Hvem var Peder Grynerup.....?

Startet af Ole Bregnedal, 12 Okt 2012 - 13:39

Forrige emne - Næste emne

Ole Bregnedal

Peder Grynerup er min tip-tip som jeg har svært ved at "fange". Derfor vil jeg være glad for at få hjælp til at vide:

1. Hvornår og hvor er han født?
2. Forældre?
3 Hvem var han gift med - vistnok 2 forskellige?


KB Ålborg, Gislum, Farsø-Vognsild 1766-1813, opslag 137, 18. juni:
Hans datter KAREN bliver døbt - hvad står der ellers?


Aalborg, Gislum, Farsø, Farsøe Bye, , 4, FT-1787
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Peder Grynerup   44   gift   husbonde   bonde, gaardbeboer   

Kirsten Nielsdatter   32   gift   madmoder      

Christen Pedersen   8   ugift   søn af 1. ægteskab      

Ane Kirstine Pedersdatter   3   -   datter af 1. ægteskab      

Karen Pedersdatter   1   -   datter af 1. ægteskab      

Else Andersdatter   28   gift   kone, tjener dem   "lever af at spinde"   

Ane Kathrine Andersdatter   1   ugift   datter første ægteskab


Hans efternavn "Grynerup" er uden tvivl taget fra det lille sted ved Farsøe/Wandrup som hed Grynderup (nu Grønnerup). Derfor er det nok vanskeligt at finde især forfædrene?

Det ville være godt at få "hul-igennem" til ham.

På forhånd TAK til de skrappe stifindere her i DIS.



mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Jane Valkær

Hej
Kigget lidt tilbage i KB - måske Peders "efternavn" dukker op sammen med tilnavnet Grynerup.
Jeg giver desværre op, når det gælder tydning i detalje - prøv at få hjælp i forummet "Hjælp til tydning"

En dåb - kan desværre ikke tyde navnet på barnet - side 103  (her omtales vist en broder fra Løgstør)
Sønnen Niels dåb side 111 (og hans kones intr)
En søn Søren - begravelse - side 123
Datteren Anne Kirstines dåb side 125

Jeg kan ikke garantere, at der ikke er mere at hente fra KB - der findes faktisk en del, der hedder Grynderup (sandsynligvis familie) og optræder enten fra Vognsild eller Farsø

Mvh
Jane

Jane Valkær

Hej igen
Der ligger en lille flække, der hedder Grynderup i nærheden af Rørbæk. Lidt længere inde i landet. Det har sit eget sogn. Kan det være derfra familien kommer?
MVH
Jane

Ole Bregnedal

Hej Jane
Familien kommer fra egnen omkring Farsø: Grønderup, Strandby, Louns, Fandrup.
Det havde jo været rart om de gamle havde skrevet ind med nutidens klare typografi.

Tak for at du vil hjælpe mig......
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Jane Valkær

Hej igen
Kigget lidt mere i KB 1766-1813.

En Niels Grynerup af Vonsild (Grynderup, Grynnerup) optræder allerede på side 10 som fadder. Faktisk er han jævnligt nævnt i alle årene enten som fadder eller som fader. Denne Niels er også fadder til Peder Grynerups første nævnte barn Christens dåb på side 103. Her er også nævnt Christen Grynerup som fadder. Niels og Christen er formodentlig brødre (er tit hinandens fadder). Niels har også en yngre bror Jens (side 32). Han bliver gift med Niels' datter Anne (side 68) og optræder derefter ofte som fadder til enten Niels og/eller Jens børn dåb.
Disse tre brødre er fra Vonsild - Peder er fra Farsø. Men jeg har en mistanke om, at de alligevel er brødre alle fire. Så langt er der heller ikke mellem de to byer.

På side 103 bliver også konens bror Mads fra Løgstør (tror jeg nok) nævnt. Ligeledes ser det ud til at barnet bliver holdt af mandens datter (navn udladt).
Det vil nok være godt at få tydet det rigtigt, jeg er absolut ikke særlig god til det.

