Anton Valdemar Olsen f. 1898

Startet af Alexander Rasmussen, 06 Dec 2010 - 18:14

Forrige emne - Næste emne

Alexander Rasmussen

Anton Valdemar Olsen
dør 14 jan 1899 i Finderup sogn, Holbæk, 7 måneder gammel.
AO: Holbæk, Finderup sogn 1892-1901 opsl. 135 nr. 1

Jeg kan ikke findes hans fødsel.
KB: Holbæk, Finderup sogn 1892-1901 inderholder ikke umiddelbart fødte drenge mellem 1896 og 1901. Nogle der ved hvor jeg finde hans præcise fødselsdag.


mvh
Alexander

Leif Thor Olsen


Hej Aleksander.

Nabosognene? Høng f.eks.

Mvh. Leif


Karen Graabæk Møller

Hej Aleksander

Folie 23-59, hvor Antons fødsel skal stå et sted, mangler simpelthen i scanningen af kirkebogen. På AOs forside kan du scrolle ned og finde et punkt der hedder Fejl og mangler i arkivalier. Herunder kan du se at fejlen allerede er meldt - og at det i øvrigt ikke er de eneste sider der mangler i dén kirkebog!

Når du en anden gang ikke kan finde det du mener burde stå i en kirkebog er det altid en god idé at checke folienumrene - de står som regel i øverste højre hjørne af kirkebogsopslaget, og er så absolut ikke lig med opslagsnumrene. Skulle du finde noget der ikke stemmer, så meld det endelig til AO.

Husk også at hvis du skriver reference til et opslag i en kirkebog, kan det anbefales at notere folienumret sammen med opslagsnummer, for folienummeret vil altid vedblive det samme, mens opslagsnummeret kan ændres. For eksempel vil opslagsnumrene i denne kirkebog på et tidspunkt blive forskudt for at give plads til de manglende sider.  ;)

Hvis det er vigtigt at finde ud af hvornår Anton nøjagtigt er født, kan du prøve at spørge videre. Eller prøve et lokalt arkiv i nærheden af Finderup.

Hilsen
Karen G. Møller

Alexander Rasmussen

@Leif - Jeg er ret sikker på at han født i Finderup, da det er der familien er både før og efter.
Høng ligger desuden i Finderup sogn.

@Karen
Det var jeg ikke klar over man kunne. Har ikke været ude for at siderne manglede helt før. Kun at de har været sat ind et andet sted. Men man lære jo hele tiden.



Til jer begge to. Mit navn staven Alexander, som på min profil og signatur siger.


mvh
Alexander

Karen Graabæk Møller

Undskylder dybt, Alexander.

Da jeg skulle svare, kunne jeg se Leifs indlæg, og selv om jeg sagde til mig selv (Mig Selv, sagde jeg), at jeg lige skulle dobbeltchecke, blev det desværre ikke til noget. Hader selv når stavemåder ikke respekteres!

Karen