Hjælp til opslag i Fødselsstiftelsens protokol- Hvem er forældrene? 1817-1820

Startet af Bitten Jørgensen, 24 Okt 2012 - 12:24

Forrige emne - Næste emne

Bitten Jørgensen

Kære Forum.

Jeg har fået fornem hjælp til at finde min ane:

Martin (Tønnesen) født den 22. maj 1817 på Fødselsstiftelsen. Opslag 11 nr. 409.

Men hvem er hans forældre?

Vi ville blive meget glade, hvis der er et medlem, som skal ind på arkivet og som kunne få tid til dette opslag for os.

Håber det er oplysninger nok :)

På forhånd tusinde tak!

Venlig hilsen

Bitten

Bitten Jørgensen

Fik ikke skrevet, at der skal ses i hovedprotokol og udsætterprotokol for Fødselstiftelsen ved numrene omkring 409 for 1817, for at se om forældrene står der.

Venlig hilsen

Bitten

Susan kirkeberg Johansen

Hej Bitten.

Som jeg lige har skrevet til en anden så er udsætteprotokollerene ikke tilgængelige lige nu. De er ved og blive filmet. Og bliver lagt på nettet. Så oplysninger på forældre bliver nok ikke nemt. Jeg skal lige høre er han adpoteret ?? Så er der måske en chance  :). Jeg har taget nogle billede , så hvis du vil have dem kan jeg sende dig en mail ? Martin blev forladt på stiftelsen d 28/5.

Hilsen Susan K Johansen.

Bitten Jørgensen

Hej Susan.

Ja dem vil jeg meget gerne have tak :) Jeg ved ikke om han er adopteret bort, er ikke klar over hvordan man ser det :)

Men har fundet kirkebog Trinitatis  1814-1840 opslag 220 konfirmation. Her er jeg ret sikker på, at det er Martin og her har han fået navnet Martin mendelsohn Tønnesen og som forældre er nævt Sophie Eloenora, ingen far nævnes, så vidt vi kan se. Så måske - måske ikke adopteret.

Tak fordi du har set efter for mig og ja tak til det materiale du har! Ville være så ærgerligt at gå i stå her :)

Mange hilsener

Bitten






Susan kirkeberg Johansen

Hej Bitten.

Var lidt heldig i dag, udsætterprotokollen fra 1817 var tilbage på hylden i dag. Har også taget billeder af dette. Og ja Sofie er hans mor. Det er lidt rodet så hvis jeg må sende dig en personlig mail, er det lidt nemmer også med billeder på mail. Martin har også en halv søster.

Hilsen Susan

Bitten Jørgensen

Hej Susan.

Det var dejlligt og ja du må meget gerne sende mig en mail, kan du se den her på min profil?

Hvor er det spændende, tak!

Hilsen Bitten