Søges - mangler data på en mand Niels Rasmussen Bechmann

Startet af Finn Hansen, 02 Sep 2012 - 11:40

Forrige emne - Næste emne

Finn Hansen

Hej Slægtsforskere og historieforskere

Hvilke krav stilles der til de oplysninger, som skal bruges for at kunne slå en mandsperson op i lægdrullerne?

Jeg mangler lidt for mange oplysninger for at kunne bekræfte, at denne person virkelig er den person jeg søger, således jeg evt. kan gå længere bagud med ham.

Jeg mangler fødsel/dåb og om han virkelig er en Bechmann og i så fald, om hvilken Bechmann slægt han er ud af.

Sikre oplysninger med FED

Jeg har følgende data:

Niels Rasmussen Bechmann

Født:      xx 01 1782   Gislev      Gislev sogn   Vininge herred  (usikkert)
Døbt:      27 01 1782   Gislev kirke   Gislev sogn    Vininge herred  (usikkert)
Konfirmeret:             1798   Gislev kirke   Gislev sogn         Vininge herred (usikkert)
Stilling:      Gårdmand
Død:      22 01 1855   Havndrup   Hellerup sogn     Vininge herred
Begravet:   30 01 1855    Helerup kirke   Hellerup sogn
Gift: 1.      13 02 1819   Hellerup kirke   Hellerup sogn    Vindinge herred (usikkert)
Gift  2.      xx xx 1831   Hellerup kirke   Hellerup sogn    Vindinge herred (sikker)
Gift: 3.      23 11 1833   Hellerup kirke   Hellerup sogn    Vindinge herred (sikker)
Ægtefælle: 1.   Johanne Nielsdatter  –  gift som 40 årig død som 52 årig 1831 enke efter                       gårdmand Jens Nielsen i Havnstrup
       2.   Karen Hansdatter død i barselssengen 1833 27 år gammel (her oplyses hans navn som Bechmann)
       3.   Kirsten Jørgensdatter   [167] gift som 19½ årig (sikker men blot Niels Rasmussen)

Forældre:   Rasmus Andersen (usikkert)
Maren Christiansdatter (usikkert)

Jeg vil gerne om jeg kan blive sikker og her prøver jeg så at spørge om nogen kan hjælpe med at slå op i lægdrullerne efter Niels Rasmussen Bechmann eller om det via lægdrullerne er de rigtige forældre, som det nu er lykkes at støv op, selv om jeg stadig er ret usikker (no bad feeling til hjælpere, men man skal være helt sikker på en tvivler.)

Venligst
Finn Hansen

Finn Hansen

Jeg tillader mig at oppe denne ansøgning

Venligst
Finn Hansen