Udvandret til USA

Startet af Lisbeth Bay, 21 Sep 2012 - 13:09

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Bay

Jeg leder efter en udvandring på Villy Duro Grønhøj Christensen Grusholt f. 30.08.1907 i Sct. Nicolai Sogn, Vejle. Han er i København i 1922 iflg. Politiets registerblade.

Fundet på denne hjemmeside: www.ancientfaces.com/research/person/90876649/willy-grusholt
Willy Grusholt slægtshistorie & slægtsforskning
Willy Grusholt 1907 - 1982 was a member of the Grusholt family . Willy Grusholt 1907 - 1982 var et medlem af den Grusholt familie . Willy was born on August 30, 1907. Willy blev født den 30. august 1907. Willy died on August 1982 at 74 years old. Willy døde august 1982 74 år.

Maxine Grusholt 1930 - 1997 var et medlem af Grusholt familien . Maxine was born on September 25, 1930. Maxine blev født den 25. september 1930. Maxine died on July 5, 1997 at 66 years old. Maxine døde den 5. juli 1997 kl 66 år.

Ville gerne have dette bekræftet.

Jeg har søgt på Ellis Island, er der nogen der har andre forslag???

På forhånd Tak
Lisbeth Bay

Seidi Albertsen

Hi Lisbeth

I Social Security Death Index finder du begge og deres Social Security nummer. De fik deres nummer udstedt i District of Columbia (Washington DC), saa de maa nok have arbejdet der, da de først kom over. Willy døde i Florida; men det siger ikke, hvor Maxine døde.

MAXINE GRUSHOLT      f. 25 Sep 1930   d.   5 Jul 1997    66 aar, udstedt i District of Columbia, #577-44-5269   
   
WILLY GRUSHOLT    f. 30 Aug 1907, d.Aug 1982, 74/75 aar. Naples, Collier County, Florida, udstedt i District of Columbia, #579-28-8168         

Du kan skrive til  Collier County Public Library i Naples, Florida, og bede om en OBITUARY/DEATH NOTICE for Willy Grusholt. Skriv, at du bor i Denmark. Det skulle nok fortælle, om de havde børn. Maaske vil det ogsaa nævne aarstallet, da han kom over.

webmaster@collier-lib.org

Hvis du blev medlem (200.00 kr), kunne du spørge paa International Forum,  om de kan finde ham i 1930 FT.

Med venlig hilsen
Seidi Albertsen
Washington

Vivi Winther

Hej sender dig lige lidt her

Willy D Grusholt
Birth 30 Aug 1907 in Denmark
Death 15 Aug 1982 in Collier, Florida, United State

Hustru   
Martha Washington Tippett
Født 22 Feb 1914 i Meadows, Maryland
Død 14 Jul 2002 i Prince Georges County, Maryland


New York Passenger Lists, 1820-1957 about Willy Grusholt
Name:   Willy Grusholt
Arrival Date:   14 Feb 1928
Birth Year:   abt 1908
Birth Location:   Denmark
Birth Location Other:   velle
Age:   20
Gender:   Male
Ethnicity/Race­/Nationality:   Scandinavian
Port of Departure:   Copenhagen, Denmark
Port of Arrival:   New York, New York
Ship Name:   Frederik VIII

Florida Skilsmisse Index, 1927-2001 om Willy Duro Grusholt Sr
Navn:   Willy Duro Grusholt Sr
Køn:   Mand
Ægtefælles navn:   Dorothy
Skilsmisse Dato:   24 maj 1974
Region:   Okaloosa
Certifikatnummer:   022.695

Florida Death Index, 1877-1998 om Willy D Grusholt
Navn:   Willy D Grusholt
Død Dato:   15 Aug 1982
County of Death:   Collier
State of Death:   Florida
Alder ved død:   74
Race:   Hvid
Fødselsdato:   30 Aug 1907

1907
30 Aug
Fødsel
København, Danmark
1982
15 Aug
Alder: 74
Døden
Golden Gate, Collier, Florida, USA
1 kilde citat
1982
19 Aug
Burial
Rife Kirkegård på Route 3, Stacy, Buchanan County, Virginia
Social Security #
579-38-8168


New York passagerlister, 1820-1957 om Willy D Grusholt
Navn:   Willy D Grusholt
Ankomstdato:   26 maj 1956
Port of Afrejse:   København, Danmark
Port of Arrival:   New York, New York
Flyselskab:   Scandinavian Airlines System

Jeg er ikke klar over om dette hjælper dig men håber det  :)

Mvh

Vivi



"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Seidi Albertsen

Ved du, om Maxine var en datter?

Du kan prøve faa en OBITUARY/DEATH NOTICE paa hans sidste kone, Martha.
Vivi har givet dig datoer og county.