Mvh
Jane

Henny Odby Nielsen

Jeg har en Niels Christensen Grynnerup i mit træ.

Aalborg, Gislum, Vognsild, Vognsild Bye, 6, FT-1787
Niels Grynerup 54  gift husbonde bonde, gaardbeboer

Han skulle være søn af Christen Nielsen Ladefoged, der dør i Gedsted, Rinds, Viborg 1746 opslag 52. Men jeg venter på, at skifteprotokoller bliver tilgængelige for at kunne dokumentere det.

Det er et stykke tid siden, jeg har arbejdet på Niels Grynnerup. Men jeg mener at kunne huske, at Vognsild og Gedsted ikke ligger så langt fra hinanden.

Du kan også finde en del med navnet Grynnerup stavet på forskellig måde på Familysearch. Med tilhørende træer.

Jeg vil prøve at kigge på min igen en af dagene.

Mvh
Henny Odby Nielsen
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Kaare Grodal

Hej

Jeg tolker ops 103 således:

Peder Grynnerups Barn Xten af Farsøe frembaa=
ren til Daaben af Mandens Søster                ??
Grynnerup. Test: Konens Broder Mads og Søster
Maren af Grynnerup, Xten Grynnerup og Niels
Grynnerups Kone fra Vognsild

Ifølge FT 1787 Farsø på AO er både Kirsten og Peder i 1.ægteskab.
Med venlig hilsen
Kaare Grodal
Bonde på Lammefjorden
http://www.grodal.dk/MinSlaegt.htm

Peter Mikkelsen

Hej
Jeg har også Christen Nielsen Ladefoged i min slægt. Han var født 1693 i Bystrup, Gedsted sogn, begravet 30.3.1746 i Gedsted kirke, gift ca. 1730 i Gedsted kirke med Kirsten Jensdatter, født 1710 i Dalsgård, Bystrup, Gedsted sogn, begravet 31.3.1748 i Gedsted kirke. De fik børnene:
1. Niels Grynnerup Christensen, 1732-1797,
2. Karen Christensdatter, 1736-
3. Kirsten Christensdatter, 1739-1787,
4. Jens Christensen, 1740-1811,
5. Christen Christensen, 1742-,
6. Peder Christensen, 1744-
7. Christen Christensen, 1746

Det er korrekt, at Vognsild og Gedsted sogne grænser op til hinanden.
Håber det er til nogen hjælp.
Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Ole Bregnedal

Jeg har kun lidt tid lige nu, men:

DET ER DA HELT VILDT godt så mange, som vil hjælpe - jeg vender tilbage til Jer når jeg har fået studeret det.

Hvis der er flere som vil være med - så kom endelig frit frem; jeg skal nok svare. Forhåbentligt til fælles-glæde.

TAK.
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Henny Odby Nielsen

Og jeg siger tusinde tak til Peter Mikkelsen. Det er lige, hvad jeg kan bruge :-)
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

hej Henny,

JA dette er supergodt.

Lad os holde dette vedlige...
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Ole Bregnedal

TAK til Jer ALLE - det er dejligt at få så fin hjælp her.

Peder Grynerup er min tip-tip-tip; så jeg hænger lidt ved ham.

Jeg er ved at være overbevist om at oversigten fra PETER MIKKELSEN her i DIS er noget jeg kan få til at passe ind. Skal blot på lidt mere sikker grund.


ad. PETER MIKKELSENs indlæg:
Den person nr. 6 som PETER angiver som "Peder Christensen 1744-" meget vel kan være min Peder Grynerup f. 1744 og begravet 1793 i Farsø er den samme.

Mysteriet er så hvorfor person 1. har mellemnavnet Grynnerup mellem sit fornavn Niels og efternavn Christensen og de andre ikke har??

En stor del af mine forfædre kommer netop fra egen Grønnnerup/Grønderup/Grynerup pg omegn.

