Når der står et Minus ved en konfirmation??

Startet af Jytte Nielsen, 10 Dec 2010 - 17:10

Forrige emne - Næste emne

Jytte Nielsen

Hej.
Jens Carl August Thomsen blev konfirmeret i efteråret 1950.
Skanderborg Amt
Horsens Vor Frelser
1838-1863
opslag 26

Det undrer mig, at der ud for opslaget istedet for nr. 7, står et minus. Er der nogen der kan svare mig på, hvad det kan betyde?? Eller nogen der har oplevet det samme.

Mit eget gæt: Kan det være, fordi han kort tid inden konfirmationen måske er flyttet??

Jeg har set i afgangslisten fra Horsens.

( se mit andet indlæg om familien under Aneefterlysning,hvor jeg skriver at moderen og hans to søskende forsvinder for mig efter folketællingen 1850)

Mvh. Jytte Nielsen.


Bengt B

#1
Horsens Vor Frelser, Nim, Skanderborg

CitatDet undrer mig, at der ud for opslaget istedet for nr. 7, står et minus. Er der nogen der kan svare mig på, hvad det kan betyde?? Eller nogen der har oplevet det samme.

Mit eget gæt: Kan det være, fordi han kort tid inden konfirmationen måske er flyttet??

Mit gæt, et lidt utydeligt skrevet syv-tal...

Jytte Nielsen

Hej Bengt.

Tak for din interesse for mit spørgsmål. Det kan godt være du har ret, men jeg synes nu stadig det ligner mere et minus.

Mvh. jytte Nielsen.

Bengt B

#3
Hvis du kigger på næste opslag, nr 27, og sammenligner med det syv-tal der står der, så kan du måske se hvad jeg mener. Hvis den øvre lille krusidulle fjernes, ligner de to "minus-syv-taller" hinanden. Det øverste punktum på opslag 26 er, i min mening, ikke et punktum, men en lille "begynnelsekrusidulle".

mvh,

Bengt

[vedhæfting slettet af admin]

Jørgen Sørensen

Ingen tvivl der står 7, se siden før, hans 7 taller ligner hurtuit et minustegn.
Venligst Jørgen - 2300

Jytte Nielsen

Hej Bengt og Jørgen.

Tak for Jeres hjælp, jeg kan godt se I nok har ret.

Mvh.jytte