folketælling Mørgeltønder omk. 1880

Startet af Tinna Densted, 14 Okt 2012 - 00:10

Forrige emne - Næste emne

Tinna Densted

Jeg  leder efter i FT. min oldemors  Ottoline Hermann ophold da hun var barn hun er født 3/7 1888 bBrønderby, Møgeltønder.

Men ved ikke hvor jeg skal lede da Tønder ikke står i Ao,folketælling i nogen år ?

Med venlig hilsen
Tinna Densted

Jesper Skov

Tønder er en del af Tyskland fra 1870-1920, så der er ingen folketællinger fra den tid.
Der findes måske andre registreringer på Landsarkivet i Åbenrå.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Lissa Pedersen

Hej Tinna,

Kan du bruge hendes konfirmation i 1903, eller har du den allerede?

Hun er på opslag 463 i Møgeltønder (1860-1925). Forældre Søren Clausen Hermann og Bodil Kjerstine Marie Jensen.

Hilsen Lissa

Tinna Densted

tak

Har hendes konfirmation, prøver nu at gå kirkebøger igennem for at finde søskende og fandt indtil videre 3.

Googelede og fandt dette -det er da en start :

http://www.uaegte.dk/J1%20-%20J17.htm#J13


Hvorfor kan man gå tilbage i Møgeltønder i kb. men ikke ft. når det var tysk i nogen år.

Tinna


Tinna Densted

tusind tak så vil jeg ind og se i arkivet  :)

Hilsen Tinna

Inger Buchard

Min oldemor Ottoline Hermanns ophold da hun var barn.
Hun er født 3/7 1888 Bønderby, Møgeltønder.


Den bedste vej er at følge forældrene på Melderegisteret på Standesamt Bønderby. Hvis det har overlevet, står det på LA Aabenraa i det åbne magasin.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki



Tinna Densted

Tak
Et skridt videre med slægten  :)

Venlig hilsen
tinna

Christian Konstmann Autzen

Hej Tinna og andre

Her er et foto (vedhæftet) af et skilt fra landsarkivet i Aabenraa, som jeg tog i 2010. Det viser hele Bønderby's tilhørsforhold administrativt.

Hilsen
Christian


[vedhæfting slettet af admin]
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.