Det ville være hyggeligt om PETER MIKKELSEN vil indlægge lidt dokumentation her - som jeg så kan granske. Jeg er vist på rette vej....

og HENNY: Har du mere at tilføje - så vi kan komme videre...?

På forhånd TAK ;)

mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Grethe Leerbech

Jeg har Niels Grynnerup (Grünnerup) Christensen  i min slægt -Han blev gift med Maren Andersdatter og døde i Vognsild i 1797

Som faddere nævnes næsten altid : (de fik 7 børn) : Anders og Peder Mickelsen, Niels og Christen Grynnerup og deres koner samt børn. Og broderen Peder Christensen er nævnt 1 gang, dog uden tilnavnet Grynnerup.Der står heller ikke han er fra Grynnerup .

Anders og Peder Mikkelsen er Marens familie Hendes bror Peder og far Anders.
MAnge hilsner
Grethe Leerbech
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Ole Bregnedal

hej Grethe,

Det lyder lovende.

Kan du se om Niels Grynnerup Christensen og hans kone Maren havde en datter: KIRSTEN?
Og hvad hed alle deres børn iøvrigt?

Ved "min" Niels Grynerup´s datter, Anne Kirstine", dåb bliver barnet båret af KIRSTEN - se her:

KB 1766-183, Farsø/Vognsild, Gislum, Aalborg, opslag 125, den 16. November 1783:
Blev Peder Grynerups barn ANNE KIRSTINE af Farsøe døbt
Frembaaren af Niels Grynerups datter Kirsten af Vognsild
Niels Gryneryp, Mads Nielsen af Grynerup,
xxx broder Jacob Grynerup,
xxx xxx Farsøe

HVIS det er "din" Niels Grynerup så ved du måske også hvem de andre deltagere var?
Lidt mystisk er det med xxx broder Jacob Grynerup som jeg ikke kan få til at passe ind - måske kan du?

Jeg håber at jeg/vi har "bid"her
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Ole Bregnedal

hej igen Grethe,

Er du sikker på at din Niels Grynnerup Christensens hustru var: Maren Andersdatter?

I min hukommelse (kan ikke finde min dokumentation) mener jeg at Niels Grynerup og kone Maren Christensdatter optræder ved dåben af 1 af min Peder Grynerups børn -- prøv at se denne FT:

Aalborg, Gislum, Vognsild, Vognsild Bye, 6te Familie, 6, FT-1787

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Niels Grynerup   54   gift   Hosbonde   Bonde, Gaardbeboer   
Maren Christensdatter   51   gift   Madmoder      
Ane Nielsdatter   16   ugift   Børn af 1ste Egteskab      
Søren Nielsen   13   ugift   Børn af 1ste Egteskab      
Christen Nielsen   11   ugift   Børn af 1ste Egteskab      
Christen Christensen   20   ugift   Tienestekarl

Hvad siger du til dette???

Glæder mig til at høre mere fra dig. TAK.
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Peter Mikkelsen

Hej igen efter opfordring
Om Christen Nielsen (Ladefoged) har jeg følgende yderligere oplysninger:

"Manden dør/begraves den 30. marts 1746 fra Gedsted kirke som "Christen N: Ladefoged af Bystrup Anno Ataris 53".

Som enke sad hun nu tilbage med 7 børn i alderen 0-14 år.

Hendes 2. ægteskab:
Efter mandens død i 1746 blev hun gift anden gang den 9. juni 1747 i Gedsted kirke med Peder Michelsen, født 1717 i Overlade, og de fik sønnen:
1.   Michel Pedersen, født 1748 i Bystrup

Hustruen Kirsten Jensdatter dør/begraves den 31. marts 1748 fra Gedsted kirke " 1748 dominic Jud. blev Peder Michelsens hustru i Bystrup Kirsten Jensdatter begravet, anno ætat 38 aar."

Hendes 2. mand dør den 23. februar 1749 i Bystrup, Gedsted sogn.