Du kan skrive til Kathleen Teaze, Prince George Public Library, Maryland:

kathleen.teaze@pgcmls.info

Med venlig hilsen
Seidi

Vivi Winther

Hej igen er det denne du mener

Martha Washington Tippett
Født 22 Feb 1914 i Meadows, Maryland
Død 14 Jul 2002 i Prince Georges County, Maryland

Social Security Death Index om Martha W. Grusholt
Navn:   Martha W. Grusholt   
SSN:   218-82-2622
Sidste Residence:   20.721 Bowie, Prince Georges, Maryland, USA
Født:   22 Feb 1914
Sidste Fordel:   33.999 Napoli, Collier, Florida, USA
Død:   14 Jul 2002
State (Year) SSN udstedt:   Maryland (1975)

US Public Records Index, bind 1 om Martha W Grusholt
Navn:   Martha W Grusholt
Fødselsdato:   22 Feb 1914
Adresse:   801 Crain Hwy, Bowie, MD, 20716-3404 (1984) [11420 Waesche Dr, Bowie, MD, 20721-2263 (1989)]

Dette er deres søn, men de har flere børn, blot ingen info om dem fundet endnu

   
James William Grusholt
Født 26 Okt 1936 i Washington DC, USA
Død 10 Dec 2010 i Washington DC, USA



1940 United States Federal Census about Jimmie Gruholt
Name:   Jimmie Gruholt
Age:   4
Estimated Birth Year:   abt 1936
Gender:   Male
Race:   White
Birthplace:   Washington DC
Marital Status:   Single
Relation to Head of House:   Son
Home in 1940:   Prince George's, Maryland
View Map
Street:   Marlboro Pike RFD Route 1
House Number:   RFD
Sheet Number:   2B
Neighbors:   View others on page
Household Members:   
Name   Age
Willie Gruholt   82
Martha Gruholt   27
Billie Gruholt   8
Kenneth Gruholt   7
Betty Gruholt   5
Jimmie Gruholt   4


Maxine Grusholt

Social Security Death Index om Maxine Grusholt
Navn:   Maxine Grusholt   
SSN:   577-44-5269
Født:   25 Sep 1930
Død:   5 Jul 1997
State (Year) SSN udstedt:   District of Columbia (Før 1951

US Public Records Index, bind 2 om Maxine Grusholt
Navn:   Maxine Grusholt
Fødselsdato:   25 Sep 1930
Adresse:   PO Box 1530, Clinton, MD, 20.735-5530

US Public Records Index, bind 1 om Maxine O Grusholt
Navn:   Maxine O Grusholt
Fødselsdato:   25 Sep 1930
Adresse:   5500 Edgewood Dr, Temple Hills, MD, fra 20.748 til 2202 (1993)

Lidt rodet opslag men håber du kan bruge det ellers skriv hvad jeg skal gå direkte efter, der er mange der har stamtavler over denne familie så det er lige med vd er rigtig en ting ved jeg med sikkerhed James er deres søn der er billeder og nekrolog ved ham- forsøger at email til dig.

Mvh

Vivi

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lisbeth Bay

Hold da op Vivi, jo du kan da tro det hjælper mig, jeg har fået fortalt at alle med navnet Grusholt i USA skulle nedstamme fra Villy født i 1907, så min opgave er nu at få styr på hans efterkommere:-)

Jeg fik at vide at han blev gift med en Martha, som er ud af Indianerfamilie og at han skulle have 10-11 børn hvoraf en hed Dagny, det er alt jeg har kunnet få at vide, så jeg er meget på bar bund, har ikke før prøvet at finde slægtninge i USA, så jeg startede bare med en udvandring, så skal jeg så til at finde ud af hvordan man finder folk derovre.

Min mail er l.Bay@privat.dk, så jeg glæder mig til at høre fra dig, hvis du kan hjælpe mig yderligere.

På forhånd tusind tak
Lisbeth Bay

Lisbeth Bay

Er først for nylig blevet bekendt med denne fantastiske hjemmeside og er ved at lære hvad jeg kan her inde.
Jeg er da helt overvældet over hvor hurtigt der svares og hvor meget hjælp der er at hente, Tak for det til alle jer der sidder og hjælper.

Seide, jeg ved ikke om Maxine er en datter, fandt bare hendes navn da jeg googlede Villy, men prøver om jeg kan finde navne på hans børn, ved bare ikke helt hvordan.

Jeg er i tvivl om Vivi har besvaret det spørgsmål som du foreslår jeg skal skrive til:

Kathleen Teaze, Prince George Public Library, Maryland:

kathleen.teaze@pgcmls.info, om ??????

mvh
Lisbeth Bay

Vivi Winther

Hej Lisbeth, Villy har 10 børn mindst det er bare lige at finde dem, da der på Ancestry.com er mange der arbejder i denne slægt  :), jeg har sendt dig en email vedr. deres søn der er en nekrolog som fortæller meget om familien  ;), Maxine er en datter, men der er noget rod for Dorothy som han blev skilt fra 1974, må jo være moder til børnene men Martha står som moder  ???

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lisbeth Bay

Øv har ikke fået mailen, gad vide hvad der er sket?

