Java problemer mac

Startet af Anja Ranthe Thomas, 06 Dec 2010 - 00:13

Forrige emne - Næste emne

Anja Ranthe Thomas

Hej
Jeg har problemer med at åbne kirkebøgerne i java på min macbook.
den kommer op med en fejl om at filens kode er forkert eller sådan noget lignende.. nu har jeg så forsøgt at slette java helt, og kan nu slet ikke...

Nogle der aner hvordan man får det til at virke?
Anja Ranthe Thomas

Inge Johansen

Ja det er ikke første gang det er oppe at vende.
Du skal have Java installeret igen.
Derefter går du på nettet gennem Safari og logger dig ind på Arkivalier Online, prøv at se om det hjælper. Jeg har ikke haft problemer med arkivalieronline siden jeg begyndte at bruge Safari.
Ellers kan du prøve at søge på det gamle fora, der kom mange gode forslag.
Hilsen Inge

Anja Ranthe Thomas

Jeg plejer at bruge Firefox men her er det stadig et problem.. Men når jeg prøver Safari som du foreslår virker det perfekt :-) Tak for hjælpen
Anja Ranthe Thomas

Kaj Engholm

#3
Jeg plejer at få downloaded filer i formatet .aspx.jnlp; nu kommer de i formatet .aspx. Så jeg er da bange for, at det ikke er noget MAC-specifikt, eftersom jeg bruger PC med WindowsXP. Er det det samme for MAC-brugerne? Jeg har downloaded ny java uden det har gjort nogen forskel.

Jeg har siden prøvet at rename en .aspx-fil til aspx.jnlp. Så kan java finde ud af at launche den, men det er da forhåbentlig en midlertidig høkerløsning
mvh Kaj

Palle Buch Carlsen

Hej

Jeg har også haft problemer i dag. Kører Vista og Chrome, men kan ikke åbne AO filerne heri. Skifter jeg til internet explorer er der intet problem.
Med venlig hilsen
Palle Buch Carlsen
Århus
Henvisning til indvandrerslægterne Kirschbaum, Gercken og Nouvel modtages med tak.

Kaj Engholm

Jeg tænkte som så: når formatet er ok for java, så er det vel bare via mappeindstillinger at sætte filtypen .aspx op til at startes på samme måde som typen .jnlp, dvs med java launcher, og det var så det  ;). Hvordan MACbrugere skal skære den, ved jeg ikke, men der er måske andre på vej med et godt råd.
mvh Kaj