Nyt layout ?

Startet af Jannie Hornstrup, 05 Dec 2010 - 19:21

Forrige emne - Næste emne

Jannie Hornstrup

Jeg må jo vænne mig til den nye side. Sådan er det.

Men kan der ikke godt blive lavet en mere brugervenlig udgave ?
Jeg kunne godt tænke mig, at det var KLART OG TYDELIGT, nøjagtig HVOR i forum jeg befinder mig.

Hvis jeg bestiller en pakke via internettet, så fremgår det jo tydeligt i øverste "Linie" hvor langt i bestillingen jeg er nået.

Det synes jeg godt nok er svært i dette froum.
Og at jeg så overhovedet kan finde ud af, hvilket forum jeg befinder mig i, ud af de 10-11 fora der er på "SLÆGT OG DATA".   1-0 til mig
Kan man ikke bare lave en understregning, eller skrift i kursiv, eller lign. ?

Så ved jeg også hvor jeg er :-)

Når nu der er nogen der ikke kan lide det gamle "look" og vi alle skal finde os i dette nye - og endda betale for det !!!!!.  - SÅ må det meget gerne være brugervenligt.
ET er, at jeg SKAL logge ind hver gang - hvilket jo har gjort - at det er meget sjældent jeg gider kigge herind mere - men at man så også selv skal sidde og gætte en ostemad, for at finde ud af, hvor langt "inde" i forum man er...... grrrrr...

Peter Bøjesen Jensen

Hej Jannie
Det er vist noget, som der er gang i. Se http://www.slaegtogdata.dk/foreningen/udvalg/hjemmesideudvalg/status/udviklingsoensker
under punktet: forum ønsker. punkt 2

Husk at Rom ikke blev bygget på en dag. Alt tager jo sin tid. Især, når det primært bygger på frivilligt arbejde.  :)
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Frank Petersen

Hej Jannie!

Jeg ved ikke, om jeg har forstået dig rigtigt, men det du efterlyser er vel det, som hele tiden står med store bogstaver lige under den grønne bjælke.
Frank Petersen
www.123hjemmeside.dk/FrankPetersen

Annelise Christensen

Hej Jannie.

Giver dig fuldkommen ret.

med venlig hilsen
annelise christensen

Lauge Jensen

Hej

Problemet er at gruppeoverskriften står i den såkaldte "krummelinie" øverst på siden, hvor man kun finder den, hvis man direkte leder efter den.
Det har været kritiseret lige siden starten af det nye forum, men det er vel sammen med andre forbedringsforslag gået i glemmebogen og folk gider jo ikke at blive ved med at påpege manglerne.
Måske er det det, som de ansvarlige for hjemmesiden satser på.

Til gengæld kan moderatorene så bruger deres tid på at flytte fejlplacerede indlæg, fordi man ikke kan se hvilken gruppe man befinder sig i.

Hilsen

Lauge

Peter Bøjesen Jensen

 
Citat fra: Lauge Jensen Dato 06 Dec 2010 - 12:28
Det har været kritiseret lige siden starten af det nye forum, men det er vel sammen med andre forbedringsforslag gået i glemmebogen og folk gider jo ikke at blive ved med at påpege manglerne.

Ifølge referatet, som jeg henviste til i mit tidligere indlæg, er det ikke noget som er gået i glemmebogen, men noget, som der vil blive kigget på i det nye år.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Jannie Hornstrup

Tak til jer alle for besvarelser på mit indlæg - min tråd. Kald det hvad I vil :-)
Som I nok kan se, er det ikke så ofte jeg bevæger mig her ind i det nye Forum. Ikke alene af den grund at jeg skal logge mig ind HVER gang !!- men også som Frank Petersen skriver : Der er noget galt med den linie med store bogstaver, der står lige under den grønne linie....

Peter - jeg er fuldt ud klar over, at Rom ikke blev bygget på en dag - ej heller drukket ! Men så må man vente med at søsætte skibet, til det har fået både mast, sejl og årer !!!!!

Tak til Lauge for en oversættelse af mit problem, så det også kan forstås af "programmørerne" af dette forum : Krummelinie.
Sikke et fint ord, som jeg ikke kendte i forvejen. KRUMMELINIE :-)
Men nu har de såkaldte programmører så noget at gå efter !!! 
- og det er muligt ordet/problemet er gået i glemmebogen - eller man tager det op i det nye år. Altså år 2011 ? Der er så 365 dage at vælge imellem. ....

Omvendt om, så er jeg bange for, at der slet ingen DIS-programmører er på denne side. For mig ligner det her et købt produkt, som forhandles til alle sider, - meget, meget billigt -  men ret mig endelig, hvis jeg tager helt fejl her :-)

Tak for alle svar i denne tråd-besked-indlæg....... eller hvad det nu hedder i disse dage ???
- især til jer der er enige med mig ;-)

Mvh
Jannie