr Porsinggaard, jeg kan ikke se relationen dertil, hvordan har du den?? Han bor ikke på Porsinggaard i FT.

http://www.vortsognshistorie.dk/record.aspx?ref=030173&id=&hitno=NaN&showfields=1


Du har Benedikt`s konfirmation 9 april 1911
1892-1929 Træden, Tyrsting, Skanderborg opslag 74   
han tjener Hans Chr Søgaard


Mvh

Vivi




"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej Steen, husk lige at linke til tidligere tråde, så er vi fri for dobbelt arbejde  ;), ser i en tidligere tråd du skriver at din mormor brændte huset af i Ring, ved din moders fødsel boede de i Ring Skov. De er ikke i FT 1911 i Ring, Brædstrup.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=45140.0

Du skriver i din tidligere tråd at din moder fødder hjemme hos sin fader, dette kan ikke passe for Indsidder Niel Nielsen, Træden Sogn er hendes fader og hun fødder i Søndersø sogn. De andre fadder er hendes broder og hans hustru.

FT 1925 Søndersø opslag 133   -Niels (Broder) med hustru og børn-

Har du lidt mere om huset der brændte et eller andet der kan lede mig frem til mere??

Skal du søge efter Anne på Psyk. Hospital Risskov er det Vejlby sogn.

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

Hej alle! Og tak for jeres hjælp!
Som svar på de usikkerheder jeg har spredt:
Da jeg startede søgning på den del af familien, fandt jeg min mors fødsel i Ring ved Brædstrup. Jeg havde fra min søster fået fortalt, at mormor brændte huset af. Dengang troede jeg det var i Ring.
Det er først indenfor de sidste 14 dage, jeg har erfaret, at de er flyttet frem og tilbage. Jeg har indkredset hendes færden sådan, at hun er blevet sindsyg (eller har fået en fødselspsykose) - naturligvis EFTER min mors fødsel i 1906 og FØR min ene morbrors konfirmation i 1911, idet hun ikke er nævnt som værende i kirken den dag.
Ang. afbrænding: Tja, jeg brugte min fantasi lidt. Idet jeg ved, at min morfars boessted var matr. 8 i Træden og Porsinggaard var 7a, altså nabo, kunne det være hende der har brændt gården af. I den henvisning du har lavet, læser man tydeligt under Porsinggård, at den blev genopbygget i 1906 efter en brand. Men det er måske min fantasi.
Min halvsøsters fødsel og dåb var på Fyn, som du skriver. Mor boede hos sin bror Niels under fødslen. Hun var kun 19. Der er en søster mere til min mor, Mary som blev gift med Aage og de bosatte sig i Nørre Vilstrup v/Vejle. Men dem kan jeg ikke hitte. Jeg erindrer svagt at have besøgt dem som barn.
De var med til min mors ægteskab i 1934
Vejle amt, Tørrild Hered, Hover Sogn 1928-1934 opsl. 169 nr 7.

Jeg er meget taknemmelig for hjælpen!

Vivi Winther

Hej Steen, hvordan du ved hun ikke var med til konfirmation er jeg ikke helt med på, der står forældrene til at bo i Ustrup, Hylke sogn og han tjener Hans Chr Søgaard, Træden??

Dine forældres vielse vær opmærksom på ved din moder står der en fejl, det er Ring Skov, Ring, Tyrsting, Skanderborg ( ikke Aarhus amt)  ;), her står forældrene ikke som afdøde, men det er faderen jo i 1929.

Er Anne Buch og Anne Jensen en og samme person  ???

Vedr. Posinggaard branden i 1906, da boede de ikke i Træden,  men i Ring Skov  :), jeg vil lade tvivlen komme dig tilgode og se om branden der var påsat, så må der ligge noget om den på Tinghuset hvor vores arkiv hører hjemme  ;)

Mary og Åge hvad hed de mere, samt ved du om Mary vær ældre eller yngre end din moder??

