S.B. Adamsen, København

Startet af Bjarne Smedegaard, 05 Dec 2010 - 18:59

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Smedegaard

Hej

Jeg har lagt denne under "opslag", men tænkte lige om der mon skulle være nogen som er så skrap, at de kan finde Søren Børge Adamsen på nettet, uden at tage på Rigsarkivet?

Han bliver far, i maj 1929, så han er altså i København aug./sept. 1928, men om han er født i København ved jeg ikke med sikkerhed. Han er måske fra 1899, men det er også kun måske. Han får barn med Ellen som er født i 1911. Han bliver boende i København og har kontakt med barnet flere år frem.

Er der en der vil hjælpe mig.
Rigshospitalet/Fødselsstiftelsens protekoller skulle stå i selvbetjeningsmagasinet, underetagen, reol 10.

Jeg har på Arkivalieronline.dk, fundet min mors fødsel: Rigshospitalet, 1928-1929, op 391.
nr. 674, 18. maj 1929, Rigshospitalet B, 565-B Lilian Merethe Adamsen, Mor: ugift 587-B, f. 9/4 1911.

Jeg kender navnet på Faderen: Søren Børge Adamsen, (måske født i 1899)

Jeg vil gerne vide hvilket sogn og dato og årstal, at S.B. Adamsen er født
Jeg kender også moderen: Ellen Astrid Vibeke Westermann. 9/4 1911

Håber at nogen har tid og lyst til at give mig mulighed for at komme videre med anerne til min biologiske morfar. Det ville være en dejlig julegave.

Med venlig hilsen Bjarne Smedegaard

Anne Mortensen

#1
Hej Catharina

Prøvede i går at søge noget på hr. Adamsen - hvorfor mener du den omtalte FT 1925 har noget med Søren Børge at gøre ?
---------------------
Tilføjer:

Mit indlæg ser nu helt skørt ud - men hvor er indlægget fra Cathrina blevet af ?
Der var oplysning om en familie Adamsen i FT 1925.
Var nr. 2 i rækken af indlæg.

Kan man selv fjerne et indlæg ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anna Grethe Amkær

Hej Bjarne.

Har du set dåben i Sct. Pauls Kirkebog? Her henvises til en attest fra faderen, moderen og stedfaderen, måske kunne der være adresse og supplerende oplysninger her om Søren B. Adamsen.

Jeg kan desværre ikke sige om attesten ligger i Kbh. Stadsarkivet, eller på Landsarkivet, men tror du ikke, at frk. Adamsen (glemte hendes navn) er adopteret af moderens ny mand, Niels I. O. Sørensen??

Held og lykke med din søgning,
Anna Grethe Amkær

Bjarne Smedegaard

Tak for svar

Første indlæg forstår jeg ikke.

Jeg tænkte om der fandtes en hurtig vej her.

Ang. Fader- moder- stedfad-ererklæringen, så ved jeg at den eksisterer, men ikke på arkivet. Det hedder ikke en adoption og kan ikke findes under adoptioner.
Jeg skal have min mor til at skrive til Skt. Pauls kirkekontor. Det er måske den eneste måde.
Jeg kan også vente til hun er død eller at der er gået 110 år siger de på kirkekontoret.

Moderen Ellen Astrid Vibeke Westermann har aldrig selv heddet Adamsen, men giver barnet, faderens efternavn. 2 år efter bliver hun gift med Niels Ingvard Ove Sørensen. 1931 nu hedder alle Sørensen.  Datteren Lilian fra 1929 kommer til at hedde Sørensen, lige som far, mor og søn.

Anne Mortensen

Du skriver:

Tak for svar

Første indlæg forstår jeg ikke.


Det gør jeg heller ikke.  ???
Indlægget før mig var nr. 2 i rækken og var fra en Chatarina der have fundet en familie Adamsen i FT 1925 og mente du ville have brug for det.
Desværre husker jeg ikke gadenavnet nu, men var inde og se på den familie Adamsen og der var ingen Søren Børge nævnt - derfor skrev jeg et spørgsmål til hende.

Men hendes indlæg et forsvundet som dug for solen - mærkeligt ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Catharina Thaulow

#5
Hej Bjarne

Kig lige på FT 1921 Borgergade 104 - Opslag 144, og der står Søren Børge Adamsen :-)

Hilsen Catharina

PS: Han er født 28/4-1910 i Rønne


Anne Mortensen

Hej Catharina Thaulow

Kan du for min nattesøvns skyld bekræfte, at du har haft et indlæg i formiddag hvor du nævnte FT 1925 og ikke FT 1921.
Og dette indlæg er nu forsvundet ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Eva Morfiadakis

Hej Anne!

Tittade på familjen i FT 1925 - Borgergade 104, opslag 1055. Sonen bor inte hemma längre och fadern uppehåller sig tillfälligt i Rusland.

Troligtvis är det den här Søren Børge Adamsen som är den riktige, men 100% säkert är det väl inte?
Jag är så nyfiken hur Catharina fann honom så direkt. Sökte du också först i politiets registerblade på Adamsen och chansade? Som andre person finns Adam Adamsen som står med aegtefaelle.

Eva Morfiadakis
Eva M

Anne Mortensen

OK - så har jeg set den omtalte FT 1925 i formiddags hvor jeg også bemærkede Rusland.

Spørgsmålet er så er det landet Rusland eller som
Krabsen  http://www.krabsen.dk/stednavnebase/index.php         viser

Stednavn Sogn Herred Gl. amt Kommune (2007) Bemærkning
Rusland Esbønderup Holbo Frederiksborg  Bebyggelse.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Smedegaard

Tak allesammen.

Jeg har svaret Catarina under opslag.

Til Eva:

Tak for tippet med politiets registerblade, Jeg kan dog ikke finde ham.
Linket fører til Adamsen, men ikke Søren Børge. Jeg har bladret igennem alle Adamsen.
Jeg har logget ind og søgt på navnet. Ingen resultat.

Hvad gør jeg forkert?

Hilsen Bjarne

Anne Mortensen

#11
Jeg svarer dig som jeg lige har gjort i dit andet indlæg om samme familie:

Faderen hedder Adam og du skal søge Adam Adamsen.
Søren Bøje står mellem sine andre søskende.
Se link:

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1491267&limitstart=0


Tillføjer:
Faderens navn har du forøvrige fra FT 1921 - se Catharinas indlæg - der er opslagsnr.
Har du ikke se denne FT 1921 ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Smedegaard

Hej Anne

For en ordens skyld takker jeg også på dette indlæg.

mvh. Bjarne