Søren Pedersen og Johanne Nielsdatters børn

Startet af Louise Falsig, 29 Sep 2012 - 08:13

Forrige emne - Næste emne

Louise Falsig

Hej.

På Søren Pedersen og Johanne Nielsdatters Børn har jeg følgende:

Jeg er gået i stå, så hvis nogen har følgende families data, modtager jeg samme med glæde.

Birrete Sørensdatter - døbt 3. juli 1746 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt og begravet 4. december 1746 på Givskud Kirkegård.

Peder Sørensen - døbt 12. november 1747 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt og begravet 23. december 1798 på Givskud Kirkegård. Han blev git med Christiane Jensdatter 22. juni 1784 i Bredsten Kirke, Bredsten Sogn, Tørrild Herred, Vejle Amt.

Niels Sørensen - døbt 11. februar 1750 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt. Gift, Død?

Jens Sørensen - døbt 27. februar 1752. Gift, Død?

Birgithe Marie Sørensdatter - døbt 1. marts 1754 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt. Død?
Gift med Jens Pedersen 1. november 1791 i Givskud Kirke.

Johanne Sørensdatter - døbt 29. august 1756 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt. Gift, Død?

Johannes Sørensen - døbt 4. oktober 1761 i Givskud Sogn, Nørvang Herred, Vejle Amt Gift, Død?

MVH
Louise Falsig

Henning Grøndahl Andersen

Hej Louise.

Jeg har noteret følgende børn af Søren Pedersen og Johanne Nielsdatter i Lerager, Givskud sogn:

1. Birrethe Sørensdatter - du har hendes data.
2. Peder Sørensen - hans enke g. 2.) 1799 i Givskud med Laust Clausen fra Skovbølling, Jelling sogn.
3. Niels Sørensen - jeg har kun hans fødselsår 1750.
4. Jens Sørensen - Han kaldes også Jens Leerager, bliver Møller i Stouenberg Mølle i Urlev sogn. Gift -
    men har ikke fundet vielsen - med Anne Pedersdatter f. ca. 1746, d. 21.- 04.- 1844 i Stouenberg
    Mølle.
5. Birgithe Marie Sørensdatter - Hun døde 1792 i Lerager.
6. Johanne sørensdatter - Hun blev viet 13.- 01.- 1779 i Borgmesterens hus i Kalundborg til bager
    og enkemand Christen Lauritzen i Cordilgaden 123 i Kalundborg - nævnt her i ft. 1787. Hun har
    antagelig været hos farbror Mads Pedersen Lerager, der var borgmester i byen.
7. Johannes Sørensen - f. 1761 d. 1764 i Givskud sogn.
8. Laurids sørensen f. ca. 1762 - Jeg har ikke fundet hans dåb i kb. Kan ikke se hvor jeg har opl. fra,
    men antagelig er han nævnt i en af skifterne. Hvis du finder oplysninger om ham, er jeg
    interesseret i at høre om hans videre skæbne.
9. Johannes Sørensen - f. 1764 og døbt 3. søndag i advent. Jeg har ikke flere oplysninger om ham.

Så har jeg ikke fundet flere, men så er Johanne Nielsdatter jo også nået op i en ret høj alder som fødende kvinde.

Venlig hilsen
Henning Grøndahl Andersen
7323 Give


Louise Falsig

Hej Henning
Mange tak for din hjælp. - Jeg kan nu (efter din hjælp) tilføje følgende:

6. Jens Sørensen Leerager dør 12. maj 1826 i Stouenbeg Mølle, Urlev Sogn. Hans kone Anne (Ane) Pedersdatter er født den 5. december 1749 i Grønnebæk, Jels sogn, Gram herred, Haderslev amt.

Jeg har igen forgæves søgt i Jels og Urlev efter deres vielse - uden resultat!

Med venlig hilsen
Louise

Henning Grøndahl Andersen

Hej Louise.

Mange tak for oplysningerne om Jens sørensen fra Lerager og hans kone.

Venlig hilsen
Henning Grøndahl Andersen

Louise Falsig

Hej igen Henning.

Mads Pedersen Leerager, som var borgmester i Kalundborg:

Han døde 29. nov. 1785 i Kalundborg Købstad, Vor Frue Sogn, Arst Herred, Holbæk Amt og begraves 5. dec. 1785 på Vor Frue Kirkegård (KB: Kalundborg Købstad, Vor Frue Sogn, Arst Herred, Holbæk Amt, 1770-1818, Døde, AO, Opslag 266, No. 54.

Han bliver gift med Anna Margrete Pedersdatter 29. april 1733 i Avbsø Kirke, Avnsø sogn, Skippinge herred, Hobæk amt (Ifølge Family Search)
Hun er født 17.april 1605 i Avnsø.
MVH
Louise

Henning Grøndahl Andersen

Hej Louise.

Ser først dit svar nu. - Mange tak for oplysningerne.

Venlig hilsen
Henning