Strøm Familien København 1910 - 1932.

Startet af Johanne Geertsen, 12 Dec 2010 - 06:38

Forrige emne - Næste emne

Johanne Geertsen

Hej Forum!
Jeg vil gerne bede om lidt hjælp til denne familie, jeg har kun datoer til personerne for deres fødsel, og nogle enkelte brifer om hvor de boede i KBH.

Jeg har en FT-1885 med Julius med sine forælder
København, København (Staden), Absalonsgade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Absalonsgade 35,matr.268 Forhus 2.Sal, 7, FT-1885, D4455

Alfred Julius Strøm 32  Gift Husfader Handskemagersvend Kjøbenhavn
Christiane Strøm 28  Gift Husmoder  Lyng,Sorø
Alfrida Strøm 8  Ugift Datter  Kjøbenhavn
Alma Strøm 6  Ugift Datter  Kjøbenhavn
**Julius Strøm 4  Ugift Søn  Kjøbenhavn
Herman Strøm 2  Ugift Søn  Kjøbenhavn
Rasmus Jensen 25  Ugift logerende Arbeidsmand paa Kulplads Nidløse,Sorø


Julius Olaus Strøm født den 29.06.1880, Skt Johannes, Sokkelund, København, Julius var Maler.
var gift med
Rosa Marie Kristine Petersen født den 08.10.1885 KBH men ingen kirke.
Hendes forælder var
Carl Robert Petersen
hustru
Ane Marie Kirstine Hansen


Julius Olaus Strøm og Rosa Marie Kristine Petersen  var gift den 20.07.1909 Brorsons Kirke.
Børn
Rudy Anker Strøm f.d. 20.04.1910 men ingen kirke, de boede på Nørrebro
Hustru
Ketty Verna Christensen f.d. 29.05.1914 ingen  kirke, hun skulle have boet Skolegade Valby, moderen hed vist Marie Christensen og fra Viborg hvor faderen var skræder.
Børn

Jørgen Kristian Rudy Strøm f.d. 30.11.1932 KBH ingen kirke. Boede i Steffansgade/Vej?

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Birgit Hyltoft

Hej Johanne, har fundet lidt som du nok kan bruge
Rudy Anker Strøm født i Kbh. Skt. Stefan år 1907-1910 opslag 147, no 105
-                          Konf. i Kbh. Anna år 1912-1927 opslag 149, no 54
Mvh Birgit

Johanne Geertsen

Hej Birgit!
Du skal have tak for hjælpen, det er en stor hjælp.
Forsat God Søndag.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Johanne Geertsen

Mon jeg kunne bede om lidt hjælp til Rudy og Ketty? vist det er muligt muligt.

Rudy Anker Strøm f.d. 20.04.1910 men ingen kirke, de boede på Nørrebro
Hustru
Ketty Verna Christensen f.d. 29.05.1914 ingen  kirke, hun skulle have boet Skolegade Valby, moderen hed vist Marie Christensen og fra Viborg hvor faderen var skræder.
Børn

Jørgen Kristian Rudy Strøm f.d. 30.11.1932 KBH ingen kirke. Boede i Steffansgade/Vej?

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Birgit Hyltoft

Hej igen
Jeg har fundet Ketty Verna Christensen født, men hun har efternavnet Lauersen, da moderen er skilt
KBH. Timotheus år 1912-1919 opslag 173, no 27
Folketælling 1916 Skolegade 10 opslag 134-136, men der er hun godt nok ikke skrevet på
-                1921 Skolegade 10 opslag 60, der står hendes navn,
Jeg har fundet Strøm familien i Folketælling 1925, Jægersborggade 44 opslag 565
Jeg håber at du kan bruge det.
Mvh Birgit

Johanne Geertsen

Hej Birgit!
Tak det var da dejligt, jeg har cyklet alle kb igenem i sankt kirkerne, men hun fantes et andet sted.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Birgit Hyltoft

Jeg glemte lige at skrive at du kan finde Alfred Julius Strøm i Politiets registerblade, han står under navnet Julius Alfred Strøm, der er en del adresser hvor han har boet.
Mvh Birgit