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

Vivi:
Ang. bosted, kan jeg se på ft., at min morfar Niels nielsen bor det samme sted til hans død. Kan ikke vide hvorom de har været flyttet og tilbage igen. Nu er jeg usikker om hendes skæbne. jeg er naturligvis interesseret i hvor hun ligger/lå. Ang. min mors vielse var det hendes 1. ægteskab, jeg er af andet.
Jeg ser også, at der i kirkebogen ved morfars begravelse er anført navnet anne Buch. Hendes ene bror hed det også ved en folketælling i 1860. Måske et familienavn. Hun skiftede forresten også mellem anne og ane. Porsinggård var kun et slængskud og jeg har ingen begrundelse, andet end de to matrikler og ca. tiden. Min mor er født i maj og teoretisk kunne hun fyre af senere på året.
MAry - min mors søster var gift med Aage Madsen og boede mange år i Nørre Vilstrup v/Vejle. Jeg tror at vide, at min mor var den sidste i flokken. Men jeg kan ikke finde den sdiste bror. Min anden halvsøster påstår, der var een der hed Peter.

Vivi Winther

Hej Steen, med hensyn til navnet Buch er det fra 1905, så ja det er nok den samme person der blot ikke har fået det tilføjet men brugt det.

Jeg forstår ikke du skriver Niels Nielsen har boet det samme sted ved FT til sin død, han har da boet i Voerladegaard, Hylke, Ring og Træden samt muligvis andre steder  ???

Jeg har lige tjekket Psyk Risskov 1921, der er hun ikke.

Det kan meget vel passe med at din moder er den yngst hvis man ser er der fødsler 1895-1897 og 1906 det er et stort spring fra 1897 til 1906 så det blot lige at finde de fødsler  :)

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

hej Vivi!- og tak for din fortsatte interesse. Jeg er jo  en ældre mand, så det kikser lidt med proportionerne en gang imellem.
Hvad jeg mente med min morfars bopæl til hans død, var såmænd blot at han var på den samme matrikel 8 fra ft 1921 til han døde i '29. Ved morbror Bendiks' konfirmation (træden 1892-1929 opsl 74) står imidlertid, at de boede "Udstrup Mark". Jeg har forgæves søgt efter en nærliggende Udstrup, men forgæves. Knægten var imidlertid på dette tidspunkt ude at tjene hos Hans Chr. Søgaard, Træden Mark - så jeg tror de boede det samme sted. Mystisk er det dog at Hans Chr. Søgaard allerede dengang kunne tage folk ind, da han er født i 1897. Jeg har været på Træden kirkegård og hele skaren af Søgaarder ligger der, der var ikke andre der hed Hans Chr. Nå, pyt med det. Bendiks har jeg heller ikke fundet. Som du selv skriver er der et spring i "fødselsrækken" Mary og Peter har jeg ikke hittet. Det er en speget affære, da min mor ikke ville fortælle ret meget mens hun levede. Og Anna, som hun fik som 19'årig aldrig har villet sige noget om fortid. Og Helene, som lever endnu fortæller ganske, ganske lidt, da hun er født efter min mors giftermål i '34.

Gitte Johansen

Hej Steen


Lige en lille ting.


Udstrup mark vil jeg tro er det samme som Ustrup mark. Ustrup ligger lidt uden for Hylke, og det er jo ved Bennedikts fødsel, der står Udstrup mark.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hej Steen


Jeg har fundet lidt til dig.

Else Mary Nielsen er født 4. marts 1903, ved ikke hvor.

Hun bliver gift med Aage Marinus Madsen i Tønning Kirke den 2. november 1929. Er ikke online endnu.


Hun får en søn i Hvejsel, 1922-1937, opslag 13, hvor din mor er gudmor.

Hun får en søn i Skibet, 1928-1940, opslag 35, Hvor Bendix er fadder, (og min svigerdatters farfar Søren Andersen døber ham. Han bliver senere præst i Hvejsel i mange år. Lidt pudsigt, ikke!).

Der står også hvem Bendix er gift med.

Jeg har ikke ledt efter flere børn de 2 steder.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#12
Else Mary Nielsen er født i Århus, Hads, Hvilsted, 1892-1920, opslag 63, øverst.


