www.tom.stryhn.com:

Startet af Tommy, 07 Sep 2012 - 14:29

Forrige emne - Næste emne

Tommy

Eksistere denne hjemmeside www.tom.stryhn.com ikke længere ??                                                           

Søren Larsen

Søren Larsen


www.stass.dk
(Slægt, Den gamle ordbog, Dannebrogsmænd & Riddere, Danmarkshistorie bl.a.

Tommy


Sofie K. Hansen

Galde. Ved i om man kan få ham til at fjerne de personer, som man har bidraget med til databasen? For mit vedkommende, drejer det sig om en hel familiegren, som jeg beskrev for ham? Når man flinkt har bidraget, må databasen vel være tilgængeligt for en.

For 325 DKK pr. år, kan man få lov til at se de informationer, som man selv har været behjælpelig med, at få ind i databasen. Det er et dårligt tilbud. Havde jeg vidst, at han ville tjene penge på den hjælp jeg har givet ham, havde jeg ikke sendt ham nogle informationer.

Hilsen
Rita

Eva Morfiadakis


Jag tror inte att han behöver fjerne något från sin databas. Du har nog tappat rätten till ditt material.

Eva M
Eva M

Sofie K. Hansen

Jeg synes det er uhørt dårlig forretningsånd. Man burde være blevet oplyst om, at han agtede at gøre databasen til en betalingsside, før man frivilligt sendte informationer om sine slægtninge til ham, som han kunne tilføje sin database. Så havde man i det mindste valget, taget hans fremtidens planer i betragtning.

Jørgen Sørensen

Hej Rita

Helt enig! Boykot siden.

Jeg har tidligere haft min gedcom fil liggende til download.
Da jeg så, at en person havde uploadet den til geni.com, fjernede jeg den.
( Jeg ved det, for han fik alle fejlene med i købet ;-)   )
Jeg gider ikke hjælpe folk, der stjæler med arme og ben. Og slet ikke dem, der så vil score kassen på det...

Jørgen

Mia Gerdrup

Jeg har problemer med at komme ind på siden, via Sørens link??

Jeg undrer mig også over at høre, at den gøres til betalingsside.

Jeg har leveret ganske lidt, og gjort opmærksom på et par småfejl, så mit materiale kan næppe give den store indtjening.

Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Bodil Kjær

Mon ikke det er på tide, at forsvare Tom Stryhn lidt ?
I dag kan jeg heller ikke komme ind på siden, men jeg har læst, at han har nogle tekniske problemer.

Rita`s beløb på 325 kr er for 2 år, og som jeg husker det, kan man binde sig helt ned til en uge.

Mon ikke vi er mange, der har haft stor glæde af hans hjemmeside og også har leveret lidt. Det er temmeligt dyrt, at holde den vedlige, så jeg synes at det er i orden, at vi skal betale "kontingent". Det gør vi også i andre foreninger.
Venlig hilsen
Bodil Kjær - 2980

Mia Gerdrup

Tak, Bodil.

Dit svar giver et lidt mere nyanceret svar.
Mia Dahl Gerdrup
slægtsforsker og lokalhistoriker
- med særlig interesse for 4793 Bogø

Else Rafn

Hej.

Tales der ikke om den side, der kommer på DIS 15. oktober!

M.v.h.         Else Rafn

Bodil Kjær

Hej Else
Nu ved jeg ikke alt  :), men jeg tror ikke den kommer på DIS.

Venlig hilsen
Bodil Kjær - 2980

Jørgen Sørensen

#12
Hej

Citat fra: Bodil Kjær Dato 09 Sep 2012 - 10:06
(klip)
Det er temmeligt dyrt, at holde den vedlige, så jeg synes at det er i orden, at vi skal betale "kontingent". Det gør vi også i andre foreninger.

I min naivitet troede jeg, at vi (i hvert fald mange af os) oprettede web-sider fordi vi synes, at det var sjovt, spændende... - og ikke for at tjene penge på det...

For så vildt dyrt er det altså heller ikke at drive et web-site. Jeg bruger web10.dk og det koster en 10'er + moms pr. måned... - men jeg "arbejder" jo også gratis...

Jørgen
www.jososoft.dk/aner  

PS:
Jeg ved jo ikke, hvad der ligger op siden, da den ikke er tilgængelig...

Kaja Voldbæk

Mon ikke vi skal anerkende det store arbejde Tom Stryhn har gjort at sætte sving i Lolland-Falster familiegrupper. Personligt har jeg bidraget og haft gavn af hans indsats - det vejer lige op!
hilsen, Kaja

Jette Frederiksen

Jeg er helt enig med Bodil Kjær og Kaja Voldbæk .


Jeg har haft stor glæde af hans side ..Jeg har fundet mange af mine Aner der ,  jeg har også suppleret med oplysninger.. men jeg synes at det er i orden, at betale for et medlemskab, det gør man på andre lignende sites, f.eks Nordisk Slægtsdatabase.

På "Tom Stryhns side" vil Bruger blive gratis, men giver ikke adgang til alle funktioner (ligesom her).

men vi vælger selv, hvor vi vil være medlemmer og betale til , fra min side bliver det inget "Boykot"!



