folkeregisterundersøgelse

Startet af Niels Andersen, 17 Aug 2012 - 11:18

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Hej alle,lige for høre om nogen har fået lavet en folkeregisterundersøgelse,hvad koster mon sådan noget ? mvh Niels Andersen.

Laila Olsen

Hej Niels,

Hvis du med Folkeregisterundersøgelse mener, at der manuelt skal søges i Folkeregistret, så har jeg fået gjort en sådan i Københavns Kommune, vedr. en person gift 1919 og død 1933. Det kostede så vidt jeg husker 540 kr for ca 4 år siden.
Hilsen Laila

Gl. Maribo amt, Gl. Ramsø herred, Gl. Slet herred, Gl. Præstø amt, Gl. Thisted amt og Kronobergs Len i Sverige samt Bergen i Norge og Oulu og Kajani len i Finland.
Bosat 3300

Niels Andersen


Hans Poulsen



Hej Niels

FolkerégiserUNDERSØGELSER har jeg ingen erfaring med,

men nok med

FolkeregisterOPLYSNINGER. De koster omkring 55 kr.

Nævn eventuelt, hvilke oplysninger du er på jagt efter, så du kan få et præcist svar.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Ole Hingebjerg

Hej Hans

Det er kun for de mennesker der har/haft et personnummer (adresseoplysning) som koster 55.00 kr.

En folkeregisterundersøgelse som er foretaget af de respektive arkiver kostede 540,00 kr. pr. time for 4 år siden :), efter endt undersøgelse vil du få sendt en kopi af personregisterskortet og en regning på den tid der er brugt.

Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
Med venlig hilsen
Ole Hingebjerg
8700 Horsens

Hans Poulsen



Tak for forklaringen, Ole - en god oplysning at kende.

Jeg mindes dog svagt og usikkert, at jeg engang for ca. 15-20 år siden spurgte til et dødsfald i 1921 hos Folkeregisteret i Aarhus og kunne nøjes med at slippe ca. 55 kr.

Hvis du beder om dokumentation, må jeg erkende, at den kan jeg vist ikke hive frem.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

John Nielsen

#6
Hej

CPR oplysninger koster 52 Kr., dvs nuværende adresse, og hvis vedkommende er død tillige dødsdato og sted.
Disse oplysninger kan hentes hos en vilkårlig borgerservice.

Hvis vedkommende er død er der adgang til Folkeregisteroplysninger.
Dette er indkomstdækket virksomhed, dvs 500-700 Kr. i timen.
I netop Århus og et par steder mere fik man det hele for de 52 Kr.
Disse oplysninger er kommunale, dvs man skal have fat i alle de kommuner hvor vedkommende har boet mellem 1924-1967.
Mange kommuner har afleveret materialet til arkiverne nu og det gør det i praksis utilgængeligt da de tager fuld pris.

I begge tilfælde skal man kunne identificere vedkommende med sikkerhed.
For detaljer se paragraf 42 og 49 i CPR loven.

Hilsen John Nielsen