Forum skift - noget besværligt

Startet af Georg Brandt Christensen, 05 Dec 2010 - 20:31

Forrige emne - Næste emne

Georg Brandt Christensen

Jeg går som oftest alle Fora igennem.

P.t. skal man til bunden af en side i et Fora, for at skifte til næste Fora. Man kan markere at man har læst alle emner ved at klikke på Marker læst i bunden af siden.

Der sker desværre det at man herefter bringes til toppen af siden. Derefter skal man så ned til bunden af siden igen, for at kunne vælge næste Fora.

Det er meget lidt brugervenligt.
Jeg foreslår at man ændrer ved koden af Marker læst, i bunden af siden, så man returneres til bunden af siden når funktionen Marker læst er udført.

Alternativt bør man også kunne skifte Fora fra toppen af siden.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Arne Feldborg

Eller endnu bedre, og som også tidligere foreslået:

Både foroven og forneden bør der være et link, eller en knap, der hedder: "Mærk alle som læste og gå til næste gruppe".

Noget andet er så, at du som det er nu bare kan gå videre til næste gruppe, og så markere alle indlæg i alle grupper som læste i eet hug til sidst.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Frank Petersen

Tryk på FORUM i den grønne bjælke, så kommer oversigten over alle grupper frem svarende til alle grupper i det gamle system, og så vælges næste gruppe med et enkelt klik.
Frank Petersen
www.123hjemmeside.dk/FrankPetersen

Georg Brandt Christensen

#3
Tak for opbakningen Arne.
Du skriver Både foroven og forneden bør der være et link, eller en knap, der hedder: "Mærk alle som læste og gå til næste gruppe".

Jeg synes det skal være valgfrit for brugerne hvilken gruppe de vil til når de har aktiveret Mærk alle som læst.

Frank: Selvfølgelig kan man gøre som du foreslår, men faciliteten i bunden hvor man kan vælge præcist hvilken gruppe man vil til er, efter min mening:

1. noget mere brugervenligt end at man skal til at scrolle ned til den gruppe man vil have fat i når man er kommet til toppen af siden
2. når man har valgt at indsætte Mærk alle som læst i bunden af skærmbilledet, ved siden af at man kan vælge en anden gruppe, må det vel være fordi man skal kunne bruge begge dele fra bunden af skærmbilledet?
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Jytte Havberg Moberg

Hej
Når jeg har markeret alle læst, bruger jeg bare tilbageknappen på min mus, så er jeg tilbage til oversigten og kan frit vælge nyt forum, blå tilbagepil i øverste venstre hjørne er ligeså god.
Venlig hilsen
Jytte Havberg

Grethe E. Jensen

Hej

Har prøvet dit forslag, men selv om man har markeret læst er den gruppe man var inde i stadig markeret som om der er ulæste indlæg. Men måske gør jeg det forkert.

Den måde jeg bruger synes jeg er meget lettere. Når jeg har markeret en gruppe læst, bliver jeg ført op til toppen og så trykker jeg på FORUM og kan så vælge en ny gruppe. Det kan da ikke være lettere.

Venlig hilsen
Grethe Jensen