Hvem var Mathilde Sofie Hansine Vilhelmine Andrea Johansen

Startet af Steen Konradsen, 07 Dec 2010 - 23:24

Forrige emne - Næste emne

Steen Konradsen

Min oldefar blev gift i Gamtofte, Odense Amt 23. januar 1911. Det oplyses i kirkebogen, at han havde en skilsmisse fra 1903 fra en Mathilde Sofie Hansine Vilhelmine Andrea Johansen. Trods ihærdig søgen kan jeg ikke finde ud af, hvem hun var. Sporene peger måske til Sønderjylland. Kan nogen hjælpe.

På forhånd tak.
Steen

Egon Sørensen

Hej Steen!


Har du gennemgået FT 1901 fra Gamtofte, det kunne jo være Jens Jørgen boede der på det tidspunkt sammen med sin første kone.

Mvh.

Egon Sørensen

Steen Konradsen

Hej Egon

Lyder som et logisk forslag og min oldefar Jens Jørgen Hansen fremgår da også af FT Gamtofte Sogn opslag 487. Men... boende med sin fremtidige kone/min oldemor og deres børn??
Mystisk

Mange hilsner

Steen

Alice Oppenheim

Hej,

Du skriver: Sporene peger måske til Sønderjylland.

Jeg spø´r: Hvilke spor? Og har du fulgt dem?

Ifølge Lillian og Egil's Hjemmeside havde JENS JØRGEN HANSEN en datter, JULIE MARIE MAGDALENE HANSEN, født 16 august 1897 i Malt Sogn, Ribe Amt
Se: http://www.holmnielsen.dk/ehn/phpgedview/individual.php?pid=I109&ged=conradsen.ged

— Har du undersøgt hans færden på de kanter???


MVH
Alice Oppenheim


Steen Konradsen

Hej Alice - og tak for din interesse.

Den omtalte Julie Marie er min farmor, og hun er født i Malt nord for grænsen. KB Malt sogn oplyser udlagt barnefader Jens Jørgen Hansen fra Kjøbenhoved, som er syd for den daværende grænse. Jens Jørgen Hansen er dog  født 1870 i Brenderup Sogn Odense Amt.

I 1900 får parret en søn, der døbes i Gamtofte Sogn Odense Amt KB 1892 - 1901 opslag 47, og her oplyses at barnfaderen pt. bor i sognet, men tidligere boede i Kopdrup ved Haderslev.

Parret bliver som sagt gift i 1911, men Jens Jørgen Hansen havde en skilmissebevilling fra 1903.

Jeg kan bare ikke finde hans tidligere bryllup, og han har fået fire børn med sin senere kone(mine oldeforældre), mens han tilsyneladende på et tidspunkt var gift med en anden, ifølge KB Gamtofte Sogn 1910-1923 opslag 128.

Det virker mildt sagt besynderligt, og jeg har ledt mange steder efter hans tidligere kone og deres bryllup.

Mange hilsner

steen

Egon Sørensen

Hej Steen!


Hvis jeg ikke tager fejl er Jens Jørgens første kone født i Lindelse sogn Svendborg i 1867

opslag 141. Så må vi jo se om vi kan finde vielsen.


Mvh.

Egon Sørensen

Steen Konradsen

Hej Egon

Jeg har checkket din ide, og jeg tror helt sikkert, du har ret!

Det var dog fantastisk. Tusind tak

Men en anden pudsighed ved min oldeforældre Jens Jørgen og Kristine Christiansen, gør det endnu mere mystisk.

Efter deres første datter, som får navnet Karla Hansine Andrea, (tydeligvis opkaldt efter Jens Jørgens første kone) er blevet født i Odense i december 1895 flytter de til Siø mellem Tåsinge og Langeland.

Og vore nu fundne brud kommer fra Tåsinge.

Gad vide hvad der er foregået :-)

Jeg vil lede efter vielsen i det område.

Mange hilsner

Steen

Egon Sørensen

Hejsa!


En skilsmissebevilling må kunne findes på LA i Odense. NU ved jeg ikke hvor du bor, men som jeg

ser det, er det den eneste mulighed for opklaring af mystikken.

Men måske en anden kan give et råd om det.


Mvh.

Egon Sørensen