Kirkebøger fra Rusland på internetet

Startet af Kirsten Rita Christiansen, 19 Aug 2012 - 02:47

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Rita Christiansen

Er der nogen her inde som kan fortælle mig om hvordan man kan finde KB fra Rusland på internette og hvordan man kommer i kontakt med deres arkiver? Forsøger at finde forældre til personer som er født i Rusland og indrejst til Danmark ca. 1910-1913
Hvad betyder det når en person er observeret af pollitiet? Er det fordi personen eventuelt ansøger om arbejds og opholdtilladelse, og på et senere tidspunkt ansøger om dansk statsborgerskab?
Kirsten Rita Christiansen 3230

Inger Buchard

Rusland var stort, og dele af det gamle Rusland er i dag selvstændige stater med eget arkivvæsen; hvis du kender et stednavn, kan du være så heldig, at stedet ligger i det nuværende Polen, Estland, Letland eller Litauen, og så er det dér, du skal søge.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Rita Christiansen

Hej Inger
Jeg har bynavne hvor de er født men jeg kan kun finde det ene bynavn. Der ud over kan jeg ikke lige finde rundt i det med distrikter og guvernementer
Kirsten Rita Christiansen 3230

Inger Buchard

Fortæl bynavnene, du kender - måske kan hjælpen starte dér?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Rita Christiansen

Hej Inger

Det drejer sig om:

Piotr Nikolaevitch Schkliaroff 16-01-1886 født Guvernementet Kiew, distrikt/kreds Kiew, landsby Bindjugovka

Ksenia Ivanova Matschulskaja født Guvernementet Vitebsk, kreds Dússen, distrikt Kamensk, landsby Schukova 27-01-1892/29-08-1892

Dette er hvad der står på deres børns dåbsattester fra Den Rusisk Ortodokse kirke i København og i KB fra samme kirke. Jeg har prøvet at kontakte Stads Arkivet i Kiew uden held
Kirsten Rita Christiansen 3230

Inger Buchard

Kiew:
Ukraine

Se på
http://www.wolhynien.de/records/Kiew.htm
Der findes kirkebøger for årstallet 1886, og du skal åbenbart skrive til
Центральний Державний історичний Aрхів України
вулиця Солом'янська, 24
03110 м. Київ –110
Україна

Tsentral'nij Derzhavnij
Istorichnij Arkhiv Ukrayini
vulitsya Solom'yans'ka, 24
03110 m. Kiyiv -110
Ukraine

Hvis du allerede har gjort det, må problemet være sproget. Ukrainerne forstår russisk, hvis du kan få hjælp i den retning

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Kirsten Rita Christiansen

Hej Inger

Tak for din hjælp. Jeg er nok nødtil at søge hjælp med det russiske sprog
Kirsten Rita Christiansen 3230

Kirsten Rita Christiansen

Hej Inger
Jeg har prøvet at sende til de mailadresser som der henvises til, men der kommer hele tiden besked fejl på mailaresse. Så jeg skal nok finde en anden måde at komme i kontakt med dem på
Kirsten Rita Christiansen 3230

Kaj Arne Jørgensen

Ukrainsk til Dansk på google-translate oversættes til:

Central State Historical Archive of Ukraine
Solomenskaya street, 24
03.110, Kyiv -110
  Ukraine

Her kan du skrive på dansk  http://translate.google.dk/#da/uk/
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Kirsten Rita Christiansen

Kirsten Rita Christiansen 3230