Dermed blev 7 børn i alderen 1-15 år forældreløse og i et år alene med en stedfader, som var enkemand og i øvrigt døde allerede i 1749. Børnenes senere skæbne kendes ikke."

Jeg har ingen forklaring på, hvorfor kun Niels Christensen har tilnavnet "Grynnerup". Min slægt går via datteren Kirsten Christensdatter, men hende har jeg ikke dåbsdata på, så måske "Grynnerup" er kommet til senere, det har jeg desværre ikke vished for.

Som I kan se, dukker der nu en Peder Michelsen op. Om han tidsmæssigt kan have forbindelse med fadderen, Peder Mikkelsen, nævnt af Grethe Leerbech, har jeg ikke undersøgt.

Risikoen er også, at vi har fat i to forskellige familier, det er jo set før selv inden for små sogne og særligt, når det drejer sig om almindelige navne.

Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Grethe Leerbech

Hej Ole

Kirkebogen er meget svær at læse, så Maren kan muligvis være christensdatter???
Men iflg. mine optegnelser blev Maren Andersdatter og Niels Christensen af Grynnerup , Strandby sogn gift den 14 juni 1761 (opslag 292 og 293-kirkebog 1739-1766 Vognsild ) og her mener jeg ikek jeg har læst forkert. forlovere: Anders Gilsum fra Vognsild og Søren Nielsen fra Grynderup

Maren dør i 1808 og benævnes her kun Maren (opslag 246 i kirkebog fra 1766 Vognsild)
Niels dær 1797 (opsla 196 kirkebog fra 1766) 17 dec. 1797 Niels Grynnerup i Vognsild 65 år jordet.

Iflg. mine optegnelser er børnene:
Hans 1758
Maren 1765 min ane - ej fundet død
Bendict 1768-1768
Christen 1769
Anne 1770
Anders 1773-1773
Søren 1774
Christen 1776
Jens 1779 -1779


Om der er tale om 2 forskellige personer skal jeg ikke kunne sige. Kun at Niels' fader ikke forekommer som fadder til børnene, - han døde i 46 - mens som sagt Niels, Christen og Peder Grynnerup alle 3 forekommer som faddere. Jeg tror at folketællingen har forkert efternavn!!!

Ved brylluppet nævnes en Søren Nielsen fra Grynnerup og jeg har altid troet at det var Niels' bror!!, men nu kan jeg se, at Christen Ladefoged ikke havde nogen børn ved navn Søren.

Mine antagelser om at Peder og Anders Mikkelsen er Marens bror og fader er måske ikke helt korrekte. Anders Mikkelsen benævnes også som Anders Gislum i Vognsild kirkebog-så det kan være to forskellige personer. det er lang tid siden jeg har undersøgt familien.

Jeg tror først vi får helt styr på familien hvis vi går alle børnene igennem og deres fødsler evt. ægteskaber.  Og Peder du skriver at enken bliver gift med en Peder Mickelsen-måske er det ham som figurerer som fadder for nogle af Niels børn - og ikke Marens fader?  Kirkebogen i Vognsild går ikke så langt tilbage, at jeg kan finde Marens fødsel.....

Jeg har altid ment, at Niels fik tilnavnet Grynderup fordi han kom derfra og slog sig ned i Vognsild hvor der var andre Niels Christensener- det var efter min mening meget ofte man gav dem tilnavnet efter det sted de kom fra/var født-det har jeg i hvert fald flere af i min familie. Jeg har også sat navnet Grynderup ind som et alias, da vi jo ikke kan se ham som født eller konfirmeret. Ved brulluppet hedder han Niels Christensen , mens han ved det første barns dåb benævnes Niels Grunnerup  .

JA det gjorde det jo bare mere forvirret.

mvh
Grethe

Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Henny Odby Nielsen

#17
Hej Ole

Niels Christensen Grynnerup er min 4xtip. Alle profiler har jeg liggende på geni.com, hvor du også kan se hans datter Kirsten Nielsdatter, der er min 3xtip.