Læg mærke til, at der ved faddere står separeret ægtefælle Niels Nielsen, men de må jo finde sammen igen!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Steen Andersen

 TAAAK! Hvor er dagen dog lys med jeres hjælp. I er d... så goe'!
Angående pudsigheder: Så søgte Helle Johansen efter sin oldemor. Hun fik hjælp herinde - hendes oldemor er min faster - så nu er Danmark altså lille!

Vivi Winther

Hej Steen, Hans Chr Søgård er der mange der har heddet og nogle der stadig hedder det af den slægt i Træden så den er lidt svær  ;)

Bendikt og frue med børn er jo Brædstrup Borger  :)
deres vielse finder du her den 3 november 1920

Bendikt og Nielsmine
1916-1922 Tamdrup, Nim, Skanderborg opslag 119

B- f 25 marts 1921
1917-1934 Grædstrup, Tyrsting, Skanderborg opslag 17
E- f 16 maj 1922
1917-1934 Grædstrup, Tyrsting, Skanderborg opslag 70
E- f 2 september 1925 i Tønning (ikke online kirkebog)
A- f 4 december 1927
1906-1933 Føvling, Tyrsting, Skanderborg opslag 118


I 1920 ved deres vielse tjener Bendikt i Monbjerg, Østbirk sogn
i 1921 er de i Vingum, Grædstrup efter 1922 er de en tur i Tønning 1925 (måske en fejl da der er fejl i FT) og tilbage til Aastruplund, Føvling sogn 1927 seneste er de i Brædstrup FT 1930 Skanderborg, Ring
opslag 110

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej Steen lige nogle konfirmationer af Bendikt`s børn

1931-1941 Ring, Tyrsting, Skanderborg
B- 7 april 1935 i Ring Kirke  opslag 116
E- 4 oktober 1936 i Føvling Kirke opslag 141

der er ingen konfirmation på de to sidste således må det formodes de er flyttet.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

Du er da fantastisk! Jeg har fundet Bendikt's datter fra '25 i ft. hun hed Elise. Tak!
... der er vel ikke andre muligheder for os "dødelige" at spore på, end at trappe kirkebøger og folketællinger efter? Det er meget svært - synes  jeg - at gætte hvilken kirke de har benyttet f.eks.
mht min mormor, har jeg været igennem ft i viborg sindsygeanstant 0 respons. Måsk hun aldrig blev indlagt? Jeg kan se min morfar deltog i et par af dåbene, uden hun blev nævnt. Må formode de var fra hinanden dengang - eller hun allerede var død.

Vivi Winther

Hej Steen, kan se jeg lige mangler en forklaring på de bogstaver der står før hver fødselsdato, det er forbogstavet på barnets navn, da de jo kan være nulevende og dem må vi ikke skrive om her. Undskylder den manglende forklaring på bogstaverne  :-[


Anna hedder ikke Buch men Busk, efter hendes forældre


skanderborg, Tyrsting, Voerladegaard, Dørup, 21 c, 10, FT-1921

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Rasmus Busk   11/4 1842   Gift   Husfader   Alderdomsunderstøttelse   Gram. Skanderborg
Barbara Busk   17/9 1837   Gift   Husmoder   Alderdomsunderstøttelse   Vorladegaard


Rasmus død 26 december 1926
1911-1926 Voerladegaard, Tyrsting, Skanderborg opslag 243
- Se dødstedet er Sindsygehospitalet, Viborg -

Barbara død 10 januar 1927
1927-1942 Voerladegaard, Tyrsting, Skanderborg opslag 208

gravsten ses på vedhæftet fil.

således kunne det være muligt at Anna har opholdt sig samme sted, altså Viborg, men i hvilket tidsrum ??

Mvh

Vivi



[vedhæfting slettet af admin]
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Inger Toudal

#18
Hej Steen

Inspireret af Vivis fund af din oldefars begravelse i Voerladegaard, startede jeg en eftersøgning af din mormor i samme sogn - og fandt hende  :)

Voerladegaard, Tyrsting, Skanderborg 1927-1942, opslag 226, nr. 2 fra neden:

Anne Nielsen, f. Jensen. Død 16/1-1937 Sindssygehospitalet i Viborg, begravet 26/1-1937 Voerladegaard Sogns Kirkegaard, 64 Aar, f. 7/10-1872.

