Roderich/Roderich Beckles

Startet af Lis Graae, 05 Sep 2012 - 14:46

Forrige emne - Næste emne

Lis Graae

Roderich Beckles, according to the marriage certificate, was born i Philadelphia 13.6.1867 . He  was my mothers father. My mothers mother was Ingeborg Amalie Fuglseth born in Aalesund Norway 13.6.1885. Roderick and I.A.Fuglseth was married in Kristiania/Oslo 13.2.1905. They worked as artists in circus MIEHE . They travelled from town to town first through Denmark and ended in Holland. Here Amalie left her husbond.
I have been told that Roderick was a boxer , and acted as such in circus Miehe and maybe
also in a nowegian circus - name unknown.
The last thing I know about Roderich is that he has been seen in a cafe in Wienna called " Cafe BIBEL".
In 1917 and in 1941 he was internationally advertized - with no result.
I would like to know where and when Roderich died and where exactly he was born and the name of his parents.
Lis  Graae
Vordingborg, Denmark
05.09.2012

Søren Juul Mikkelsen

Hej Lis,

Please find attached:

US passport application 1904, according to which he was born at 26 S. Lombard St. Philadelphia on (or about) 16 October 1876.

Med venlig hilsen
Kind regards
Søren

[vedhæfting slettet af admin]

Lis Graae

Til Søren Mikkelsen
Jeg svarer på dansk da jeg har haft hjælp til at skrive på engelsk...
Mange tak for din søgning og  pasansøgningen... Jeg har været heldig at finde to ansøgninger mere...
Den du fandt er den vigtigste, for dere stod adressen på hans sidste opholdssted i Philadelphia.

Nu håber jeg, at jeg kan få hjælp til at finde hans forældre...
Jeg kender ikke deres navne, mwen håber  at de har samme adresse som Roderick opgiver.

ed hilsen fra Lis Graae

Lis Graae

Hallo Søren Mikkelsen.
Thank you for the information about Roderick. From the informations you and other informators  have given me I can now follow Roderich about in Eorope from contry to contry. But still I do/nt know where he ended his life.
That I still want  to know.
Also I now want to know as much as possible about his parents;
Postmaster Robert Beckles and his wife Verginia Johanne Beckles born Johnson.
Their address could be 25 Lombard St. Philadelphia . From that address Roderick started out from America
Lis Graae.

Søren Juul Mikkelsen

Hej Lis,

hvordan har du fundet frem til Rodericks forældre?

vh Søren

Lis Graae

Jeg har fået  et udskrift fra en person på FB, hvor jeg også har søgt :

Digetalsrkivet 22.2.1905
Kildeinformation Oslo Fylke byfoged, Vigselbok (borgerlig) nr 11 6
1902 - 1907 Borgerlig vielser 1905 side 223-224a 

Med venlig hilsen
Lis Graae     

Philip Sampson

Hej Lis Graae,

Jeg har løbende været i kontakt med din nevø Lars i forbindelse med oplysninger, jeg har fundet om Roderick Beckles.
I forbindelse med dit spørgsmål om, hvilke cirkusser, Roderick var tilknyttet, og hvad hans rolle var i disse, så kan du i pasansøgningen i Bergen/Stockholm 1904 se, at han var "athletic artist" hos Cirkus Orlando. Dette dækkede over alle mulige slags muskelpræstationer.
Jeg havde tilbage i 2001 kontakt med Herman Berthelsen, der står bag det private cirkusarkiv "Det Glade Arkiv" i Tønsberg i Norge. Jeg bad Berthelsen undersøge om han havde oplysninger om Roderick Beckles. Og han vendte siden tilbage med oplysningen om, at en plakat fra 1904 for det norske Cirkus Norbeck reklamerede med "Den sterke Neger Mr. Rodrick Beckles". (sic)
Det giver da lidt af en idé om, hvad Beckles optrådte med og hvor.
Cirkus Norbeck blev ledet af nordmanden Karl Norbeck, der var en yderst succesrig og nærmest uovervindelig bryder på den tid.

v.h.

Philip Sampson

Lis Graae

Kære Phillip
Jeg er meget taknemmelig for din interesse i at hjælpe os med at finde min mors far Roderick Beckles..
Som jeg kan se på de dokumenter/pasansøgninger som du og søde slægtsforskere har fundet frem til mig og Lars Bennike kan man spore ham til 1913...
Jeg ved fra min mor, at han blev efterlyst gennem interpool og da har man sidst set ham i cafe Bibel i Wien omkring 1914 Derefter ender alle spor... Måske er han gået til i 1. verdenskrig eller også taget af pesten som også florerede på dette tidspunkt.
Jeg har også søgt på Den adresse som der står angivet på det ene pasansøgning i Philadelphia,Lombard St. men det har jeg til gode at finde dokumentation for....
Mange mange tak
Venlig hilsen
Lis Graae