Opslag i lægdsruller, Sjælland.

Startet af Gerda Svane, 06 Aug 2012 - 12:39

Forrige emne - Næste emne

Gerda Svane

Jeg prøver igen, mon der findes en som vil prøve at slå op i lægsrullen for Sjælland efter min farbror: Otto Christian Urban Svane, f.d. 23.4.1913 i København, han findes ikke i lægsrullen i Kbhvn., men er fundet i Vigersted, Sorø amt, hvor han bliver viet til May Bell Skovgaard Hansen, den 23.4.1939, han nævnes som løjtnant, så han kan stå i lægsruller fra Sjælland.
Han bliver skilt fra May Bell, gidt senere i 1969, fraskilt 1972.
Han ændrer senere sit navn til Kiens.
Med venlig hilsen

Gerda Svane, 4970

Eva Morfiadakis

Jag har precis börjat söka efter min oldefar i laegdsrullerne 1860-talet. Det fanns alltid en hänvisning till den tidigare rullen. Står han i en rulle för Sorø Amt? När man blev 26 år blev man fjernet från rullen. Kanske var det annat så här strax före kriget 1940.

Eva M
Eva M

Gerda Svane

Han findes ikke i lægsrullen for Kbhvn. iflg. Rigsarkivet, som har søgt efter ham.
Jeg finder ham så i Vigersted, Sorø, hvor han er reg. som løjtnant, derfor vil jeg være meget glad hvis der er en der vil se efter ham i lægsarullen for Sjælland, han må haft været i området Soro - Ringsted.
Jeg går udfra han er flyttet til København inden han blev 17 år, han er ikke i FT. senere i Kbhvn.
Jeg har ledt efter han i mange, mange år.
Med venlig hilsen

Gerda Svane, 4970

Eva Morfiadakis

Sönerna Otto och Carl bor hemma hos föräldrarna på Jagtvej 206 i FT 1925 (opslag 872). I Ft 1930, samma adress, opslag 778, bor föräldrarna alene. Någon gång mellan 1925 och 1930 har sönerna flyttat.
Kan du inte ta hjälp av Folkeregistret i Köbenhavn? Det finns ju gamla folkeregisterkort som jag vet håller på att flyttas till Stadsarkivet.

Eva M
Eva M

Gerda Svane

Det har jeg prøvet via folkeregisteret, der var ingen adresse at finde for ham.
Jeg har prøvet alt muligt for at finde ham, pløjet en bunke kirkebøger igennen for at finde bl.a. hans første vielse, derfor søger jeg et kig i lægsrullen for Sjælland.
Med venlig hilsen

Gerda Svane, 4970