Hun er også indført i Viborg Sortebrødre, Nørlyng, Viborg 1932-1937, opslag 304, nr. 7 (sognets officielle navn er Viborg Søndre Sogn, kirken hedder Sortebrødre Kirke).

Din oldefar Rasmus Peter Jensen Busk står ligeledes i kirkebogen for Viborg Sortebrødre 1925-1932, opslag 34, nr. 92.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Steen Andersen

#19
Hej Vivi og Inger!!! Yes, I har reddet min dag! I mine tanker sender jeg en æske kattetunger til Jer!
Tusind Tak!
Den med Buch/Busk må jeg indrømme jeg er vandret lidt let henover. Jeg observerede hendes ene bror er døbt det, men har ikke set navnet Jensen Busk, ej heller ved hendes konf i 1886.
Vivi den med forbogstaverne fangede jeg - den ene søn lever endnu i Vejle. Så ja! Diskretion er guld.
Det er svært for mig, når vi skrider over 1930'erne.
Tusind, tusind tak til Jer begge for det fantastiske arbejde!

bedste hilsner Steen

Vivi Winther

Hej Steen, det er så dejligt når noget lykkes  ;), det med Buch el Busk har jeg set et sted skulle være ændret til i 1905, men kan se det bruges før.

Så får du lige lidt info mere Anna ankom til Viborg Sindsyghospital 1921 der kommer hun fra Voerladegaard som fraskilt

FT 1921 Viborg, Riddergade Sindsygehospitalet opslag 61

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Jamen Steen nu fortsætter vi lige, der mangler lige nogle konfirmationer så du kan se hvor de har boet så vi tager lige

Niels konfirmation 3 oktober 1909
1892-1911 Sønder Vissing, Tyrsting, Skanderborg opslag 145
- Søndermarken er en vej der er der den dag idag som forbinder Sønder Vissing med Tønning -  :)

så nu mangler kun pigerne

Har du Niels og Anna´s familie bagud??

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Hej Steen, det bliver mere og mere spændende, se nu her Barbara er i pleje

FT 1911 Skanderborg, Sønder Vissing opslag 28

om hun er kommet i pleje i 1907 el 1909 er lidt svært da det står sjusket, men det passer med 1909, da er de jo i Sønder Vissing, kan ikke finde hende konfirmeret og ej finde forældrene dog er det måske Niels der er i samme FT 1911 som ovenfor opslag 72 -fraskilt-, men datoerne passer ikke på ham  ???

Kender du til hendes plejefamilie??

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

Hej Vivi, min ven!
Jeg bliver lidt rystet når jeg ser tidspunkterne du arbejder på, men så kommer jeg i tanker om, at det gør jeg jo selv, når det er fuldmåne, hehe!
Tusind tak for din fortsatte interesse.
For at tage det bagfra:
Min mor Barbara (Født Barbra) kender jeg ikke plejefamilien til (Er sikker på der står 1907). Men når jeg ser på den FT du har fundet, passer tingene. Hvad hun fortalte mens hun levede var, at hun allerede som 5 eller 7-årig arbejdede hos en "tante" med at sætte stiklinger til juletræer. Men hun har fortalt det var i Horsens. Hendes konfirmation har jeg heller ikke kunnet finde og min halvsøster fra 1937 ved heller ikke noget.
Min mor var i huset mange steder, bl.a. på Inslev bryggeri, mens hun nedkom med sin forste datter Anna i 1925 og boede hos sin bror Niels Rasmus, der boede i Særslev på nordfyn (ham kendte jeg). Det er ham du har fundet konf. på.
Mht dit spørgsmål om jeg kender Niels' og Anne's familie bagud, formoder jeg det er mine bedsteforældre du mener.
Ja, det gør jeg, selvom jeg har en hulens bøvl med at finde deres familie.
Hendes mor: Barbara Eriksen f. 17.9.1837. voerladeg. 1814-1844 ops 91 nr 1. Konf.: 1845-1864 ops 141 nr 6 Død 10.1.1927 Voerl.gd. 1927-1942 ops 208 nr 1.
Hendes forældre igen: Erik Rasmussen f. 1799 Tønning sogn og Karen Eriksdatter (eriksen) 1809 i Dørup, Voerladegd. Karen er øjensynligt stedbarn (FT1834) jeg har ingen kirkebøgsbekræftelser på de to oldeforældre.
Hendes far:
Rasmus Busk blev også sindsyg. F den 11.4.1842 i Gram, Skanderup sogn, Hjelmolev Hd. Hans forældre har jeg kun navnene på endnu: Jens Rasmussen og Maren Pedersdatter
Hendes mand, Niels' forældre:
Niels Jensen af Hem 1813-1878 og Else Nielsen f. 1830 jfr. FT 1860.
Vedr. min momors eskapader omkring futten huse af, har jeg god kontakt til Brædstrup lokalhistorisk arkiv. De har hovedet i sagen.

