Hjælp til at finde fødsel o.s.v

Startet af Jonas Schmidt, 21 Sep 2012 - 17:50

Forrige emne - Næste emne

Jonas Schmidt

Hej!

Jeg har desværre brug for jeres hjælp til at finde min hustrus tipoldemor. De oplysninger jeg har på hende er:
Harriel Kirsten Rudolphine Hansen, hun blev født den 19/2-1886.
Hun blev gift med Steffen Wilhelm Sørensen:
Født:9/9-1882 København,Sokkelund,Trinitatis 1878-1884 opsl 103 nr.198
Døbt:1/10-1882
Konfirmeret:
Vielse:5/1-1908 København, Sokkelund, Skt. Stefan 1903-1910 opsl 189 par nr.2
Død:
Arbejde: Handelsbetjent.
De bliver gift den 5/1-1908 København, Sokkelund, Skt. Stefan 1903-1910 opsl 189 par nr.2
Hendes forældre var Jørgen Peter Hansen (Brandmand) og Ane Marie Pedersen.
Jeg har prøvet at lede efter hende i de KBH kirkebøger, men desværre har jeg ikke haft held til at finde hende der.

Hilsen Jonas Schmidt.


Jonas Schmidt

tak for den, havde den ikke. prøver at kigge på den :)

Jonas Schmidt

Lissa: Tak for det, jeg havde ikke den sidste du sendte. vil prøve at finde hendes far i sandbjerg.

Lissa Pedersen

Hej Jonas,

Du finder Jørgen Peder Hansens og Ane Marie Pedersens vielse i Birkerød sogn (1875-1889), opslag 332. De er gift 19. december 1875.

Deres børn kunne jo være født et sted i Nordsjælland?

Hilsen Lissa

Jonas Schmidt

tak...var selv ved at lede efter dem...men havde ikke fundet den!!! Godt at der er nogle erfarne slægtforsker  ;)

Anne Mortensen

Harriet bliver konf. ca. 1900
Familien bor fra 1896 til 1904 i Stengade og Baldersgade - søg hendes konf. i sognet.

Søg sognet her i Gadereg.
http://www.fogsgaard.org/
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jonas Schmidt

hvordan fandt du frem til at de var gift der?

Jonas Schmidt


Lissa Pedersen

#9
I FT 1901, Stengade 2, finder du (kun) Ane Marie og Harriet - opslag 85. Der står, at Harriet er født i København. Familien er flyttet til kommunen (København) i 1881.

Hilsen Lissa

PS: Jeg fandt vielsen i Birkerød sogn, fordi Ane Marie var født i Kai(j)erød og Jørgen Peder Hansen i Sandbjerg (se registerbladet!), og begge steder er i Birkerød sogn. Ofte bliver et par viet i brudens sogn/kirke.

PSS: Hvis parret er flyttet til København i 1881, kunne de være et sted i Nordsjælland i FT-1880?

Jonas Schmidt

jeg siger tak for din store hjælp...der er temmelig mange ting jeg lige skal havde tjekket op på.

Lissa Pedersen

#11
Den eneste folketælling, som jeg kunne finde, som kunne passe lidt, er denne, men ....???
Baldersgade 71, 2. - også her uden faderen
frederiksborg, Lynge-Kronborg, Blovstrød, Blovstrød By, Et Hus, 62-F2, FT-1880, C6201
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jørgen Peter Hansen 28  Gift Husfader, Arbejder ved Teglværksbrug  Sandbjerg Sogn Frederiksborg Amt
Ane Marie Hansen f. Petersen 29  Gift Hans Hustru  Her i Sognet
Ernst Henrig Hansen 8  Ugift Deres Barn  København

I FT-1906 bor Ane Marie, Agnes Camilla og Harriet Kirsten i Baldersgade 71, 2. - også her uden faderen - opslag 71.

Lissa

Jonas Schmidt

tak for det...syndes stadig der er et mysterium hvor Harriet er er døbt. Har været igennem Helligkors og Skt.Stefan kirken igennem for at finde hendes konfirmation, men ingen (Kan havde overset en)

Lissa Pedersen

#13
På opslag 21, FT-1916, Bustrupgade 7, finder du:

Ane Marie Hansen
Jørgen Peter Hansen er streget ud
Agnes Camilla gift Reiner bor der med 2 børn

Lige et registerkort mere på Ane Marie, enke: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2041338&searchname=polit_simple

Hilsen Lissa

Jonas Schmidt

Mærkeligt at Jørgen Peter Hansen mangler på dem alle/streget ud både i 1901.1906,1916 Har ikke fundet belæg for at de skulle være blevet skilt og han dør ikke før den 10/5-1920. Men underlig virker det at han ikke står som boende sammen med hans hustru og børn.