MVH Jette

Sofie K. Hansen

#15
Hej.

Jeg medgiver at jeg har set forkert hvad angår hans priser. Nuanceret eller ej, så synes jeg stadig, at 195 kroner pr. år er for meget for noget som burde være gratis (særligt for dem som har bidraget til hans database, hvad enten dette har været frivilligt eller ufrivilligt). For mit vedkommende har databasen ikke været til stor hjælp, idet alt hvad der er angivet om min familie, er information som jeg i god tro gav ham.

Hilsen
Rita

Kim Melchior

Hej,

Personligt ser jeg ikke noget problem i at Tom Stryhn har databasen som en betalings database. Dem er der saa urtoligt mange af paa nettet. Vi behover ikke at gaa laengere end til Disbyt fra Sverige. De tager betaling for deres database. Personligt saa tror jeg at danskerne er blevet noget forvendte i det henseende.De fleste af dem jeg kender her i USA der arbejder med slaegtsforskning betaler for adgang til diverse databaser og saa gor det ingen forskel om de arbejder med svensk, engelsk, tysk eller amerikansk slaegts forskning.

Mit sporgsmaal vil vaere om han vil give alle adgang tildatabasen hvis de betaler det belobet han beder om. Han har tidligere ladet mig vide at jeg ikke kan faa adgang til hans database fordi jeg arbejder med slaegtsforskning professionelt. Og det er et surt aeble at bide i for mig da min far kom fra Falster og praktisk taget al min farmors slaegt er fra Lolland-Falster. Men mine penge er maaske ikke saa gode som alle andres penge.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Jørgen Sørensen

Hej

Har tidligere givet udtryk for min holdning...

Til Rita:
Jeg synes stadig, at der er noget moralsk/etisk stødende i, at nogle/mange personer (som dig) graver en masse data frem og stiller det gratis til rådighed; og at de så oplever, at adgangen til deres data nu pludselig koster penge...

Til Kim:
Det kan godt være, at vi er forvænte i DK; men i min (åbenbart grænseløse) naivitet troede jeg, at slægtsforskning er en lyst-drevet interesse, og ikke noget, der er penge blandet ind i. Men helt grotesk er det jo, at du ikke kan få adgang, fordi du er professionel (= "driver forretning"). Den database, du ikke kan få adgang til, er vel også at betragte som en form for forretning...?

Jørgen
www.jososoft.dk/aner

Inger G. Rasmussen

Hej.
Det er korrekt, at det ikke er dyrt at have en hjemmeside, men det gælder kun, hvis der ikke ligger særlig meget på den.
I Tom Stryhns tilfælde drejer det sig imidlertid om mange 1000 navne, som der skal en udenlandsk server til at klare. Og denne server koster 10.000 kr. om året, så Tom Stryhn har i hvert fald selv punget ud indtil nu.
Venlig hilsen
Inger G. Rasmussen

Jørgen Sørensen

Hej

"om mange 1000 navne, som der skal en udenlandsk server til at klare."

Undskyld frimodigheden: Vrøvl  ;)

Jeg har ca. 4000 på min side.
Djurslandsdatabasen på http://www.djursslaegt.dk/djursdatabasen/ har næsten 40.000 navne - Gratis

Jørgen


Arne Feldborg

#20
Citat fra: Inger G. Rasmussen Dato 13 Sep 2012 - 10:54
I Tom Stryhns tilfælde drejer det sig imidlertid om mange 1000 navne, som der skal en udenlandsk server til at klare. Og denne server koster 10.000 kr. om året, så Tom Stryhn har i hvert fald selv punget ud indtil nu.
Det sidste er ikke helt korrekt. Tom har, i hverfald i en vis udstrækning, baseret sig på klikpenge og reklameindtægter.

Det andet, det med prisen, er også en kende overdrevet. En halv eller en hel million poster, eller for den sags skyld endnu flere, er ikke noget at snakke om i en moderne Sql-database. Om serveren så står i det ene eller det andet land er iøvrigt fuldstændig ligegyldigt i den sammenhæng.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Lars Erik Bryld

Det med at ville sælge brugergenereret indhold tilbage til brugerne for penge forekommer mig fortsat temmelig absurd, men både www.tom-stryhn.com og www.nsdb.dk og www.geni.com kan for min skyld hygge sig bag deres betalingsmure med eller uden mit materiale, skulle det ellers have sneget sig derind.
Jeg fortsætter i hvert fald selv med at lægge mine egne resultater ud betalingsfrit for eventuelle interesserede. Mine kildehenvisninger holder jeg dog for mig selv - hvis jeg skal bevise noget overfor nogen, vil jeg vide hvem.

Lis Lund Nielsen

Selv om det er en gammel tråd, vil jeg gerne give min mening til kende, jeg har også bidraget med navne på Toms Stryhns side inden den blev betalings side, men jeg har så sandelig fået meget igen. Jeg syntes det er i orden, at betale for adgang - ikke kun til Toms database, men så sandelig mange andre, i mit tilfælde har det betydet, at jeg er kommet meget længere i de slægter jeg arbejder med. Jeg husker dog at kontrollere oplysningerne, sådan at jeg kan kildeangive i mine slægtbøger.