Sct. Nicolai Kirke i Kolding

Startet af Ole Carstensen, 22 Aug 2012 - 09:56

Forrige emne - Næste emne

Ole Carstensen

I Sct. Nicolai kirke i Kolding skulle der være en mindetavle om borgmester Jens Riis og hustru. Jeg har set den på nettet, men den er umulig at læse. Er der en der evt kunne tage et billede af den hvor teksten kan læses, eller evt. skaffe en afskrift af det der står?
Pft.
Ole Carstensen

Gitte Lund

Hej
Hvis ikke andre melder sig, er jeg i Kolding om ca. 14 dage.
Jeg har også en del Koldingbøger, jeg kan kigge i , om der skulle være noget.

Vh Gitte Lund

Ole Carstensen

Mange tak - jeg ville blive meget glad hvis det lykkedes, så tit kommer jeg nemlig ikke på de kanter.
Mvh
Ole Carstensen

Gitte Lund

Hej igen!
Jeg havde ikke noget i bøgerne, men i morgen går turen til Kolding og kirken, så ser vi, om jeg kan tage billeder, der kan læses ???

Ole Carstensen

Jamen jeg siger tak, og krydser fingre og alt det der  ;D

Gitte Lund

Hej Ole

Så er der gevinst, jeg har været både i kirken og set mindepladen over Jens Riis samt de fem kister, der står i kammeret.

Jeg tog billeder, men på Stadsarkivet fandt de vist nogle, der er mere tydeligt, og jeg fandt lidt omtale om "Salig commerce raad Jens Riis og Hustru"  -og alle de andre.

Jeg sender hvad jeg har pr. mail i løbet af aftenen. - Det er bare guf!

Hilsen Gitte

Trine Stürup

Hej Ole og Gitte

Jeg skriver på vegne af en amerikansk grandkusine som også nedstammer fra borgmester Jens Jørgensen Riis i Kolding gennem hans søn provst Jørgen Jensen Riis i Daler sogn.

Jeg ville blive virkelig glad for at få det materiale som Gitte skriver om, da jeg bor på Sjælland og ikke lige selv kan komme forbi, så jeg håber en af jer gider sende det til min email:

Trine.Sturup@skolekom.dk


Venlig hilsen Trine Stürup

Gitte Lund

Desværre jeg har ikke materialet mere, vi må have Ole på banen.  :(

Ole Carstensen

Citat fra: Trine Stürup [332] Dato 07 Okt 2014 - 11:11
Hej Ole og Gitte

Jeg skriver på vegne af en amerikansk grandkusine som også nedstammer fra borgmester Jens Jørgensen Riis i Kolding gennem hans søn provst Jørgen Jensen Riis i Daler sogn.

Jeg ville blive virkelig glad for at få det materiale som Gitte skriver om, da jeg bor på Sjælland og ikke lige selv kan komme forbi, så jeg håber en af jer gider sende det til min email:

Trine.Sturup@skolekom.dk


Venlig hilsen Trine Stürup

Jeg ved jeg har det et sted - jeg skal nok kigge efter det.
Mvh
Ole Carstensen

Ole Carstensen

Hej Trine.

Har fundet det - jeg mailer det til dig snarest.
Det kommer i flere mails da nogle af filerne er ret store.
Jeg sender simpelthen alt det jeg fik fra Gitte for et par år siden, plus min egen afskrift af mindetavlen for Jens Riis.
Har du nogen spørgsmål kan du bare maile mig.
Mvh
Ole Carstensen

Gitte Lund

Hej Ole

Det var dejligt, at du nu kan hjælpe  :o

Vh Gitte