familysearch

Startet af Johanne Geertsen, 08 Aug 2012 - 12:42

Forrige emne - Næste emne

Johanne Geertsen

Hej Forum!

Jeg søger på det nye familysearch, nogen gange dtår der eks, odense odense, der var et sted hvor man kunne slø kirke bogen op, er der nogen der kan hjælpe mig med linket? eksistere det det gamle familysearch ikke mere?
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Eva Morfiadakis

Jag tror att den gamla versionen är borta nu. Jag har skrivit en gång till Familysearch - fick autosvar - att man inte kan skriva bara Copenhagen eller Malmöhus län. Problemet är nog att det är människor runt om i världen som registererar och dessa vet alltid inte hur det fungerar i Skandinavien.
Ibland har de inte känsla heller för namnen. Min mobror hette Sigvard. Honom har någon registrerat som Livard. Jag har tittat på originalet. Helt klart står där Sigvard.

Eva M
Eva M

Jesper Skov

Vil du kommer med et konkret eksempel, Johanne?
Så er det muligt, at vi kan finde kilden.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Johanne Geertsen

#3
Tak Eva, Jesper jeg har lige fundet den jeg lægger linket her under, tak forde du/i vil hjælpe. :)

https://familysearch.org/eng/library/fhlcatalog/supermainframeset.asp?display=generalfilmsearch&columns=*,0,0
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Solveig Hansen

Hej herinde,
Dette er ikke nogen svar, til tråden.

Men fremfor at starte en ny tråd med samme overskrift, kaster jeg min frustration ind her.

Har tidligere benyttet FamilySearch utrolig meget.
Har i længere tid af forskellige grunde holdt en pause med slægtforskning, men er nu så småt i gang igen.
Så opdager jeg FamilySearch er ændret. - Og kan simpelhen ikke finde ud af at bruge det :(
I alt fald ikke, så jeg får det frem som jeg gerne vil have frem. - En hel familie.

Så hjælp til fremgangsmåde søges.

På forhånd tak.

Mvh. Solveig Hansen.

Seidi Albertsen

Hej Solveig

Du er ikke den eneste, som har problemer. Det er altid besværligt, naar de skifter til noget nyt. Men vi bliver forhaabentlig vant til det med tiden.

Er det denne "User Submitted Trees", du tænker paa? Her har folk lagt deres træer paa, saa man kan se flere generationer.

https://www.familysearch.org/family-trees

Med venlig hilsen
Seidi ALbertsen

Seidi Albertsen

Hej igen Solveig

Og saa er der "Discover Your Family History"
https://www.familysearch.org/search/

Her er et eksempel. Jeg søgte paa ALBERT SIEMSEN.
Saa kommer en side frem med navn paa kone og børn.

Trykker du paa hans navn kommer en side frem med 1940 US Census med familien og flere oplysninger.

Mvh Seidi

Solveig Hansen

Hej Seidi,
Ja, det er altid svært, når tingene bliver lavet om.
Og du ved jo, at jeg har holdt en længere pause, så det var en brat opvågning, da jeg opdagede at FamilySearch var lavet om.
Det første link du har lagt ind, ligner jo meget den side, som jeg/vi søgte på tidligere.

Jeg benyttede det navne eksempel som du har skrevet i det næste indlæg. Og der fremkommer jo det som jeg ved egen søgning gerne vil have frem.
Så det er nok bare et spørgsmål om at øve sig. Selvfølgelig velvidene om, at der ikke altid vil være muligt at få forældre frem.

Har da så også fundet ud af, at finde Danmark i recidence, som jo er det jeg mest har søgt i og nok vil søge mest i også, blot for nemheds skyld.
Og derfor også været utrolig glad for FamilySearch, selvom der er småfejl her og der, men alligevel god hjælp.

Ved nu at kan finde Danmark, er jeg da kommet et skridt videre, så jeg ikke får al verdens lande frem og 50 sider, med et navn der ligner det søgte.


I det næste link du giver og indsætter dit navne eksempel, fremkommer jo tydeligvis det, som jeg gerne vil have frem også.
Forældre og børn. Selvom det ikke helt ligner det tidligere. Men oplysningerne er der.

