Rigshospitalet, selvbetjening

Startet af Bjarne Smedegaard, 05 Dec 2010 - 17:59

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Smedegaard

Hej

Er der en der vil hjælpe mig.
Rigshospitalet/Fødselsstiftelsens protekoller skulle stå i selvbetjeningsmagasinet, underetagen, reol 10.

Jeg har på Arkivalieronline.dk, fundet min mors fødsel: Rigshospitalet, 1928-1929, op 391.
nr. 674, 18. maj 1929, Rigshospitalet B, 565-B Lilian Merethe Adamsen, Mor: ugift 587-B, f. 9/4 1911.

Jeg kender navnet på Faderen: Søren Børge Adamsen, (måske født i 1899)

Jeg vil gerne vide hvilket sogn og dato og årstal, at S.B. Adamsen er født

Jeg kender også moderen: Ellen Astrid Vibeke Westermann. 9/4 1911

Håber at nogen har tid og lyst til at give mig mulighed for at komme videre med anerne til min biologiske morfar. Det ville være en dejlig julegave.

Med venlig hilsen Bjarne Smedegaard

Catharina Thaulow

Hej Bjarne

Ved ikke om du har kigget i det andet indslag du har sendt, men her kommer svaret igen :-)

Kig lige på FT 1921 Borgergade 104 - Opslag 144, og der står Søren Børge Adamsen :-)

Hilsen Catharina

PS: Han er født 28/4-1910 i Rønne. I FT står der at han er født d. 28/5-1910, men det er 28/4-1910

Bjarne Smedegaard

Hej Catharina

Tusind tak. Jeg har endnu ikke haft tid til at kigge, men gør det snart.

Jeg brugte lang tid i går på politiets registerblade, men jeg må gøre noget forkert.

Det link jeg fik var til Adamsen men ikke Søren Børge. Jeg bladrede flere gange igennem alle Adamsen, men det tætteste var to gange Søren Christian.

Jeg prøvede at logge ind og søge på navnet, men fik "0 resultater" både med og uden fødselsdag.

På DDD får jeg næsten heller aldrig held, selv om jeg nu bruger "=" som jeg har fået at vide at jeg skal.

Så endnu en gang tak for FT, Jeg skal ind på AO og finde den. De må jo være ham, selv om jeg ikke kan være helt sikker, før jeg får kigget på Rigsarkivet.

Tak fra Bjarne Smedegaard

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bjarne Smedegaard

Tak Anne

Jeg indrømmer at det går langsomt, men jeg bliver dog langsomt klogere.

Jeg var inde på FT i dag. Tænkte en masse tanker om at han havde fået barnet. Nu ser jeg så at de boede sammen og sikkert var gift, men hun døde tidligt. Derfor en anden dame i FT1921.

Mange tak for hjælpen, Bjarne