Vivi Winther

Hej Steen, det med juletræer passer meget godt med hendes bopæl i Sønder Vissing og med Tanten også  ;), jeg vender lige tilbage og tidspunktet det normalt jysk "arbejdstid" her hvor du stammer fra   ;). Er spændt på hvad de finder ud af oppe på arkivet, jeg vil lige se om helbredet tillader en tur derop på Torsdag. Jeg skal lige se hvad tid Roldskov begyndte med deres jultræer, men mener det passer meget godt, men det er jo en historie helt for sig. Jeg har selv en del af min slægt som du i Voerladegaard, Sønder Vissing.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Steen Andersen

Har fundet familien til min mors plejehjem. Men det ser ikke ud som om de er hendes familie længere ude:

Niels Jensen 29.5.1841 Sønder vejling. Sønder vissing 1814-1844 op 16 nr 6
S af Væver Jens Erichsen og Mariane Nielsdatter

MArianne Andersen 8.12.1851 Hvirring 1851-1864 op 63, nr 14
D af Anders Hansen og Karen Nielsdatter af Hvirring Mark (f. ca 1812)

Har fundet ud af, at min mor har huseret i Holtum, Nørvang i 1930.
Har du nogen idé om, hvilken kirke ville være naturlig at bruge, hvis man er bosat i Vindelev?
Min halvsøster Anna blev gift med Anders Fisker Andersen og boede der i rigtig mange år.
Han har været gift før og havde børn af 1. ægteskab og var en del ældre end min søster, der er fra 1925.
Et andet spørgsmål er Fyn. På min fars side er en spændende linie og min oldemor, Henriette dorothea Eÿser, flygtede fra Dänisch Nienhof ved Kiel og landede i Fredericia, hvor hun fik børn med en trompeter.
Da krigen rasede, flyttede han min  oldemor til Odense i Kongensgade. Jeg kan ikke finde en ende fremad derfra. Min farmor har jeg frem til hendes død, men ingen søskende. Er det specielt med i Fyn? Jeg har en side af virgo fyn fra 1866 men intet andet. Du skal ikke rode, men det kunne være du havde en paratviden desangående?

Else Skovbo Jensen

Har du nogen idé om, hvilken kirke ville være naturlig at bruge, hvis man er bosat i Vindelev?
spørger du .
Vindelev er et sogn med en kirke, så det er vel naturligt man brugte den.


mvh
Else

Steen Andersen

ang vindelev: Undskyld, jeg glemte at skrive at kirkebøgerne kun går til 1891, drengefødsler

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vivi Winther

Hej Steen, ja jeg havde også din mor i Holtum, men ikke i FT for hverken Grejs eller Sindbjerg. Hvad angår plejefamilie Niels Jensen`s far er en Erichsen, Anna´`s mor Barbara er også født Erichsen  ;), og så er det jeg ikke er kommet længere i om de er i familie.

Med hensyn til Vindelev se lige her istedet

Kollerup   Tørrild   Vejle   Kollerup   

Kollerup og Vindelev har hørt sammen  :)

Ha en rigtig god dag her skinner solen sender lidt solstråler til Fyn

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"