Johanne Geertsen

På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Birgit Hyltoft

Hej Johanne, det er rart at kunne hjælpe andre, er selv gået kold i mine Tip-tip-oldeforældre, Jeg kan ikke finde hverken deres sidste 4 børn, Deres død eller andet, børnene skulle efter sigende være født i starten  af 1800 tallet og deres forældre døde i midten  i 1800 tallet. , men hvis du på din vej gennem junglen ser efternavne såsom Wimmer eller Schwaberger, må du meget gerne gi et praj.
De er godt nok pist væk. har søgt i alle kirkebøger i Sokkelund
Held og lykke med din søgen.
Mvh Birgit

Johanne Geertsen

Hej Birgit!
Jeg skal gerne lade dig vide om jeg støder på nogen af navne, kunne du ikke skrive lidt mere om hvem det kan være og hvor i landet det kan være- ::)
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Birgit Hyltoft

Her er lidt om familien
Adalbert Wimmer og hustru Anna Maria Teresia Schwaberger, kommer til landet i ca år 1807, De har inden da fået 3 børn født i Tyskland og Østrig. De får 4 børn mere, som bliver født i Danmark.
Den ene af sønnerne Anasthasius Wimmer født ca år 1799 bosætter sig på Christianshavn, ham har jeg styr på
Den anden søn som er min tipoldefar Matthias Wimmer, født 1801 i Wien,
Gift i Køge skt. nicolai med Johanne Margrethe Bromann 1 april 1830
han dør i Odense vor frue 14 august 1861
hun dør på Frederiksberg d. 8 dec. 1886
Dem har jeg også styr på.
Anna Maria Teresia Schwaberger er ifølge DD enke i Folketælling år 1834, hun bor da i Kbh, her er hun at finde i FT. 1845, hvor hun bor med sine døtre. I Folketællingen 1850, er døtrene flyttet til Frederiksborgvej 25, uden deres mor, så hun er nok død på det tidspunkt.
Døtrene Johanne Victoria Wimmer og Eleonora Franzisca Wimmer, må være født imellem 1810 og 1820
Jeg har ikke kunnet finde dem hverken født eller konfirmeret, Ved ikke om det er fordi de er katolikker
Adalbert Wimmer Skulle efter sigende være død i Nov. 1830, men han er ikke at finde i nogen kirkebog. Heller i i Skt Petri
Håber at du finder lidt ved lejlighed mvh Birgit

Birgit Hyltoft

Hej har fundet lidt mere
Rudy A. Strøm gift i Kbh. Anna år 1949-1945 opslag 68 no. 21
Jørgen Kr. R. Strøm født i Kbh. Kingos år 1923-1934 opslag 132 no. 0
Mvh Birgit

Johanne Geertsen

Hej Birgit!
Tak for hjælpen, jeg skal nok kikke mig om omkring din familie.
Forsat god dag. ::)
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Johanne Geertsen

Birgit kender du denne link?

Re: Adalbert Wimmer Handelskommissær og borger i København 1807-1830
Indsendt af: Jesper Holgersen [9530] (IP Logget)
Dato: 22/01-07 17:35


Hej Ebbe,

Jeg har flere der bærer efternavnet Wimmer i min database. Prøv at gå ind på **slaegt.holgersen.eu] og søg på Wimmer (i øverste højre hjørne), så får du en liste. Den ældst kendte Wimmer jeg har er skuespiller Mathias Wimmer født ca. 1800 i netop Wien. Er det et af de 7 børn?

Wimmer-familien er ikke blodsbeslægtet med mig, så derfor har jeg ikke været meget aktiv i at finde oplysninger på dem. Mathias Wimmer's datter Christiane Therese bliver gift med en halvbroder til en af mine aner. Jeg har registreret 9 børn af Mathias og hans kone Christiane Margrethe Bromann samt ét barnebarn.

I øvrigt finder du i portrætregistranten på det kongelige bibliotek [db.kb.dk] billeder af flere med efternavnet Wimmer.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298