Bosiddende Dannebrogsgade 22, København, Hvilken kirke ?

Startet af Susanne Østergaard Christensen, 03 Sep 2012 - 08:34

Forrige emne - Næste emne

Susanne Østergaard Christensen

Hejsa.


Jeg skal finde en afdød, som døde for en 25-30 år siden og som var bosiddende Dannebrogsgade 22 i København.

Hvilken kirke dækker denne adresse ?


På forhånd tak for hjælpen.

mvh. Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Susanne.

Du kan finde oplysning om de Københavnske gaders sognetilhør på  http://fogsgaard.org/


Der står om:
Dannebrogsgade

Kvarter: Udenbys Vester
Sognetilhør i 1890: Sankt Matthæus
Sognetilhør i 1918: Apostel, Gethsemane
Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: B
                   Politikreds: 5
                  Forsørgelsesdistrikt: 7B & 8A
                  Værgerådskreds: 1
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Susanne Østergaard Christensen

Hej Jens.


Mange tak for dit svar. Kendte ikke den hjemmeside, mange tak for linket.

mvh. Sanne.
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Hans Poulsen

Hej Susanne

Jens' bud, Apostelkirken, er meget nærliggende, men jeg ser på oversigten, at kirkebogen kun går til 1975, jævnfør dine ord: "..som døde for en 25-30 år siden..".

Et andet bud kunne være Kristkirken på Enghave Plads, men her gør det samme sig gældende: Kirkebogen går kun til 1975.

Skt. Matthæus sogn er endnu *værre*. Her stopper dødsfaldene ifølge oversigten 1973.

Kan du udbygge dit indlæg lidt - fx var afdøde gift, havde han børn etc.?

Bisættesle eller begravelse på Vestre Kirkegaard er nærliggende at tro, men måske fandt bisættelsen eller begravelsen sted i Harboøre, på Rømø eller i Rønne.

Kan afdødes biografi hentes gennem fagforening, en *stat* eller lignende?

Hvad siger KRAKs vejviser år efter år for 25-30 år siden.

Havde afdøde telefon, ville han have stået i KRAK på den tid.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Susanne Østergaard Christensen

Hej Hans.


Det er en bror til min afdøde mormor, jeg leder efter Anders Christian Ellekær Andersen, som skal være død for en 25-30 år siden.


Jeg googlede Ellekær Andersen, fandt 5 personer, sendte dem alle en sms, og den ene viste sig så er være min onkel, som vi ikke har haft kontakt i rigtig rigtig mange år. Pudsigt,

Han mener at kunne huske at Anders Christian skulle have boet Dannebrogsgade 22, men har lige fået en mail fra ham, for 10 min siden, og nu blev han i tvivl om det var Saxogade 22 i stedet for.
Han skulle være faldet død om på en cafe for hjemløse, hvor han kom meget.
Han skulle vist være blevet begravet på de ukendtes grav i København.



Lige et spørgsmål ang. Kraks vejviser. hvordan søger man på det en 25-30 år tilbage, det vidste jeg nemlig ikke at man kunne.

mvh. Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Hans Poulsen



Hej Susanne

KRAKs vejviser fra den tid var uhyre nem at finde rundt i, for den var delt op gade for gade i alfabetisk orden.

Det vil ikke tage dig mange minutter at slå såvel Dannebrogsgade nr 22  som Saxogade nr. 22 op i flere årgange.

At Anders Chritikan angiveligt faldt død om på en café for hjemløse, betyder ingenlunde, at han selv var hjemløs.

Han kunne udmærket have haft egen selvstændig lejlighed  - med egen telefon. Det sidste er kriteriet for, om du kan finde ham i KRAK.

Hvad jeg skrev om diverse kirker, gælder ligefuldt for Saxogade - den og Dannebrogsgade løber tæt på hinanden.

Der er *fællesgrave* - lidt misvisende kaldt *ukendtes grave* - på stort set alle københavnske kirkegårde.

Det vil være forbundet med megen tid at skulle ringe rundt til diverse kirkegårdskontorer og høre, om de kan hjælpe dig, men prøv den meste nærliggende: Vestre Kirkegaard.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Susanne Østergaard Christensen

Hej Hans.


Mange tak for din hjælp.


Jeg vil prøve at ringe til Vester Kirkegaard, og se om de kan give mig nogle informationer.


mvh. Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Kenneth Knudsen

Jf. sogn.dk (http://sogn.dk/index.html?type=sba), så ligger både Saxogade 22 og Dannebrogsgade 22 i Apostelkirkens Sogn. Kirkekontoret kan måske hjælpe.

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Susanne Østergaard Christensen

Hej Kenneth.


mange tak for dit svar.   Har snakket med Vester Kirkegaard. Det var en nitte. De kunne i hvert fald ikke finde ham.

så nu vil jeg prøve de andre kirker.

Sanne
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Anne Mortensen

Københavns Stadsarkiv  har Begravelsesprotokoller til 1987
http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/personregistrering/Begravelser/begravelsesprotokoller
--------------------------
Når han har levet i efter 1968 har han fået et CPR.nr. og kan søges i den nærmeste Borgerservice

https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-(CPR).aspx

Oplysninger fra cpr om andre

Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2012)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Susanne Østergaard Christensen

Hej Anne


mange tak for dine oplysninger, dem vil jeg lige kigge nærmere på i morgen.

fortsat god dag til dig
Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen