Mads Vilhelm Pedersen og børn:

Startet af Brian Willum Petersen, 07 Okt 2012 - 12:11

Forrige emne - Næste emne

Brian Willum Petersen

Jeg har ikke tidligere prøvet at bede om hjælp så langt oppe i tiden, men måske er det et forsøg værd nu hvor jeg efterhånden har trævlet mange kirkebøger på Lolland igennem. Spørgsmålet drejer sig om at få hjælp til at finde ud af hvor min tipoldefar og min oldefars søskende blev af?

Mads Vilhelm Pedersen: (Død og begravet?)
- fødsel: 16. Januar 1868 i Bursø Sogn.
- konfirmation: 2 Oktober 1881 i Vester Ulslev Sogn.
- vielse I: 4. Maj 1892 i Øster Ulslev Sogn (ØU) med Birthe Rasmine Madsen (f. 4. Maj 1868 - d. 16. Aug 1900 ØU). De får børnene:
Rasmus Vilhelm Pedersen (f. 28 Maj 1892 ØU - d. 9 Jul 1893 ØU).
Rasmus Peder Pedersen (f. 31 Oct 1893 ØU - k. 1908 i Musse Sogn). Hvor og med hvem blev han viet?
Johanne Martine Pedersen (f. 5 Nov 1895 ØU). Hvor konfirmeret? Hvor og med hvem blev hun viet?
Ellen Cecilie Pedersen (f. 18 Sep 1897 ØU). Hvor konfirmeret? Hvor og med hvem blev hun viet?
Hans Kristian Pedersen (f. 30 Aug 1899 ØU - d. 15 Maj 1900 ØU).
- vielse II: 21. November 1900 i Øster Ulslev Sogn (ØU) med Ane Hansen (f. 14. Sep 1879).
Hvor er hun død og begravet? De får sammen børnene:
Rasmine Pedersen (f. 12 Aug 1901 ØU). Hvor konfirmeret? Hvor og med hvem blev hun viet?
Karl Christian Pedersen (f. 25 Maj 1903 ØU) Min oldefar. Blev viet katolsk og blev på Lolland.

Sporet ender altså med min oldefars dåb i Øster Ulslev Sogn i 1903. (Jeg ved ikke engang om han var den yngste i søskendeflokken) Senere har jeg fundet hans halvstorebror Rasmus Peder Pedersens konfirmation i 1908 i nabosognet Musse, men ingen af de andres. Jeg har nu ledt i Vestenskov, Vesterborg, Købelev, Græshave, Godsted, Herritslev, Musse, Øster Ulslev, Vester Ulslev og Maribo. Måske bliver de slet ikke boende på Lolland?

Mvh Brian Willum Petersen.