Seidi Albertsen

Hej Lisbeth

Oplysningerne om at skrive om en OBITUARY/DEATH NOTICE (en NEKROLOG) er til dig, Lisbeth. Hvis du kan faa en nekrolog, saa giver den ofte mange oplysninger om familien, navne paa børn, byen, hvor de bor, osv.
Saa foreslaar, at du mailer til de to addresser, jeg skrev om tidligere, den i Flordida for Willys død og den i Maryland (Bowie, St. George County) for Marthas død. Tilføj deres Social Security nummer. Marthas har du fra Vivi:
# 218-82-2622,  og dato, de var født og døde. Skriv ogsaa, at du bor i Denmark. Saa er de mere villige til at gøre lidt ekstra, naar det er udenlands.

Vivi: Det er flot, hvad du har fundet paa Ancestry. Jeg er ikke medlem for tiden.
Med hensyn til, at det staar, at Martha er moderen, er det muligt, at det er Marthas børn og ikke Willys???

Med venlig hilsen,
Seidi Albertsen
Washington

Vivi Winther

Hej lidt mere info, og ja Seidi det kan være det er Martha´s men tror på det er Villy´s, da hun står i Parentets, men ikke sikker  :)

USA Kirkegård og Funeral Home Collection om James William Grusholt
Navn:   James William Grusholt
Køn:   Mand
Alder ved død:   75
Residence:   Mechanicsville, Maryland, USA
Født:   26 okt 1936
Birth Place:   Mechanicsville, Washington, USA
Dato for Death:   10 Dec 2011
Kilde Sted:   Mechanicsville, Maryland, USA
Ægtefælle:   Mary Ann Grusholt
Børn:   James William Grusholt , Jr. i Mechanicsville, MD, Joseph Richard Grusholt "Rick"
Forældre:   Willy D. Grusholt
[Martha W. Tippett Grusholt ]
Brødre og søstre:   Dagne Elizabeth Hamrick, Willy D. Grusholt , Jr, Charles Kenneth Grusholt (Rose), Mary Myers, Jean Streeter, Joyce Beall (Elwood), John Edward Grusholt , Louise Alley og Cathy Mattingly

Militær:   Militær
Fuld Obituary:   Visitation: Brinsfield-Echols Funeral Home, PA, Charlotte Hall, MD Lørdag 17 December, 2011 13:00 til 15:00 Life Celebration Service: Brinsfield-Echols Funeral Home, PA, Charlotte Hall, MD Lørdag, 17 december, 2011 15:00 Memorial service Cemetery Service: Privat James William Grusholt, Sr, 75, af Mechanicsville, MD, tidligere medlem af Riverdale, MD døde December 10, 2011 på Washington Hospital Center. Født 26 oktober, 1936 i Washington, DC, han var søn af Willy D. Grusholt og Martha W. Tippett Grusholt. Mr. Grusholt deltog Laplata High School og Charlotte Hall Military Academy. Han arbejdede som politibetjent for Edmonston, Bladensburg og Riverdale politi afdelinger, går på pension efter 30 år. Han var også et liv Medlem af Bladensburg Volunteer Fire Department. Efter pensioneringen Mr. Grusholt fortsatte med at være aktiv i St. Marys County servering på St. Marys County Crime Solvers bestyrelse og arbejde for St. Marys County Office of Tourism. For afslapning han kunne lide træbearbejdning. Mr. Grusholt blev predeceased af sine forældre og søster, Dagne Elizabeth Hamrick. Han overleves af sin hustru, Mary Ann Grusholt, børn, James William Grusholt, Jr. i Mechanicsville, MD, Joseph Richard Grusholt "Rick" (Donna) og Patricia Gibson (Bernard), søskende, Willy D. Grusholt, Jr, Charles kenneth Grusholt (Rose), Mary Myers, Jean Streeter, Joyce Beall (Elwood), John Edward Grusholt, Louise Alley og Cathy Mattingly, 3 børnebørn og 6 oldebørn. Familien vil modtage venner til Mr. Grusholt Liv Celebration på Lørdag, December 17, 2011 fra 1:00 til 03:00 på Brinsfield-Echols Funeral Home, PA, 30.195 Three Notch Rd, Charlotte Hall, MD. En mindehøjtidelighed vil blive afholdt den 17. december 2011 kl 03:00 på Brinsfield-Echols. Begravelse vil være private. I stedet for blomster, kan memorial donationer ske til St. Marys Crime Solvers c / o Mr. Fred Paumphrey, 40.265 Golden Beach Rd, Mechanicsville, MD 20.659. Medfølelse med familien kan foretages på vores hjemmeside på www.brinsfieldecholsfuneral.com

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Seidi Albertsen

Hej Lisbeth

Jeg sender dig via mail adresser og tlf. numre til tre af familien, hvis du vil i kontakt med dem.


Mvh Seidi

Vivi Winther

Hej Seidi,  :) du får solen til at skinne på en gråvejrs dag, hvor er du SUPER dit arbejde er jo guld værd. Håber Lisbeth får kontakt  :)

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Lisbeth Bay

Hej

Ja, jeg er også fuld af beundring over jeres hjælp og føler jo allerede nu at jeg ved meget mere :)samtidig med at jeg nu også har noget at arbejde videre med.(kontakte de 3 og høre om de er interesserede i at hjælpe og sende mails til de adresser Seide foreslog.

Tusind tak

Ps. et lille forsigtigt: skulle i løbe over andet så er jeg da meget modtagelig for mere hjælp  ;)