Hvor blev Mett Kirstine Thaysen og ? Thomsen viet i det sønderjydske omk. 1768?

Startet af Tom Smidth, 11 Dec 2010 - 10:59

Forrige emne - Næste emne

Tom Smidth

Jeg ved fra en begravelsesbeskrivelse at Mett Kirstine Thaysen dbt. 2. feb. 1737 i Rinkenæs Kirke. , en datter af Peter Thaysen og Ingeborg Lassen blev viet til en hüfer Thomsen i Visby.

Nu har jeg været igennem Rinkenæs Kirkebog for at finde vielsen. Det er ikke lykkedes men jeg fandt dog forlovelsen (teksten er lidt mangelfuld endnu):

Citatkirkebog, Rinkenæs KB 1682-1838 s. 66 viede 1768 nr. 2 (AO opslag 131).  
 
April 2. 1768. Der Hüfner Janke? Thomsen  v. Wesby des weyl: Hufners Th. Jansens daselbst u. Christine Peter Kettelsens T[ochter] daselbst ehel. Sohn, mit Mett Christine, des weyl: Peter Taÿsens königl: Hufners in Rinckenis u(nd) Ingeb: Lasses ehel. Tochter. Testes 1) Jürgen Taÿsen aus Rinck. 2) Hr Pet. Henningsen aus Rinck.

Da vielsen ikke findes i samme kirkebog, har jeg ledt efter den i Visby 1768-1770 også uden held.

Jeg ved at de får to døtre:
CitatVon ihrer T. Mett Kistin verehel. Thomsen in Wiesbÿ 2 als: Christina u. Ingeburg.
De to har jeg også ledt efter i både Rinkenæs og Visby Kirkebøger efter 1768.

En 3. mulighed kunne være at han er fra Weseby SØ for Flensborg men så er vi i de tyske kirkebøger.

Family search giver med de søgninger jeg har lavet, intet bud.

Har du en ide, eller kender du dem, så lad mig høre  :)

VH
Tom ;)
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]