Anders nielsen

Startet af Søren Breum Hansen, 14 Dec 2010 - 14:21

Forrige emne - Næste emne

Søren Breum Hansen

 Hej jeg leder efter en anders nielsens fødsel og han skulle være født ca 1805 i benløse sogn, Sorø amt og jeg har været inde og kigge efter men kan ikke finde ham eller rettere sagt læse hvad der står
da det er rimelig rodet, erder nogle der kan hjælpe mig videre. Med venlig hilsen Søren ID 2941

Hans Poulsen

#1
Hej Søren

"..født ca 1805.."

Kan det mon være ham her?

ANDERS NIELSEN Pedigree
 Male    
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  
Christening:  13 MAR 1808   Benlose, Soro, Denmark

Death:  03 APR 1808     
Burial:  
   

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
 Father:  NIELS PEDERSEN  Family
 Mother:  JOHANNE JENSDATTER    

Venlig hilsen
Hans
 
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Søren Breum Hansen


Han skulle ikke være død på det tidspunkt , da han skulle være far til min tipoldefader som var født
24 august 1837 i Ringsted. Hilsen Søren

Hans Poulsen

#3
Hej Søren

Prøv at bearbejde dit stof lidt grundigere og se, om du ikke kan kalde oplysninger frem, der hjælper dig på vej:

- Studér ft. 1834 - passer fx de opgive aldre?
- Studér ft. 1845 - passer fx fødesognene og de opgivne aldre?
- Find din tipoldefars søskendeflok og vend og drej hver en oplysning, du da støder på


"..far til min tipoldefader som var født 24 august 1837 i Ringsted..".

Det vil være en god idé at nævne navnet på din tipoldefar, opslagsnummeret for hans fødsel, og hans tilstedeværelse i ft. 1845.

Det er ikke mulgt for andre at hjælpe dig,  medmindre der er nogle oplysninger at arbejde med.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

#4
Der mange Anders, men her er en med en far der hedder Jens Nielsen

Sorø
Benløse 1757-1805
opslag 75
1804
højre side
nr. 2 dåb
22. April
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770