Hans fars profil er der også sammen med Niels's søskende.

http://www.geni.com/people/Christen-Nielsen-Ladefoged/6000000003546755089?through=6000000003546799005

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

hej med JER,

Tak for Jeres indlæg - det bliver nok til fælles bedste dette her.  8)

Det er en værre Maren du har der Grethe - tror du ikke at det er hende her - hvor hun nu bor hos sin søn Søren som enke..?

Aalborg, Gislum, Vognsild, Vognsild, , 2, FT-1801
Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Søren Nielsen   33   Gift   huusbonde   bonde og gårdbeboer   

Anne Nielsdatter   27   Gift   hans kone      

Anne Sørensdatter   7   Ugift   deres datter      

Maren Christensdatter   66   Enke   enkekone   ophold i gården   

Poul Madsen   33   Ugift   ungkarl   smed   

Jacob Christiansen   30   Ugift   tjenestekarl      

Anne Jensdatter   31   Ugift   tjenestepige


Det er da en skrækkelig historie du kan diske op med Peter om de syv-børn efter Christen Nielsen Ladefoged.
Måske havner  nogle/alle af dem i Grynderup efter forældrenes død og derved tager efternavnet Grynerup?

Har du dåbsdata på dit barn nr. 6. Peder Christensen fra 1744?
Han må vist være den samme som min Peder Grynerup.....

Ville være fint om vi i fællesskab kan fortsætte denne TRÅD.....
TAK.

mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Henny Odby Nielsen

Til Grethe Leerbech

Niels Christensen Grynnerups kone Maren figurerer med to efternavne - Christensdatter og Andersdatter.
Hun blev født uden for ægteskab med biologisk far Christen Sørensen og stedfader  Anders Christensen.

Ved sin trolovelse og bryllup 11.3. og 11.6.1761 Vognsild opslag 292 er hun opført som Andersdatter.

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

til HENNY:

Bravo - det er vel nok godt at du er med her.

Så Nu fik vi opklaret efternavnet på Maren.

OG Geni giver jo en perlerække af de navne som vi efterlyser.

TAK Henny :o
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Henny Odby Nielsen

Ja, men det man finder på nettet, bør man selv efterprøve : )

Og skifteprotokoller bør også benyttes, når vi er så langt tilbage i tid :-) Der ligger en del på Wadschier, og der bliver lagt flere ud bl.a. på Arkivalieronline under Andre dokumenter.
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Grethe Leerbech

#23
Hej Henny og Peder.

Jeg har kigget nøjere efter i kirkebøgerne for Vognsild og har fundet at Anders Gislum - også Anders Christensen blev gift med  Maren Pedersdatter 1. juni 1738 og på opslag 257 - 1761 står Maren Andersdatter opført som fadder og kaldes her Anders Gislums steddatter. Hun er også opført som fadder på opslag 257/1761 som Niels cCristensens kone Maren Andersdatter af Vognsild.  
Men jeg er nødt til at spørge dig om det er Maren Pedersdatters uægte barn født i 1736 med faderen Christen Sørensen en omrejsende person fra Aars som du mener er Marens biologiske far? Iflg. dødsinformationerne ( opslag 246 1808) skulle hun jo være født i 1731!  

SÅ selvom hun kun er to år da hendes mor bliver gift ændrer hun sit efternavn senere til Christensdatter.....

Og jeg har endnu et spørgsmål: er det fra skiftebøger, at du og Peder kender til Niels fader: Christen Nielsen Ladefoged og hans børn, da kirkebogen fra Gedsted først starter i 1740?

Men tak for oplysningerne Niels Grynnerup er også min 4xtip  så det er rart at få sat tingene på plads og få flere oplysninger.

og Peder Mickelsen som flere gange sammen med Anders Mickelsen er fadder til Niels børn, skulle så måske være Niels mors anden mand!!  det er  da tænkeligt.

Med venlig hilsen
Grethe
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Ole Bregnedal

til HENNY:

Jeg var glad for linket til Geni.com.