Så Seidi din hjælp her har været utrolig stor. Så tusind, tusind tak.

Håber din hjælp kan hjælpe andre også.

Med venlig hilsen
Solveig Hansen.

Anne Mortensen

Har tidligere besvaret spørgsmål om FS med denne opskrift:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,40163.msg210601.html#msg210601

Det gamle link virker ikke mere - du skal bruge
https://familysearch.org/
----------------------------------

Skal prøve at forklare hvordan jeg gør - andre bruger sikkert en anden løsning.

På siden kører jeg ned  mellem landene og trykker på
Continental Europe
På næste side trykker jeg på
Denmark
På næste side under
Title
kan man trykke på det ønskede f.eks. Baptism
På næste side begynder du at søge på
Enten First - Last Names eller begge og derefter Birth
Når du har skrevet navnet/navnene kommer boksene frem hvor resten udfyldes.
Trykker på Search og på næste side skulle der kommer nogle resultater.

--------------------------------
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Solveig Hansen

Tak for det Anne, det med at Europa havde jeg overset. – Det kan jeg også godt huske, fra den gamle udgave også.
Bid for bid, erfares det, at det nok ikke er så fjernt fra det gamle FamilySearch endda.

Håber denne fremgangsmåde som Anne her kommer med, kan hjælpe mange, som også sidder og bøvler.

Mvh. Solveig Hansen.

Solveig Hansen

Hej igen Anne, håber du ser dette.

Hvordan finder du den side, hvor der blandt andet står Continental Europe.

Når jeg bruger dit link, kommer jeg jo fint derind.

Men hvis jeg vil prøve bare at gå ind på FamilySearch.org synes jeg ikke jeg kan finde siden.
I alt fald ikke der hvor Europe er nævnt.

Og det er jo fint, at man kan finde enkelt person med eventuelt ægtefælle.

Men nu bliver jeg jo nok også fordringsfuld, for jeg vil jo gerne have en hel familie frem, om de er der.

Og mine engelsk kundskaber er ikke alt for gode, så jeg skal nok have det ind med skeer.

Mvh. Solveig Hansen.

Anne Marie Holck

https://familysearch.org/ Rul lidt ned på siden, så finder du Continental Europe. Klik og i næste vindue finder du Denmark... Vælg hvilken af de viste muligheder, du vil søge i.

Solveig Hansen

Tak Anne Marie,
Skulle lige forsøge igen og selvfølgelig står det der.
Det er bare mig, som stirre mig blind på tingene, så nu må jeg nok heller give mig til noget andet.

Og så må jeg senere se om det kan lykkes mig at få en hel familie frem.

Og undskyld Anne, jeg var lidt hurtig ude.

Mvh. Solveig Hansen.

Anne Mortensen

Hej Solveig

Når du er på Danmark prøv da at trykke på
Denmark, Baptisms, 1618-1923
næste side tryk på
Parents

Her kommer bokse som på gamle FS til at skrive forældrenes navne - mon ikke der her skulle være mulighed for at få forældre og et evt. antal børn - har ikke selv afprøvet det.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jette Nielsen

Hej Solveig

Jeg bruger også Annes fremgangsmåde,
og med hensyn til at få en familie frem, så skal man rulle siden helt ned,
når man har fået rækken med navne frem. (klik også på selve navnet) + pilene.
Nederst på siden er der af og til henvisning til "user submitted tree",
dvs. der er nogle navne man kan klikke på, og derved få flere oplysninger frem.

Der er sikkert en anden måde at få det frem på,men det har jeg ikke fundet ud af endnu.

Mvh.
Jette Nielsen

Solveig Hansen

Tak Anne Og tak Jette,

Tror nok, det er ved at finse ind nu:-)

Hvis ikke så er det bestemt ikke jeres skyld.

Og tak til jer alle her på tråden for råd og tålmodighed.

Mvh. Solveig.

Johanne Geertsen

Mange tak for mange gode måder at søge på, er sat på favoritlinie.
På forhånd tak
Med Venlig Hilsen
Hanne Geertsen
Bruger Slægtsprogrammet
Brother´s Keeper
Medlem af DIS 11298