Opslag i skifter på Landsarkivet i Viborg.

Startet af Knud Avo Pehrson, 03 Aug 2012 - 13:59

Forrige emne - Næste emne

Knud Avo Pehrson

Hej Alle

Jeg søger hjælp til opslag i skifter på Landsarkivet i Viborg.

Jeg har gennem længer tid søgt efter Claus Andreasen Høltzermann, men har svært ved at finde ham, så jeg håber at der måske står noget om ham i skifterne efter hans børn.
Jeg har desværre ikke mulighed for selv at tage til Viborg, så derfor denne henvendelse.

Jeg har ikke mange oplysninger, men de oplysninger på hans børn er:

1. Anne Clausdatter gift med Anders Pedersen, ladefoged på Nørlund. Anne er død før 1787 da hun ikke findes i FT-1787 for Ravnkilde, Ålborg.
Skiftet burde være i Skifte protokollerne for Nørlund gods,

2. Birthe Clausdatter gift med Niels Jensen, Skoleholder i Fyrkilde, Ravnkilde, Ålborg. Har ikke fundet Birthe død, så mit gæt er at hun er død før 1813, da kirkebøgerne først starter der. Niels Jensen er død 12 jan 1824.
Skiftet burde være i Skifte protokollerne for Nørlund gods

3.Smed  Andreas Clausen, gift med Ane Sørensdatter. Andreas er død 19 okt. 1829, Fruering, Skanderborg. Han er begravet samme sted 29 okt. 1829, Fruering, Skanderborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

4. Snedker Lauritz Clausen Høltzermann, gift med Kirsten Thomasdatter. Lauritz er død 11 jun. 1832, Hørning, Skanderborg. Han er begravet samme sted den 15 jun. 1832, Hørning, Skanderborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

5. Peder Clausen, gift med Kirsten Pedersdatter. Peder er død nov. 1849, Brorstrup, Ålborg.
Ved ikke hvilket sted skiftet burde være.

6. Muremester Johannes Christian Clausen, gift med Ane Nielsdatter. Johannes er død 22 sep. 1808 og der er følgende skifte på ham [Scheel Gods, Randers; Book 3 1786-1822; film 41845]

Johannes Christian Clausen muurmester i huus i Carlbye      22 Sep 1808      pg 541 546 580
buried in Rimsoe kirke
WIFE:    Ane Nielsdtr
BRO:    Andreas Clausen Smed & boende i Hvolbek, Schanderborg
Lars Clausen  boende i Schousgaard, Horning sogn, Skanderborg
Peder Clausen  hmd i Ravnkilde bye, Norlunds gods
« SIS:   Birthe Clausd = Niels Jensen skoleholder i Fyrkilde bye , Norlunds gods
FADER:   Claus Andreasen skoleholder i Morrup
  (his children:  Birthe, Andreas, Lars & Peder fodte i Raunkilde Skole - attested praeste Johannes Struch i Morrup)
wgd: pastor Aastrup i Carlbye
gd: Niels Kannich boelsmd i Carlbye

Det kunne være at der måske stod noget om faderen i skiftet.

Håber nogen kan hjælpe eller komme med en ide til.

Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson, Sverige
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark

Ole Laursen-W.

Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Knud Avo Pehrson

Hej Ole

Det er helt ok at du ikke kan hjælpe med selve opslaget. Jeg ved godt at det er en stor opgave at bede om.
Men du skal have mange tak for de fine link du har vedhæftet.

Venlig hilsen
Knud Avo Pehrson
Sverige
Medlem af DIS Danmark