Jeg er ret ny udi at grave i "de gamle" hvorfor jeg suger til mig hos alle erfarne her i DIS.

Hidtil har jeg brugt MyHeritage.com for at komme igang.
Fornylig er jeg begyndt at lægge tingene ind i webtrees.com for at kunne forfine det hele og gøre det mere personligt.

Har også snuset til Geni.com. Dit link dertil viser gode faciliteter. Derfor overvejer jeg at skifte MyHeritage ud med Geni.com.

Hvordan er din erfaringer med Geni.com?

Har du kendskab til MyHeritage?
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Henny Odby Nielsen

#25
Jeg vender tilbage til spørgsmålene lidt senere. Men til Ole vedr. Geni.

Jeg kender ikke MyHeritage, men ved, at mange er glade for den. Selv er jeg meget glad for Geni og valgte for et år siden at betale foreløbig for to år, så jeg nu er "pro".
- Men man hører også om nogle brugere, som er utilfredse med Geni, fordi de bliver koblet på profiler, som de ikke ønsker. - Jeg har valgt at gøre mit træ privat i den udstrækning, som Geni tillader. Derfor har jeg ikke mærket til den slags problemer.
Private profiler er de hvide kasser på træet, mens der er en grøn ramme om de offentlige.
- Geni er også sjov. Og bliver man via nogle af sine profiler koblet på verdenstræet, får man historiske profiler på sit træ.
Jeg har Kong Harald I af Norge foruden Skjalm Hvide, Harald Blåtand og mange andre.
"Harald I Halvdansson «Fairhair» Hårfagre is your 30th great grandfather" : http://www.geni.com/people/Harald-I-Halvdansson-%C2%ABFairhair%C2%BB-H%C3%A5rfagre/3950516705030063754
- Jeg var heldig, for før jeg kom på Geni, havde jeg fundet frem til, at min farmors aner hørte til den meget gamle slægtsbog Kjærlulfske Studier, der ligger på nettet. Og den gav adgang til verdenstræet.
- Niels Christensen Grynnerup hører også til min farmors træ. Men en anden gren end Kjærulfske Studier. Eller sagt på en anden måde - jeg har ikke undersøgt, om der også er en forbindelse den vej.

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

til HENNY:

Tak for info om Geni.com.
Jeg har undervejs set at der her i DIS har været en tråd om emnet.
Der er delte meninger om det.
;D


Vor fælles-tråd her fører måske til at vi alle her i tråde har familieskab ....
Vi får se...
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Henny Odby Nielsen

#27
Ca. 12.10.2012 bestilte jeg denne her bog gennem biblioteket:

Slægtsbog:
Slægten Dalsgaard fra Bystrup, Gedsted sogn (Rinds herred) : om Christen Nielsen (Dalsgaard), født 1768, og hustru, deres forfædre og efterkommere
Nordisk Slægtsforskning Aps
1985
BOG

Bogen må snart være her, så jeg lader Grynnerup hvile, indtil jeg har bogen, da jeg er fordybet i aner i Thyholm og Morsø Sønder.

------

www.protokoller.dk dækker også Rinds og Gislum herreder på den tid.


Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Ole Bregnedal

til HENNY:

Tak for info - det bliver spændende.......
mvh. Ole
ole@bregnedal.net

Ole Bregnedal

Til GRETHE:

Den 29.10.2012 skriver du:

Som faddere nævnes næsten altid : (de fik 7 børn) : Anders og Peder Mickelsen, Niels og Christen Grynnerup og deres koner samt børn. Og broderen Peder Christensen er nævnt 1 gang, dog uden tilnavnet Grynnerup.Der står heller ikke han er fra Grynnerup .

Kan du give mig data for broderen Peder Christensens optræden som fadder...?

Jeg er mere og mere sikker på at vi har fat i de rigtige..:-)

TAK, Grethe
mvh. Ole
ole@bregnedal.net